Najväčšie online cestovné agentúry vrátia peniaze do 14 dní
Riešili ste už situáciu, keď ste museli z dôvodu zrušenia vášho letu žiadať vrátenie peňazí za letenku? Ak áno, pravdepodobne ste na platbu museli čakať niekoľko týždňov až mesiacov. Tieto situácie by už mali byť minulosťou.
![redakcia-letisko](/data/images/19474.jpg)
Mnohí spotrebitelia, ktorí sa obrátili na Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike riešili veľmi podobné prípady, a to, že sa nevedeli spojiť s cestovnou agentúrou prostredníctvom ktorej si zakúpili letenky. Je to nepríjemné najmä v situáciách, keď cestujúci potrebujú vystaviť boarding pass, vykonať zmeny v rezervácii alebo si overiť, či nebol ich let zrušený. Online cestovné agentúry často na ich súrne požiadavky nereagovali a leteckí dopravcovia zmeny neumožňovali z dôvodu, že letenky boli zakúpené sprostredkovane cez cestovné agentúry.
V dôsledku týchto praktík, ktoré vyvrcholili v rokoch pandémie COVID-19, začala Európska komisia v spolupráci s vnútroštátnymi orgánmi na ochranu spotrebiteľa spoločné konanie EÚ o presadzovaní práva proti online cestovným agentúram eDreams ODIGEO (prevádzkovateľ portálov eDreams, Opodo, Go Voyages, Travellink a Liligo), Etraveli Group (prevádzkovateľ portálov Mytrip, GotoGate, Flybillet, Flightnetwork, Supersavetravel, seat24 a Travelstart) a spoločnosti Kiwi.com.
Cieľom konania bolo dohodnúť sa s uvedenými spoločnosťami na opatreniach, ktoré zlepšia postavenie cestujúcich a zabezpečia, aby nedochádzalo zo strany cestovných agentúr k porušovaniu právnych predpisov.
V dôsledku týchto praktík, ktoré vyvrcholili v rokoch pandémie COVID-19, začala Európska komisia v spolupráci s vnútroštátnymi orgánmi na ochranu spotrebiteľa spoločné konanie EÚ o presadzovaní práva proti online cestovným agentúram eDreams ODIGEO (prevádzkovateľ portálov eDreams, Opodo, Go Voyages, Travellink a Liligo), Etraveli Group (prevádzkovateľ portálov Mytrip, GotoGate, Flybillet, Flightnetwork, Supersavetravel, seat24 a Travelstart) a spoločnosti Kiwi.com.
Cieľom konania bolo dohodnúť sa s uvedenými spoločnosťami na opatreniach, ktoré zlepšia postavenie cestujúcich a zabezpečia, aby nedochádzalo zo strany cestovných agentúr k porušovaniu právnych predpisov.
- Poistenie liečebných nákladov a úrazové poistenie. Aký je medzi nimi rozdiel?
- V ktorých situáciach vám pomôže poistenie storna?
- Takto postupujte pri poistnej udalosti
- Stručný prehľad výluk z cestovného poistenia