Poisťovne evidujú pre výdatné sneženie zvýšený počet škôd

 

Poisťovne zaznamenali zvýšený počet škôd z konca minulého týždňa, kedy na Slovensku výdatne snežilo.

"Spôsobené škody odhadujeme zatiaľ na viac ako 80 tis. eur. Predpokladáme však, že škody budú postupne ešte narastať, ako budú klienti nahlasovať ďalšie poistné udalosti,“ povedal hovorca Generali Poisťovne Milan Janásik.

Klienti Allianzu len v poistení majetku nahlásili v posledných dňoch viac ako 40 škôd s celkovou výškou 23,6 tis. eur. "Očakávame, že hlásení ešte pribudne,“ skonštatoval hovorca Allianzu Artur Šturmankin.

Zvýšený počet škôd pre intenzívne sneženie z uplynulého víkendu eviduje aj poisťovňa Kooperativa. "Zaznamenali sme zvýšený počet škôd na motorových vozidlách spôsobených haváriou, škôd na motorových vozidlách a ostatnom majetku vzniknuté pádom snehu či stromu a škôd vzniknutých vplyvom ťarchy snehu,“ uviedla hovorkyňa poisťovne Kooperativa Miriam Fuňová. V porovnaní s poslednými týždňami poisťovňa Kooperativa zaznamenala v týchto dňoch 100-percentný nárast počtu hlásených škôd. Celkový ich počet je vyše 440 s očakávaným plnením takmer 550 tis. eur.

Poisťovňa Generali eviduje najviac škôd v okolí Bratislavy. Väčšinu z nich spôsobilo podľa Janásika silné sneženie, keď vodiči dostali na neupravených cestách šmyk a narazili do áut stojacich pred nimi či dokonca do stĺpu elektrického vedenia. V Allianzi najčastejšie klienti hlásia škody, ktoré na majetku spôsobí ťarcha snehu alebo námraza. Okrem poistenia majetku eviduje spoločnosť aj poistné udalosti z úrazového a havarijného poistenia. "Každý deň likvidujeme približne 400 poistných udalostí z úrazového telesného poškodenia. Príčina "šmyknutie" tvorí približne 10 % z celkového počtu hlásených a vybavených poistných udalostí, pri ktorých je škoda na zdraví,“ povedal Šturmankin.

ČSOB Poisťovňa výrazné škody zatiaľ nezaznamenala. "Očakávame však hlásenia do konca týždňa. Zo skúseností z podobných udalostí spôsobených počasím predpokladáme, že pôjde najmä o hlásenia poistných udalostí týkajúce sa domov a bytov,“ skonštatovala hovorkyňa ČSOB Zuzana Eliášová. Čo sa týka škodových udalostí na autách, ide podľa nej o štandardný počet hlásení. "Predpokladáme, že na základe nepriaznivého počasia vodiči jazdili opatrnejšie alebo vôbec,“ dodala Eliášová.

Vyberáme z poistovne.sk

woman-checking-phone

Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka

Po online sprievodcovi škodou v havarijnom a povinnom zmluvnom poistení, môžu odteraz klienti Allianzu sledovať online aj riešenie škody na majetku. Menšie škody na majetku vyrieši Allianz kompletne online. Aj nahlásenie škody je odteraz v Allianzi jednoduchšie.
17.06.2021
Čítať viac o Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka
hand-on-steering-wheel

Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Čo robí poisťovňa v prípade, ak klient nezaplatí poistné a stane sa mu škodová udalosť? Vyplatí mu poisťovňa celé poistné plnenie, alebo si uplatní postih? Musí klient poistné doplatiť skôr, ako mu poisťovňa vyplatí náhradu škody?
15.06.2021 | Katarína Macková
Čítať viac o Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Vyberáme z banky.sk