Povodne I.: Ako postupovať pri poistných udalostiach

ČSOB Poisťovňa ponúka základný návod, ako postupovať pri poistných udalostiach v zaplavených oblastiach.


Príroda nás skúša a majetky mnohých ľudí sú pod vodou. Poistení často prioritne zachraňujú majetok pred poškodením a pochopiteľne, nie každý myslí na zmluvne dohodnuté povinnosti voči poisťovateľovi. ČSOB poisťovňa sa snaží byť voči ľuďom maximálne ústretová a nápomocná v tejto neľahkej situácii.

Ak je situácia veľmi vážna


Ak má ČSOB poisťovňa poznatok, že je postihnuté konkrétne územie, podľa uzatvorených poistných zmlúv v danej lokalite, telefonujú svojim poisteným a pýtajú sa ich, či im vznikli škody, prípadne určujú ich rozsah. Podľa veľkosti škôd a naliehavosti situácie dávajú inštrukcie klientom, resp. vysielajú na miesto mobilných technikov, ktorí následne dokumentujú vzniknuté škody.

Ak je škoda menšieho rozsahu

V prípade, že sa nejedná o rozsiahlu škodu, ČSOB poisťovňa klientom vysvetlí, čo je pre poskytnutie poistného plnenia dôležité a ponúkne im možnosť zdokumentovať poškodenie vlastnými prostriedkami.

Fotodokumentácia je dôležitá

ČSOB Poisťovňa odporúča škody spôsobené vodným živlom fotograficky zdokumentovať a zaslať ich podľa inštrukcii na určenú e-mailovú adresu. Základné inštrukcie dostane poistenec v telefonickom rozhovore. Odporúča sa urobiť čo najviac záberov. K fotografiám treba dodať ešte doplnňujúce údaje ako napríklad rozmery postihnutých priestorov, vek zničených spotrebičov, prípadne iných predmetov poistenia, ich nadobúdacie ceny a podobne.
Dôležité je odložiť si všetky doklady o úhrade nákladov, ktoré má poistený v súvislosti s odstraňovaním škody. Ide napríklad o náklady na dezinfekčné prostriedky, tlakové umývanie od nánosov bahna, atď.

Tipy na dovolenku:

Sú to nenáročné úkony, ktoré urýchlia odstraňované škody, proces likvidácie poistných udalostí a teda v konečnom dosledku vyplatenie poistného plnenia. Poistený tak bude môcť dať svoj príbytok čo najskôr do pôvodného stavu.

Poškodené predmety hneď nevyhadzujte

Poistený je upozornený na to, že do doby vyplatenia poistného plnenia je povinný uchovať poškodené predmety. Samozrejme za predpokladu, že nevzniká pre neho alebo pre jeho okolie hygienické či bezpečnostné riziko. Ak nie je klient schopný alebo ochotný vykonať takéto zjednodušené zdokumentovanie škody, ČSOB Poisťovňa vyšle na miesto technika, ktorý zdokumentovanie vykoná a oboznámi poisteného s jeho následnými povinnosťami.

Povodne II. Ako postupovať pri poistných udalostiach - radí Allianz - SP
Povodne III. Ako postupovať pri poistných udalostiach - radí AXA
Povodne IV.: Ako postupovať pri poistných udalostiach - radí Generali

Vyberáme z poistovne.sk

povoden-carVertical

Má zmysel kupovať zatopené auto?

V inzercii sa po povodniach môžu objaviť aj zatopené autá. Má vôbec zmysel uvažovať nad kúpou takéhoto vozidla?
09.10.2024 | redakčne upravené
Čítať viac o Má zmysel kupovať zatopené auto?
Záplavy_Rudno_Allianz3

Septembrové povodne spôsobili na Slovensku miliónové škody. Pôvodné počty škôd sú vyššie o 150 %.

Už takmer mesiac členské poisťovne Slovenskej asociácie poisťovní (SLASPO) evidujú poistné udalosti spôsobené septembrovými extrémnymi zrážkami a následnými povodňami na území Slovenska, rátajú škody a vyplácajú poistné plnenia.
08.10.2024
Čítať viac o Septembrové povodne spôsobili na Slovensku miliónové škody. Pôvodné počty škôd sú vyššie o 150 %.
60878

Krajský súd v Bratislave potvrdil prerušenie konania o začatí likvidácie spoločnosti NOVIS

Krajský súd v Bratislave dňa 21. augusta 2024 potvrdil uznesenie Mestského súdu Bratislava III zo dňa 13. februára 2024, ktorým Mestský súd prerušil konanie o zrušení a likvidácii spoločnosti NOVIS iniciované Národnou bankou Slovenska (NBS). Rozhodnutie Krajského súdu bolo publikované v elektronickom spise 2. októbra 2024.
07.10.2024
Čítať viac o Krajský súd v Bratislave potvrdil prerušenie konania o začatí likvidácie spoločnosti NOVIS

Vyberáme z banky.sk