Čo robiť, ak vás zasiahol ničivý živel na dovolenke?

Náhle zmeny počasia spôsobujú toto leto problémy aj dovolenkárom. Požiare, silné búrky a víchrice, ktoré zasiahli aj európske letoviská spôsobili obrovské škody na majetku aj na životoch. Ponúkame rady pre dovolenkárov, čo robiť v takýchto prípadoch.

 
Vzhľadom na nestabilné počasie a hroziace živelné udalosti v obľúbených dovolenkových destináciách, je vhodné pred vycestovaním uzatvoriť cestovné poistenie s komplexným krytím. Pokryje vám liečebné náklady pri úraze a chorobe, zachraňovacie a vyslobodzovacie náklady aj stratu či poškodenie batožiny. Pre prípad akýchkoľvek nepredvídateľných udalostí odporúčame, aby si dovolenkári pred vycestovaním poistili aj Storno poplatkov a Prerušenie cesty.

Ako vám bude cestovné poistenie nápomocné?

  • kedykoľvek môžete volať asistenčnú službu
  • zabezpečia vám odvoz do najbližšieho zdravotníckeho zariadenia, prípadne repatriáciu na Slovensko
  • asistenčná služba poisťovne vám v prípade ohrozenia pomôže v zabezpečení prepravy späť domov
  • pomôže aj pri hospitalizácii, poskytne právnu pomoc či pomoc pri pátraní,
V prípade živelnej pohromy v mieste pobytu musíte dodržiavať pokyny miestnych úradov, polície a záchranných zložiek. Ak vaše cestovné poistenie zahŕňa aj poistenie Storna a Prerušenie cesty, kontaktujte asistenčnú službu a odsúhlaste si predčasný návrat. Viac sme o tom písali v článkoch: V ktorých situáciach vám pomôže poistenie storna? a Ako je to s predčasným návratom.

„Ak aj ministerstvo zatiaľ oficiálne cestovné odporúčanie na danú oblasť nevydalo a klient sa cíti ohrozený, asistenčná služba poisťovne môže v závislosti od vážnosti situácie rozhodnúť o prevoze do vlasti aj skôr,“ hovorí Judita Hitková manažérka pre cestovné poistenie UNIQA.

Pred vycestovaním


Pred vycestovaním môžete stornovať zájazd aj z dôvodu živelnej pohromy v cieľovej destinácii. „Musí však existovať oficiálne vyhlásenie MZV a EZ SR k necestovaniu do danej krajiny/oblasti alebo k jej opusteniu", vysvetľuje J. Hitková.

V každom prípade by mali ľudia pred vycestovaním resp. počas pobytu v krajine, ktorú zasiahla mimoriadna živelná pohroma, sledovať stránku MZV a EZ SR, ktoré vydáva cestovné odporúčania. „Ak je pre danú krajinu vyhlásený stupeň rizika č. 4, teda necestovať do takejto krajiny alebo ju opustiť a poistený by napriek tomuto varovaniu do krajiny vycestoval alebo ju odmietal opustiť, zotrvával v nej a utrpel by škody, nie je poistením krytý,“ upozorňuje Judita Hitková z UNIQA.

Vyberáme z Poistovne.sk

woman-in-grey-sweater-wearing-disposable-face-mask

Zdravotná poradňa: Ako zistím, či som prekonala COVID-19?

Viackrát som sa stretla s niekým, kto bol COVID pozitívny. Ja som však mala zakaždým negatívny výsledok antigénového testu. Je môžné, že som toto ochorenie už prekonala? Ako to môžem zistiť?
25.02.2021 | redakcia
Čítať viac o Zdravotná poradňa: Ako zistím, či som prekonala COVID-19?
HERMES 2020

Allianz je opäť najlepšie komunikujúcou poisťovňou

Allianz – Slovenská poisťovňa opäť obhájila prvenstvo v súťaži Hermes Komunikátor roka 2020, keď sa stala najlepšie komunikujúcou poisťovňou na trhu. Pozíciu najlepšieho komunikátora medzi poisťovňami obhájila v 7. ročníku súťaže, ktorá hodnotí komunikáciu spoločnosti so zákazníkom.
22.02.2021
Čítať viac o Allianz je opäť najlepšie komunikujúcou poisťovňou
typing-at-desk

Prehľad zmien v sociálnom poistení v roku 2021 - pandemické dávky, zmena termínov a povinností (4.časť)

Niektoré povinnosti voči Sociálnej poisťovni odbudnú. Zavádza sa dlhodobé ošetrovné i tehotenská dávka. Zmena nastáva aj v 13. a 14. platoch.
22.02.2021 | redakcia
Čítať viac o Prehľad zmien v sociálnom poistení v roku 2021 - pandemické dávky, zmena termínov a povinností (4.časť)

Vyberáme z banky.sk