Najväčšie online cestovné agentúry vrátia peniaze do 14 dní
Riešili ste už situáciu, keď ste museli z dôvodu zrušenia vášho letu žiadať vrátenie peňazí za letenku? Ak áno, pravdepodobne ste na platbu museli čakať niekoľko týždňov až mesiacov. Tieto situácie by už mali byť minulosťou.

Mnohí spotrebitelia, ktorí sa obrátili na Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike riešili veľmi podobné prípady, a to, že sa nevedeli spojiť s cestovnou agentúrou prostredníctvom ktorej si zakúpili letenky. Je to nepríjemné najmä v situáciách, keď cestujúci potrebujú vystaviť boarding pass, vykonať zmeny v rezervácii alebo si overiť, či nebol ich let zrušený. Online cestovné agentúry často na ich súrne požiadavky nereagovali a leteckí dopravcovia zmeny neumožňovali z dôvodu, že letenky boli zakúpené sprostredkovane cez cestovné agentúry.
V dôsledku týchto praktík, ktoré vyvrcholili v rokoch pandémie COVID-19, začala Európska komisia v spolupráci s vnútroštátnymi orgánmi na ochranu spotrebiteľa spoločné konanie EÚ o presadzovaní práva proti online cestovným agentúram eDreams ODIGEO (prevádzkovateľ portálov eDreams, Opodo, Go Voyages, Travellink a Liligo), Etraveli Group (prevádzkovateľ portálov Mytrip, GotoGate, Flybillet, Flightnetwork, Supersavetravel, seat24 a Travelstart) a spoločnosti Kiwi.com.
Cieľom konania bolo dohodnúť sa s uvedenými spoločnosťami na opatreniach, ktoré zlepšia postavenie cestujúcich a zabezpečia, aby nedochádzalo zo strany cestovných agentúr k porušovaniu právnych predpisov.
V dôsledku týchto praktík, ktoré vyvrcholili v rokoch pandémie COVID-19, začala Európska komisia v spolupráci s vnútroštátnymi orgánmi na ochranu spotrebiteľa spoločné konanie EÚ o presadzovaní práva proti online cestovným agentúram eDreams ODIGEO (prevádzkovateľ portálov eDreams, Opodo, Go Voyages, Travellink a Liligo), Etraveli Group (prevádzkovateľ portálov Mytrip, GotoGate, Flybillet, Flightnetwork, Supersavetravel, seat24 a Travelstart) a spoločnosti Kiwi.com.
Cieľom konania bolo dohodnúť sa s uvedenými spoločnosťami na opatreniach, ktoré zlepšia postavenie cestujúcich a zabezpečia, aby nedochádzalo zo strany cestovných agentúr k porušovaniu právnych predpisov.
- Poistenie liečebných nákladov a úrazové poistenie. Aký je medzi nimi rozdiel?
- V ktorých situáciach vám pomôže poistenie storna?
- Takto postupujte pri poistnej udalosti
- Stručný prehľad výluk z cestovného poistenia