Môžem uzatvoriť životné poistenie ak som COVID-19 pozitívny?

Niektoré poisťovne pridali do svojho zdravotného dotazníka otázky ohľadom ochorenia COVID-19. Snažia sa tak zistiť, či záujemca o poistenie nie je nakazený koronavírusom. Pozrite si, za akých podmienok vás poistia.

portrait-of-a-woman-wearing-disposable-face-mask
Už aj pri uzatváraní zmlúv o životnom poistení niektoré poisťovne zisťujú, či klienti aktuálne netrpia ochorením COVID-19. Do zdravotných dotazníkov pridali otázky, ktoré im majú pomôcť zistiť, či klient v čase podpisu zmluvy nemá príznaky alebo nie je pozitívny na toto ochorenie. Nové otázky nájdu klienti v zdravotnom dotazníku poisťovne Kooperativa.

Poisťovňa MetLife používa Covid-19 dotazník len v niektorých prípadoch.

Poisťovňa Allianz, ČSOB poisťovňa, Generali Poisťovňa, Uniqa poisťovňa a Wüstenrot poisťovňa svoje zdravotné dotazníky kvôli koronavírusu neupravovali. Spoliehajú sa totiž na základnú podmienku pri uzatváraní životného poistenia, podľa ktorej musí byť človek pri dojednávaní zmluvy zdravý.

Klienta s pozitívnym výsledkom COVID-19 nepoistia

Ak je klient pozitívny, poisťovňa neakceptuje návrh na uzatvorenie poistnej zmluvy životného poistenia. „Poisťovňa MetLife má pre uzatvorenie zmlúv s klientami s potvrdeným COVID-19 stanovené aj presné pravidlá: Ak bol klient v kontakte s človekom s potvrdeným koronavírusom a nemá žiadne príznaky, mal by s uzatvorením zmluvy počkať mesiac od kontaktu resp. od ukončenia karantény. Ak má klient pozitívny test, tak by na základe závažnosti príznakov, mal odložiť uzatvorenie zmluvy na mesiac až rok,“ upozorňuje Peter Mocker, poistný analytik spoločnosti Swiss Life Select Slovensko.

Po prekonaní ochorenia bez následkov, poisťovne budú k záujemcovi o životné poistenie pristupovať štandardne a poistenie bude môcť uzatvoriť.

Ak pri uzatváraní životného poistenia budete vedome klamať o svojom zdravotnom stave, vrátane toho, že zamlčíte svoju pozitivitu alebo príznaky ochorenia COVID-19, poisťovňa má právo zamietnuť poistné plnenie a vaše konanie bude považované za poistný podvod, za čo môžete byť aj trestne stíhaný.

Vyberáme z Poistovne.sk

IMG_8015-500

Prieskum: Viac ako tretina Slovákov nemá poistenú nehnuteľnosť, v ktorej býva

Poistenie nehnuteľnosti či poistenie domácnosti je pre mnohých Slovákov témou až po negatívnej skúsenosti. Mnohí stále veria, že im sa škody stať nemôžu a škodové situácie ich budú obchádzať. Sú však aj takí, ktorí nevedia, kedy ich majetok chráni poistenie domácnosti a kedy poistenie nehnuteľnosti. Potvrdzuje to aj prieskum poisťovne Groupama, v ktorom sme spolu s agentúrou Focus zisťovali poistenosť nehnuteľností a domácnosti na Slovensku.
02.08.2021
Čítať viac o Prieskum: Viac ako tretina Slovákov nemá poistenú nehnuteľnosť, v ktorej býva

Čo robiť, ak vás zasiahol ničivý živel na dovolenke?

Náhle zmeny počasia každý rok spôsobujú problémy aj dovolenkárom. Požiare, silné búrky a víchrice neobchádzajú ani európske letoviská a spôsobujú obrovské škody na majetku aj na životoch. Ponúkame rady pre dovolenkárov, čo robiť v takýchto prípadoch.
29.07.2021 | redakcia
Čítať viac o Čo robiť, ak vás zasiahol ničivý živel na dovolenke?
Asistenčné služby Groupama

Klienti zbytočne prichádzajú o výhody. Nevedia, čo zahŕňajú asistenčné služby

Sú pre klientov k dispozícii zadarmo, no mnohí vôbec nevedia, čo všetko zahŕňajú a kedy sa dajú využiť. Hovoríme vo všeobecnosti o asistenčných službách, ale najmä o tých v havarijnom poistení. Klienti často nevedia, že ich vôbec majú a pri nehode či poruche auta na ceste ich využívajú len veľmi málo.
27.07.2021
Čítať viac o Klienti zbytočne prichádzajú o výhody. Nevedia, čo zahŕňajú asistenčné služby

Vyberáme z banky.sk