Asistenčné služby 2. časť (poistenie nehnuteľnosti a domácnosti)
Viete, že asistenčné služby môžete využiť aj v iných prípadoch ako je škodová udalosť? Pozreli sme sa na situácie, kedy vám vedia pomôcť.
Asistenčné služby poskytujú poisťovne k rôznym typom poistenia, napríklad k cestovnému poisteniu, poisteniu auta, životnému poisteniu, ale aj k poisteniu nehnuteľnosti.
Asistenčné služby nie sú samozrejmosťou
Pri poistení nehnuteľnosti asistenčné služby nemusia byť automaticky súčasťou poistenia. Napríklad v Kooperative a Komunálnej poisťovni sú asistenčné služby zahrnuté len v komplexnom balíku poistenia. Ak si zvolíte lacnejší balík, asistenčné služby je potrebné doplatiť zvlášť.
V poisťovni Allianz, Uniqa, Union, Generali a Wüstenrot poisťovni sú asistenčné služby automaticky zahrnuté vo všetkých balíkoch poistenia.
- Živelná udalosť a zodpovednosť za škodu
- Dokedy treba nahlásiť poistnú udalosť?
- Ako nahlásiť škody po búrke, víchrici a povodni? Na toto by ste nemali zabudnúť
- Blog: Poistenie nehnuteľnosti
- Odporúčané a povinné revízie v rodinnom dome. Viete, čo ste povinný kontrolovať?
V ČSOB poisťovni sú v najlacnejších balíkoch zahrnuté len základné asistenčné služby, v najdrahšom balíku poistenia sú zahrnuté rozšírené asistenčné služby.
Rozsah asistenčných služieb
Rozsah a limity asistenčných služieb má každá poisťovňa uvedené v poistných dokumentoch. Aký rozsah asistenčných služieb sa vzťahuje k vašej poistke vám povedia aj na call centre poisťovne. Netreba však zabúdať, že vo väčšine prípadov vám poisťovňa pomôže zavolať montérov, ale za ich služby musíte uhradiť z vlastného vrecka. Pomoc odborníka ide na účet poisťovne len v stave núdze. Ak sa "vybuchnete" a zámočník bude musieť vyvŕtať zámok, poisťovňa vám nový preplatí len do určitej výšky.
Asistenčné služby môžu zahŕňať:
- poskytnú vám rady, ako postupovať v prípade poistnej udalosti a oznámia ju za vás do poisťovne
- pomoc v prípade technickej havárie, živelnej udalosti, či zablokovaných/zabuchnutých dverí
- zabezpečia odborníka ako je zámočník, inštalatér, elektrikár, kúrenár, plynár, sklenár či pokrývač
- vyčistia a vysušia domácnosť
- po havárii, ak je nehnuteľnosť neobývaná: krátkodobé náhradné ubytovanie, prevoz zariadenia domácnosti, uskladnenie zariadenia domácnosti, ochrana nezabezpečenej domácnosti
- právna asistencia (spotrebiteľské spory, spory z úverových zmlúv, susedské spory a pod.)
- oprava pokazených domácich spotrebičov (chladnička, sporák, umývačka, práčka, sušička) – podľa podmienok poisťovne (cena a vek)
- dezinsekcia a deratizácia
- cykloasistencia
Výhodou asistenčných služieb je to, že sú k dispozícii nepretržite 24 hodín denne. V prípade potreby stačí keď zavoláte na call centrum poisťovne - asistenčné služby. Čísla majú zverejnené poisťovne na svojich webových stránkach. Nemusíte obvolávať opravárov a hľadať takého, ktorý má čas, aby ku vám prišiel.