Môžem uzatvoriť životné poistenie ak som COVID-19 pozitívny?
Niektoré poisťovne pridali do svojho zdravotného dotazníka otázky ohľadom ochorenia COVID-19. Snažia sa tak zistiť, či záujemca o poistenie nie je nakazený koronavírusom. Pozrite si, za akých podmienok vás poistia.
Už aj pri uzatváraní zmlúv o životnom poistení niektoré poisťovne zisťujú, či klienti aktuálne netrpia ochorením COVID-19. Do zdravotných dotazníkov pridali otázky, ktoré im majú pomôcť zistiť, či klient v čase podpisu zmluvy nemá príznaky alebo nie je pozitívny na toto ochorenie. Nové otázky nájdu klienti v zdravotnom dotazníku poisťovne Kooperativa.
Poisťovňa MetLife používa Covid-19 dotazník len v niektorých prípadoch.
Poisťovňa Allianz, ČSOB poisťovňa, Generali Poisťovňa, Uniqa poisťovňa a Wüstenrot poisťovňa svoje zdravotné dotazníky kvôli koronavírusu neupravovali. Spoliehajú sa totiž na základnú podmienku pri uzatváraní životného poistenia, podľa ktorej musí byť človek pri dojednávaní zmluvy zdravý.
Po prekonaní ochorenia bez následkov, poisťovne budú k záujemcovi o životné poistenie pristupovať štandardne a poistenie bude môcť uzatvoriť.
Ak pri uzatváraní životného poistenia budete vedome klamať o svojom zdravotnom stave, vrátane toho, že zamlčíte svoju pozitivitu alebo príznaky ochorenia COVID-19, poisťovňa má právo zamietnuť poistné plnenie a vaše konanie bude považované za poistný podvod, za čo môžete byť aj trestne stíhaný.
Poisťovňa MetLife používa Covid-19 dotazník len v niektorých prípadoch.
Poisťovňa Allianz, ČSOB poisťovňa, Generali Poisťovňa, Uniqa poisťovňa a Wüstenrot poisťovňa svoje zdravotné dotazníky kvôli koronavírusu neupravovali. Spoliehajú sa totiž na základnú podmienku pri uzatváraní životného poistenia, podľa ktorej musí byť človek pri dojednávaní zmluvy zdravý.
- BLOG: Životné poistenie
- Poistné podvody v životnom poistení. Postihy hrozia pacientovi aj lekárom
- Lekári sa sťažujú na byrokraciu pri plnení škôd zo životnej poistky
- To, či vám životná poistka pomôže zmierniť následky koronakrízy závisí od pripoistení
Klienta s pozitívnym výsledkom COVID-19 nepoistia
Ak je klient pozitívny, poisťovňa neakceptuje návrh na uzatvorenie poistnej zmluvy životného poistenia. „Poisťovňa MetLife má pre uzatvorenie zmlúv s klientami s potvrdeným COVID-19 stanovené aj presné pravidlá: Ak bol klient v kontakte s človekom s potvrdeným koronavírusom a nemá žiadne príznaky, mal by s uzatvorením zmluvy počkať mesiac od kontaktu resp. od ukončenia karantény. Ak má klient pozitívny test, tak by na základe závažnosti príznakov, mal odložiť uzatvorenie zmluvy na mesiac až rok,“ upozorňuje Peter Mocker, poistný analytik spoločnosti Swiss Life Select Slovensko.Po prekonaní ochorenia bez následkov, poisťovne budú k záujemcovi o životné poistenie pristupovať štandardne a poistenie bude môcť uzatvoriť.
Ak pri uzatváraní životného poistenia budete vedome klamať o svojom zdravotnom stave, vrátane toho, že zamlčíte svoju pozitivitu alebo príznaky ochorenia COVID-19, poisťovňa má právo zamietnuť poistné plnenie a vaše konanie bude považované za poistný podvod, za čo môžete byť aj trestne stíhaný.