Cestovné poistenie: Takto postupujte pri poistnej udalosti

Prinášame vám prehľad najčastejších nepríjemností, ktoré vám môžu prekaziť dovolenku a užitočné rady, ako v danej situácii postupovať.

sandals-and-a-beach-bag-on-a-white-sandy-beach

Choroby a úrazy

47 % zo všetkých poistných udalostí nahlásených z cestovného poistenia počas leta tvoria úrazy alebo ochorenia klientov v zahraničí a s tým súvisiace liečebné náklady na ošetrenie a hospitalizáciu.

„V letnej sezóne býva najčastejšou diagnózou hradenou z poistenia liečebných nákladov najmä úpal, gastroenteritída a rôzne hnačkové ochorenia, infekcie dýchacích ciest, srdcové kolapsy, ale aj úrazy ako vyvrtnutie členka, narazenie prstov rúk či zlomeniny horných aj dolných končatín. V posledných dvoch rokoch sa do tohto zoznamu pridalo aj ochorenie covid-19,“ vymenúva Adriana Körösiová, manažérka likvidácie poistných udalostí životného poistenia poisťovne Generali.

Ako postupovať

Ak na dovolenke ochoriete, stane sa vám úraz alebo vás začne bolieť zub, obráťte sa najskôr na asistenčné služby poisťovne. Na základe vašich ťažkostí vám operátori poradia najbližšie zdravotnícke zariadenie, kde vás ošetria, predpíšu potrebné lieky alebo vás hospitalizujú, ak to bude váš stav vyžadovať. Nezabudnite si od lekára vypýtať lekársku správu a doklad o platbe za ošetrenie, hospitalizáciu alebo lieky. Po návrate z dovolenky nezabudnite poistnú udalosť čím skôr nahlásiť do poisťovne.

Covid-19 pred dovolenkou

V posledných dvoch rokoch zrušili klienti plánovanú dovolenku až v 70 % prípadoch z dôvodu ochorenia, pričom vo väčšine prípadov bol na vine práve covid-19. Ak pred vycestovaním zistíte, že ste covid pozitívny, poisťovňa vám uhradí náklady na zrušenie cesty (storno poplatky). Podmienkou je, že máte uzatvorené poistenie storno poplatkov.

Ako postupovať

Ak ste nútení zájazd zrušiť z dôvodov, ktoré má poisťovňa striktne vymezené v poistných podmienkach, oznámte to svojej cestovnej kancelárii a pýtajte si potvrdenie o storne zájazdu a vám účtovaných nákladov. Rovnako postupujte aj v prípade, ak ste si dovolenku riešili samostatne. Tieto dokumenty spolu s lekárskou správou, resp. dokladom o pozitívnom PCR teste nafoťte a pri hlásení poistnej udalosti odošlite do poisťovne.

Stratená alebo ukradnutá batožina

Poistenie batožiny kryje poškodenie, zničenie, odcudzenie, ale aj stratu batožiny leteckou spoločnosťou, resp. jej neskoré dodanie. Ak klient okrem batožiny prišiel aj o svoje doklady, z poistenia batožiny má nárok na preplatenie nákladov na zaobstaranie náhradných cestovných dokladov, ale aj na dopravu poisteného do miesta najbližšieho zastupiteľstva SR, ktoré poistenému vystaví náhradný cestovný doklad.

Poistenie batožiny pomôže aj pri oneskorenom doručení batožiny do dovolenkovej destinácie. V takom prípade poisťovňa preplatí klientovi nákup nevyhnutného oblečenia a toaletných potrieb, ktoré bude potrebovať, než mu zatúlanú batožinu doručia.

Ako postupovať

V prípade straty alebo poškodenia batožiny prepravujúcou spoločnosťou, odporúčame túto skutočnosť čím skôr nahlásiť poisťovni. Poisťovni je následné potrebné doložiť potvrdenie prepravujúcej spoločnosti o strate alebo poškodení batožiny spolu s popisom obsahu batožiny a jej približnou hodnotou. Ak nám batožinu niekto ukradol, poisťovňa bude potrebovať aj policajnú správu.

Uviaznutie v karanténe

Cestovné poistenie vám pomôže, aj keď vám počas dovolenky v zahraničí bude nariadená karanténa pre ochorenie covid-19 a z toho dôvodu sa nebudete môcť vrátiť späť na Slovensko. „Pokiaľ klientovi skončilo ubytovanie v pôvodnom ubytovacom zariadení, alebo je z dôvodu karantény nemožné v ňom naďalej zostať, poisťovňa mu uhradí dodatočné náklady na ubytovanie, a to až po dobu 14 dní,“ upresňuje Eva Štefančínová z poisťovne Generali.

Naviac, ak nebudete môcť využiť z dôvodu nariadenej karantény pôvodný dopravný prostriedok v plánovanom termíne, poisťovňa vám uhradí aj spätnou cestou vyvolané dodatočné cestovné náklady, napríklad na nákup letenky s neskorším dátumom odletu.

Ako postupovať

Ak počas dovolenky ochoriete na covid-19, obráťte sa na asistenčné služby, ktoré vám poradia, ako ďalej postupovať. Po návrate z dovolenky je potrebné poisťovni zdokladovať potvrdenie o pozitívnom PCR teste, potvrdenie o nariadenej karanténe, faktúru o dodatočnom karanténnom ubytovaní a doklad o dodatočných cestovných nákladoch, ak vám vznikli.

Vyberáme z Poistovne.sk

53665

Novis končí, slovenský poistný trh je však podľa analytikov stabilizovaný

Koniec poisťovne Novis neznamená podľa analytikov to, že v jej krokoch pôjdu aj ďalšie komerčné poisťovne. Národná banka Slovenska v pondelok informovala, že vzala poisťovni Novis licenciu.
06.06.2023
Čítať viac o Novis končí, slovenský poistný trh je však podľa analytikov stabilizovaný
Narodna Banka Slovenska -001

NBS odobrala povolenie na vykonávanie poisťovacej činnosti spoločnosti Novis

Národná banka Slovenska (NBS) odobrala povolenie na vykonávanie poisťovacej činnosti spoločnosti Novis Insurance Company, Novis Versicherungsgesellschaft, Novis Compagnia di Assicurazioni, Novis Poisťovňa a.s.
06.06.2023
Čítať viac o NBS odobrala povolenie na vykonávanie poisťovacej činnosti spoločnosti Novis

Asistenčné služby k cestovnému poisteniu

Viete, že asistenčné služby môžete využiť aj v iných prípadoch ako je škodová udalosť? Pozreli sme sa na situácie, kedy vám vedia pomôcť.
05.06.2023 | redakcia
Čítať viac o Asistenčné služby k cestovnému poisteniu

Vyberáme z banky.sk