Ak chcete zrušiť starú životnú poistku a uzatvoriť novú, na toto myslite vopred

V minulom článku sme sa venovali téme, či je alebo nie je možné zmeniť investičné resp. kapitálové poistenie na rizikové. V tomto článku sa pozrieme na to, či budete platiť nižšie, alebo vyššie poistné a poukážeme na najčastejšie chyby, ktoré klienti robia.

write-notes-from-laptop

Klient je starší, ako pri uzatváraní pôvodnej zmluvy

Aj v prípade ťažkej finančnej situácie je pred zrušením starej životnej poistky potrebné vždy v prvom rade zohľadniť aktuálny zdravotný stav klienta. Niekedy aj na prvý pohľad zanedbateľné zdravotné problémy môžu znamenať, že poisťovňa klienta nepoistí v požadovanom rozsahu. A teda stará poistná zmluva mu kryje aj prípady, ktoré v novej mať kryté už nebude.

Dôležitým kritériom je cena poistenia

Cena novej životnej poistky môže byť s prihliadnutím na vek klienta a jeho zhoršený zdravotný stav vyššia, ako na predchádzajúcej zmluve.

Kde robia klienti pri takýchto rozhodovaniach najčastejšie chyby?

Na takéto životné situácie je ideálne myslieť vopred. Je potrebné, aby klienti mali pre prípady výpadkov príjmu z iných dôvodov, ako zdravotných, vytvorenú krátkodobú finančnú rezervu. Túto budú môcť v nepriaznivých životných situáciách použiť a nebudú musieť pristupovať k rušeniu finančných produktov určených na iné ciele.

Čo ak už takejto situácii dôjde?

Vtedy je potrebné zrušenie životného poistenia veľmi dobre zvážiť. Pred zrušením pôvodnej zmluvy treba poznať zdravotný stav klienta, za akých podmienok a za akú cenu by ho poisťovňa poistila nanovo. Jedným z riešení môže byť aj ponechanie investičného životného poistenia a odkúpenie nasporenej časti. Klient sa tak dostane k peniazom a i naďalej ostáva poistený za výhodnejších podmienok.

Čo sa môže skomplikovať?

Je dôležité si uvedomiť, že poistenia vzťahujúce sa na choroby majú aplikované čakacie doby, ktoré pri uzatvorení nového poistenia začnú klientovi plynúť odznova, a teda klient určitú dobu nie je krytý. Niektoré poisťovne už aktuálne pre tieto prípady ponúkajú klientom, ktorí k nim prechádzajú z inej poisťovne, takzvanú akceptáciu už ubehnutých čakacích dôb. Zdravotný stav sa ale vždy berie aktuálny a naceňuje sa nanovo.

Je rozumné predčasné zrušenie?

Nie. Treba si uvedomiť, že kapitálové aj investičné životné poistenie je dlhodobý produkt určený zväčša na dôchodok a k jeho zrušeniu z dôvodu finančných ťažkostí klienta sa treba prikláňať len v naozaj nevyhnutných prípadoch a ako k poslednej z možností.

Informácie nám poskytol Maroš Ovčarik, výkonný riaditeľ spoločnosti Finančný kompas.

TIP Poistovne.sk

Trendom posledných rokov je, že klienti sa vracajú k rizikovému typu životného poistenia a investície alebo sporenie riešia inými finančnými produktami . Na trhu je pestrý výber produktov na krátkodobé sporenie, ale aj na dlhodobé investovanie. Pri správnom výbere týchto produktov, v prípade dočasného poklesu príjmu, nebude musieť človek rušiť poistnú zmluvu, aby sa dostal k finančnej rezerve. Tú bude mať totiž vytvorenú na sporiacom účte.

Vyberáme z Poistovne.sk

IMG_8015-500

Prieskum: Viac ako tretina Slovákov nemá poistenú nehnuteľnosť, v ktorej býva

Poistenie nehnuteľnosti či poistenie domácnosti je pre mnohých Slovákov témou až po negatívnej skúsenosti. Mnohí stále veria, že im sa škody stať nemôžu a škodové situácie ich budú obchádzať. Sú však aj takí, ktorí nevedia, kedy ich majetok chráni poistenie domácnosti a kedy poistenie nehnuteľnosti. Potvrdzuje to aj prieskum poisťovne Groupama, v ktorom sme spolu s agentúrou Focus zisťovali poistenosť nehnuteľností a domácnosti na Slovensku.
02.08.2021
Čítať viac o Prieskum: Viac ako tretina Slovákov nemá poistenú nehnuteľnosť, v ktorej býva

Čo robiť, ak vás zasiahol ničivý živel na dovolenke?

Náhle zmeny počasia každý rok spôsobujú problémy aj dovolenkárom. Požiare, silné búrky a víchrice neobchádzajú ani európske letoviská a spôsobujú obrovské škody na majetku aj na životoch. Ponúkame rady pre dovolenkárov, čo robiť v takýchto prípadoch.
29.07.2021 | redakcia
Čítať viac o Čo robiť, ak vás zasiahol ničivý živel na dovolenke?
Asistenčné služby Groupama

Klienti zbytočne prichádzajú o výhody. Nevedia, čo zahŕňajú asistenčné služby

Sú pre klientov k dispozícii zadarmo, no mnohí vôbec nevedia, čo všetko zahŕňajú a kedy sa dajú využiť. Hovoríme vo všeobecnosti o asistenčných službách, ale najmä o tých v havarijnom poistení. Klienti často nevedia, že ich vôbec majú a pri nehode či poruche auta na ceste ich využívajú len veľmi málo.
27.07.2021
Čítať viac o Klienti zbytočne prichádzajú o výhody. Nevedia, čo zahŕňajú asistenčné služby

Vyberáme z banky.sk