Steny sú súčasťou nehnuteľnosti nie domácnosti

POISTOVNE.sk zisťovali či nie je zbytočné platiť si v byte poistenie domácnosti aj nehnuteľnosti. Ako sa tieto dve poistenia líšia?


Ak bývate v bytovom dome, ten je zvyčajne poistený ako nehnuteľnosť a vy na spoločné poistenie prispievate. Toto poistenie vám ochráni vaše múry, okná či dvere, teda všetko čo je pevne spojené s nehnuteľnosťou.

Keď vám zatečie do bytu od suseda či zo strechy a voda vám poškodí maľovku či obklad v kúpeľni mali by si škodu uplatňovať práve z tohto poistenia. Ak vám voda zničí koberec či sedačku, môžete si poistné plnenie žiadať z poistenia domácnosti.

„K domácnosti patrí zariadenie v byte, teda hnuteľné veci, ktoré svojim charakterom slúžia k potrebe príslušníkov domácnosti napríklad nábytok, čierna a biela technika, koberce či odevy,“ vysvetľuje Miroslav Škripec, riaditeľ úseku neživotného poistenia poisťovne Kooperativa v našej poradni.

Často sa stáva, že pri poistných udalostiach dochádza k poškodeniu nielen zariadenia domácnosti, ale aj samotnej stavby. Vtedy pomôžu obe poistenia. Navyše mnohé poisťovne vám pri dojednaní dvoch poistení ponúknu zľavu z poistného.

Neprehliadnite:


Pozor na výluky a limity

Pri uzatváraní týchto poistení si dajte pozor najmä na výluky z poistenia a na limity. Vo výlukách majú poisťovne často aj bežné atmosférické zrážky. To znamená, že pri bežnom lejaku vám škodu neuhradia. Niekde si musíte toto riziko špeciálne pripoistiť inde je zahrnuté v základnom poistení, ale sú tam stropy na poistné plnenie.

Niekedy sa stane, že isté riziko máte poistené aj v rámci domácnosti aj nehnuteľnosti. Vtedy by ste mali žiadať poistné plnenie z toho poistenia kde je to výhodnejšie pre vás prípadne z oboch. Platí však, že výška plnenia by nemal presiahnuť skutočnú výšku škody. Potom by mohla poisťovňa považovať za bezdôvodné obohatenie a vymáhať od vás peniaze späť.
 

Vyberáme z poistovne.sk

long-tree-trunks-stab-the-sky

Klienti Allianz digitálnou komunikáciou ušetrili už vyše 1000 stromov

Milióny ušetrených dokumentov a obálok klientov Allianz zachránilo 2 hektárový les. Takmer polovica klientov komunikuje s Allianzom elektronicky, pri nových klientoch je to 100 %. Efektívnym nástrojom online komunikácie je portál Môj Allianz.
25.11.2021
Čítať viac o Klienti Allianz digitálnou komunikáciou ušetrili už vyše 1000 stromov

Preplatí vám poisťovňa škodu na aute spôsobenú hlodavcom alebo mačkou?

Rozhryzené káble a hadičky vedia úplne znefunkčniť vozidlo. Pozreli sme sa, či opravu auta vám preplatí poisťovňa, alebo si ju budete musieť uhradiť z vlastného vrecka.
25.11.2021 | redakcia
Čítať viac o Preplatí vám poisťovňa škodu na aute spôsobenú hlodavcom alebo mačkou?
Doktor a peniaze-005

Zdravotnú poisťovňu zmení od budúceho roka 152-tisíc ľudí

V porovnaní s minulým rokom ide o viac než 500-percentný nárast neakceptovaných prihlášok, ktoré zahŕňajú duplicitné aj späť-vzaté prihlášky.
22.11.2021
Čítať viac o Zdravotnú poisťovňu zmení od budúceho roka 152-tisíc ľudí

Vyberáme z banky.sk