Rebríček najčastejších poistných udalostí na autách

Rebríček vedie poškodenie čelného skla. Prekvapivé je, že každú štrnástu škodu na vozidle spôsobí stret so zverou.

IMG_20180706_154126_HDR
Zo štatistík poisťovne Wüstenrot vyplýva, že najčastejšou poistnou udalosťou z havarijného poistenia je poškodenie čelného alebo iného skla vozidla. Takmer najmenej sú hlásené poškodenia áut vandalmi. Piate najčastejšie riziko pre slovenských motoristov predstavuje stret so zverou.

Slovenskí motoristi hlásia škody spôsobené stretom so zverou dvakrát častejšie ako poškodenie vozidla živlami a trikrát častejšie ako vandalizmom. Jedným z dôvodov môže byť nedostatok ekoduktov, teda prírodných prechodov určených na bezpečnú migráciu zveri nad cestou alebo diaľnicou. Napriek tomu, podľa dostupných informácií, v roku 2020 boli na Slovensku dobudované len tri ekodukty. Suverénne najčastejšími škodami na aute však zostáva poškodenie čelného či iného skla a náraz s vozidlom do pevnej prekážky. Poškodenia skla predstavuje až 28% všetkých škôd a nabúranie do zábradlí, stĺpov či iných stabilných prekážok predstavuje 26%. Tretiu pozíciu (18%) v rebríčku rizík predstavuje stret s iným účastníkom cestnej premávky. „Uvedený rebríček je za posledné roky v princípe konštantný. Len počas pandémie bolo možné evidovať drobné zníženie počtu poistných udalostí, ktoré vznikli prostredníctvom stretu s iným účastníkom cestnej premávky,“ hodnotí Zuzana Adamcová, analytička skupiny Wüstenrot.

Rebríček najčastejších škôd na autách

  • poškodenie čelného alebo iného skla (28%)
  • náraz s vozidlom do pevnej prekážky (26%)
  • stret s iným účastníkom cestnej premávky (18%)
  • škoda na zaparkovanom vozidle (14%)
  • stret so zverou (7%)
  • živel (3%)
  • vandalizmus (2%)
  • ostatné (2%)

Vyberáme z poistovne.sk

woman-checking-phone

Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka

Po online sprievodcovi škodou v havarijnom a povinnom zmluvnom poistení, môžu odteraz klienti Allianzu sledovať online aj riešenie škody na majetku. Menšie škody na majetku vyrieši Allianz kompletne online. Aj nahlásenie škody je odteraz v Allianzi jednoduchšie.
17.06.2021
Čítať viac o Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka
hand-on-steering-wheel

Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Čo robí poisťovňa v prípade, ak klient nezaplatí poistné a stane sa mu škodová udalosť? Vyplatí mu poisťovňa celé poistné plnenie, alebo si uplatní postih? Musí klient poistné doplatiť skôr, ako mu poisťovňa vyplatí náhradu škody?
15.06.2021 | Katarína Macková
Čítať viac o Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Vyberáme z banky.sk