Asistenčné služby k cestovnému poisteniu

Viete, že asistenčné služby môžete využiť aj v iných prípadoch ako je škodová udalosť? Pozreli sme sa na situácie, kedy vám vedia pomôcť.

 

Asistenčné služby k cestovnému poisteniu

Asistenčné služby sú bežnou súčasťou cestovného poistenia. Môžete ich využiť ešte pred vycestovaním, poradia vám v oblasti hygieny, bezpečnosti, cestovania v danej krajine, dajú vám aj informácie ohľadom očkovania a kontaktné údaje na konzulát. Klientom sú k dispozícii nepretržite 24 hodín.

Poisťovňa poskytne okamžitú telefonickú asistenciu poistenému klientovi v prípade, ak sa ocitne v zahraničí v ťažkej situácii v dôsledku úrazu, akútnej choroby, odcudzenia alebo straty cestovného dokladu v zahraničí, spáchania priestupku alebo trestného činu z vedomej nedbanlivosti alebo sa v zahraničí dostane do tiesňovej situácie.

Asistenčné služby vám pomôžu najmä pri:

  • zabezpečení zdravotníckeho zariadenia vzhľadom na zdravotný stav
  • úhrade nákladov alebo poskytnutie platobných záruk zdravotníckym zariadeniam
  • sprostredkovaní informácií týkajúcich sa spôsobu liečby v materinskom jazyku
  • zabezpečení liekov, ak nie sú dostupné
  • komunikáciu s blízkymi osobami
  • prevoz späť do vlasti
Poisťovne dokonca ponúkajú možnosť doplatiť si nadštandardné asistenčné služby, ktoré môžu zahŕňať aj:
  • právnu pomoc
  • pomoc v prípade straty / odcudzenia dokladov
  • oneskorené dodanie batožiny leteckým dopravcom - náhrada za nákup nevyhnutných odevov a toaletných potrieb
  • technickú asistenciu – asistenčná pomoc v prípade značnej škody na majetku v mieste bydliska počas vašej cesty
  • asistenciu pri predčasnom návrate

Ak máte záujem o nadštandardné asistenčné služby, informujete sa na nich pred uzavretím cestovného poistenia, pretože ponuka jednotlivých poistovní sa líši. Taktiež si pozrite aj limity poistného plnenia, sú uvedené v poistných podmienkach.

Ak sa na dovolenke zraníte, alebo sa vám stane iná nepríjemnosť=poistná udalosť, vždy kontaktujte asistenčné služby. Môžete sa tak vyhnúť následným neprijemnostiam pri riešení poistnej udalosti. Pokiaľ vám asistenčná služba odporučí zdravotnícke zariadenie, využite jeho služby (niektoré poisťovne majú čiernu listinu lekárov, s ktorými nechcú spolupracovať, lebo poskytujú neadekvátne služby). Ak nestihnete kontaktovať asistenčnú službu pred ošetrením, poproste o pomoc na recepcii hotela alebo vyhľadajte priamo lekársku pomoc. Asistenčnú službu kontaktujte bezprostredne po ošetrení.
 

Vyberáme z Poistovne.sk

pexels-pixabay-259100

Z ktorých poistiek dostanem viacnásobné plnenie?

Oplatí sa mať viacero poistiek? Ak máte životnú poistku vo viacerých poisťovniach, dostanete poistné plnenie od každej z nich? A platí to napríklad aj pri poistení nehnuteľnosti, alebo nie?
14.11.2025 | redakcia
Čítať viac o Z ktorých poistiek dostanem viacnásobné plnenie?
pexels-anastasia-shuraeva-7647398

Pri prenájme nehnuteľnosti potrebuje poistenie aj nájomník?

Krádež osobných vecí, vytopenie suseda, zničený nábytok; ak ste prenajímateľ, alebo sám bývate v prenajatom byte, oplatí sa na tieto veci vopred myslieť. Potrebujú poistku obe strany, alebo stačí len majiteľovi? Poistovne.sk zisťovali viac.
12.11.2025 | Katarína Macková
Čítať viac o Pri prenájme nehnuteľnosti potrebuje poistenie aj nájomník?
Ministerstvo financii SR-004

Ministerstvo financií chystá zákon, ktorý má ochrániť poistníkov pred kolapsom poisťovní

Ministerstvo financií SR pripravuje nový zákon, ktorý zásadne zmení spôsob, akým sa na Slovensku budú riešiť finančné problémy poisťovní a zaisťovní.
11.11.2025
Čítať viac o Ministerstvo financií chystá zákon, ktorý má ochrániť poistníkov pred kolapsom poisťovní

Vyberáme z banky.sk