Poistenie majetku: Kedy vám pomôžu asistenčné služby? Čo vám uhradí poisťovňa a čo už nie?
Prasknuté potrubie, zabuchnuté dvere, pokazená práčka...Poisťovne.sk sa pozreli na to, v ktorých situáciach vám pomôžu asistenčné služby poisťovne.
Asistenčné služby sú súčasťou poistenia domácnosti a nehnuteľnosti. Nie však v každej poisťovni. Niektoré poisťovne totiž asistenčné služby ponúkajú len k drahším balíkom poistenia. Výhodou asistenčných služieb je to, že sú k dispozícii nepretržite 24 hodín denne. V prípade potreby stačí, keď zavoláte na call centrum. Nemusíte obvolávať opravárov a hľadať takého, ktorý má čas, aby ku vám prišiel.
Niektoré poisťovne ponúkajú klientom jeden typ asistenčných služieb, v niektorých si za príplatok môžete objednať nadštandardnú asistenciu. To, v akých situáciach vám asistenčné služby pomôžu a do akej výšky máte uvedené v poistných podmienkach.
V Allianzi sa táto asistencia vzťahuje na spotrebiče nie staršie ako 5 rokov, v poisťovni UNIQA až do veku 7 rokov.
Poisťovne však majú finančné limity, čiže tieto služby vám preplatia len do určitej výšky. Napríklad v poisťovni Allianz vám nový zámok preplatia do výšky 25 eur. Poisťovňa UNIQA má limit max. 150 eur v prípade zablokovania dverí (v tomto limite sú zahrnuté cestovné náklady a práca).
Aj tu však platia určité limity, napríklad služby IT špecialistu môžete využiť max. 5-krát ročne.
Prípady, kedy sa oplatí volať asistenčnú službu
-
Zabuchnutie dverí alebo zalomenie kľúča
-
Práca inštalatéra, kúrenára alebo plynára
-
Porucha elektrospotrebičov
V Allianzi sa táto asistencia vzťahuje na spotrebiče nie staršie ako 5 rokov, v poisťovni UNIQA až do veku 7 rokov.
-
Náhradné ubytovanie pre celú rodinu
-
Prevoz osôb a zariadenia a pomoc s uprataním domácnosti
Poisťovne však majú finančné limity, čiže tieto služby vám preplatia len do určitej výšky. Napríklad v poisťovni Allianz vám nový zámok preplatia do výšky 25 eur. Poisťovňa UNIQA má limit max. 150 eur v prípade zablokovania dverí (v tomto limite sú zahrnuté cestovné náklady a práca).
- Poistenie nehnuteľnosti: Ako je to so škodami pri grilovačke?
- Ako nahlásiť škody po búrke, víchrici a povodni? Na toto by ste nemali zabudnúť
- Opustené chaty v zime lákajú zlodejov. Ako sa pred nimi brániť?
- Ako treba poistiť dom, v ktorom bývate aj podnikáte?
Za nadštandard si priplatíte
Rozsah asistenčných služieb sa môže v jednotlivých poisťovniach líšiť. Niektoré vám za príplatok poskytnú prémiové asistenčné služby, ktoré zahŕňajú napríklad odborné poradenstvo architekta alebo záhradníka, asistenciu lekára a IT technika, či právne poradenstvo a služby znalca. V poisťovni Generali v rámci nadštandardu dostanete lekára na telefóne, dopravu domov z nemocnice,technickú pomoc pri zamrznutom počítači a pomoc pri obnove dát z neho, či právne konzultácie v rámci prevencie sporov vzťahujúce sa na poistenie nehnuteľnosti, domácnosti a zodpovednosti za spôsobenú škodu.Aj tu však platia určité limity, napríklad služby IT špecialistu môžete využiť max. 5-krát ročne.
Čo vám poisťovňa v rámci asistenčných služieb nepreplatí
Najčastejšie sa jedná o udalosti, ktoré:- vyskytli sa pred začiatkom poistenia
- boli spôsobené v dôsledku prerušenia dodávky elektrickej energie, vody, plynu
- stali sa v spoločných priestoroch bytového domu
- sú iba estetickým nedostatkom (napríklad pošriabanie, prasklina) alebo vznikli opotrebením
- poškodenie zriadenia vzniklo laickou opravou klietom
- škody, ktoré vznikli nesprávnou údržbou
- škody na zariadeniach zakúpených v zahraničí, na ktoré nie sú dostupné náhradné diely