Poistenie majetku: Kedy vám pomôžu asistenčné služby? Čo vám uhradí poisťovňa a čo už nie?

Prasknuté potrubie, zabuchnuté dvere, pokazená práčka...Poisťovne.sk sa pozreli na to, v ktorých situáciach vám pomôžu asistenčné služby poisťovne.

IMG_8015-500
Asistenčné služby sú súčasťou poistenia domácnosti a nehnuteľnosti. Nie však v každej poisťovni. Niektoré poisťovne totiž asistenčné služby ponúkajú len k drahším balíkom poistenia. Výhodou asistenčných služieb je to, že sú k dispozícii nepretržite 24 hodín denne. V prípade potreby stačí, keď zavoláte na call centrum. Nemusíte obvolávať opravárov a hľadať takého, ktorý má čas, aby ku vám prišiel. Niektoré poisťovne ponúkajú klientom jeden typ asistenčných služieb, v niektorých si za príplatok môžete objednať nadštandardnú asistenciu. To, v akých situáciach vám asistenčné služby pomôžu a do akej výšky máte uvedené v poistných podmienkach.

Prípady, kedy sa oplatí volať asistenčnú službu

  • Zabuchnutie dverí alebo zalomenie kľúča

Asistenčné služby zabezpečia zámočníka, ale aj uhradia odomknutie dverí, prípadne výmenu zámku.
  • Práca inštalatéra, kúrenára alebo plynára

Tečúci záchod, presakujúce potrubie, nefunkčný radiátor či unikajúci plyn. Asistenčné služby zorganizujú a uhradia prácu inštalatéra, kúrenára, plynára, elektrikára, sklenára či pokrývača, ktorí vám pomôžu s odstránením následkov poruchy či havarijného stavu vašej domácnosti.
  • Porucha elektrospotrebičov

Pri poruche chladničky, mrazničky, sporáka, umývačky, práčky a sušičky vám zabezpečia a nahradia opravu vrátane náhradných dielov. Pri kontaktovaní asistenčnej služby sa pýtajte, či poisťovňa preplatí okrem cestovných nákladov a práce aj náhradné diely a materiál. Nie všetky poisťovne náhradné diely preplácajú.

V Allianzi sa táto asistencia vzťahuje na spotrebiče nie staršie ako 5 rokov, v poisťovni UNIQA až do veku 7 rokov.
  • Náhradné ubytovanie pre celú rodinu

Asistenčné služby zabezpečia a uhradia náhradné ubytovanie do 48 hodín pre celú rodinu, ak je vaša nehnuteľnosť neobývateľná.
  • Prevoz osôb a zariadenia a pomoc s uprataním domácnosti

Ak je vaša nehnuteľnosť neobývateľná , asistenčné služby zabezpečia a uhradia prevoz a uskladnenie vaších vecí a pomoc pri uprataní.

Poisťovne však majú finančné limity, čiže tieto služby vám preplatia len do určitej výšky. Napríklad v poisťovni Allianz vám nový zámok preplatia do výšky 25 eur. Poisťovňa UNIQA má limit max. 150 eur v prípade zablokovania dverí (v tomto limite sú zahrnuté cestovné náklady a práca).

Za nadštandard si priplatíte

Rozsah asistenčných služieb sa môže v jednotlivých poisťovniach líšiť. Niektoré vám za príplatok poskytnú prémiové asistenčné služby, ktoré zahŕňajú napríklad odborné poradenstvo architekta alebo záhradníka, asistenciu lekára a IT technika, či právne poradenstvo a služby znalca. V poisťovni Generali v rámci nadštandardu dostanete lekára na telefóne, dopravu domov z nemocnice,technickú pomoc pri zamrznutom počítači a pomoc pri obnove dát z neho, či právne konzultácie v rámci prevencie sporov vzťahujúce sa na poistenie nehnuteľnosti, domácnosti a zodpovednosti za spôsobenú škodu.

Aj tu však platia určité limity, napríklad služby IT špecialistu môžete využiť max. 5-krát ročne.

Čo vám poisťovňa v rámci asistenčných služieb nepreplatí

Najčastejšie sa jedná o udalosti, ktoré:
  • vyskytli sa pred začiatkom poistenia
  • boli spôsobené v dôsledku prerušenia dodávky elektrickej energie, vody, plynu
  • stali sa v spoločných priestoroch bytového domu
  • sú iba estetickým nedostatkom (napríklad pošriabanie, prasklina) alebo vznikli opotrebením
  • poškodenie zriadenia vzniklo laickou opravou klietom
  • škody, ktoré vznikli nesprávnou údržbou
  • škody na zariadeniach zakúpených v zahraničí, na ktoré nie sú dostupné náhradné diely

Vyberáme z Poistovne.sk

womens-athletic-leggings

Telemedicína: Aký je rozdiel medzi telemonitoringom a používaním fitness aplikácie? Časť 3.

V poslednej dobe nastal rozmach nositeľných zariadení (náramkov, prsteňov,...), ktoré slúžia na sledovanie vlastného zdravia a umožňujú monitorovať podobné veličiny ako v telemedicíne. Dokáže fitness aplikácia nahradiť telemedicínsku? Aké sú v nich rozdiely?
02.12.2024 | redakcia
Čítať viac o Telemedicína: Aký je rozdiel medzi telemonitoringom a používaním fitness aplikácie? Časť 3.
redakcia-nehoda

Pri reťazovej zrážke môže byť vinníkov viac

Ako sa určuje vinník pri reťazovej zrážke? Je vinníkom vždy posledný v rade? Pre zabezpečenie likvidácie poistnej udalosti bez krátenia či zamietnutia poistného plnenia je potrebné dodržať niekoľko pravidiel.
27.11.2024 | redakčne upravené
Čítať viac o Pri reťazovej zrážke môže byť vinníkov viac
woman-checking-phone

Telemedicína, či lekár na diaľku –Ako fungujú telekonzultácie, telemonitoring a telekonzílium. Časť 2.

Mnohí ľudia si nevedia predstaviť, ako môže lekár liečiť na diaľku. Vysvetlíme vám, ako fungujú niektoré telemedicínske aktivity a aké benefity prinášajú pacientom.
25.11.2024 | redakcia
Čítať viac o Telemedicína, či lekár na diaľku –Ako fungujú telekonzultácie, telemonitoring a telekonzílium. Časť 2.

Vyberáme z banky.sk