Dobrú zdravotnú poisťovňu počas svojho života nemusíte navštíviť ani raz
Za posledné roky digitalizácia posunula zdravotné poisťovne výrazne dopredu. Elektronicky dokážete podať prihlášku, v apke vidíte svoju zdravotnú starostlivosť a takmer všetko dokážete vybaviť cez elektronickú pobočku. Pozreli sme sa na najzaujímavejšie funkcionality.
Aj keď počas lockdownov boli pobočky poisťovní zatvorené, život sa nezastavil. Obmedzenia najmenej pocítili poistenci tej poisťovne, ktorá najviac investovala do online služieb, mobilnej aplikácie, elektronickej pobočky či samodiagnostiky.
Mobilné apky štandardne obsahujú preukaz poistenca, digitálny COVID pass, kompletný prehľad zdravotných výkonov, predpísaných receptov, diagnóz, možnosť vyhľadania lekára. Užitočnými sú aj push notifikácie upozorňujúce na prevenciu a predpísané recepty. Cez apku dokážu poistenci pohodlne požiadať aj o preplatenie benefitov, bez nutnosti posielať písomnú žiadosť.
Navyše, poistenci Dôvery môžu cez apku využiť aj samodiagnostický nástroj, čo ocenia ak poruke nie je žiaden lekár.
Vo všetkých poisťovniach môžu cez e-pobočku klienti požiadať o zmenu svojich kontaktných a osobných údajov, obdržať ročné zúčtovanie, či podať reklamáciu.
Cez službu Výhodné lieky zas môžu poistenci Dôvery vidieť, koľko zaplatili za lieky a koľko mohli ušetriť, ak by si na recept od lekára vybrali cenovo výhodnejšie generické lieky.
V júni tohto roka poisťovňa Dôvera zjednodušila a zrýchlila prístup poistencov k nezmluvným zubným lekárom. O príspevok už nemusia žiadať 10 dní dopredu ako to bolo doteraz, nie je potrebné tlačiť žiadne dokumenty, ani zháňať pečiatky. V elektronickej pobočke si jednoducho vyhľadajú meno ošetrujúceho stomatológa. Potom stačí do 30 dní od ošetrenia odfotografovať doklad o úhrade a lekársku správu. Po splnení podmienok, im peniaze prídu na účet zvyčajne do 30 dní.
Online prihláška
Poistiť sa cez online prihlášku ponúkajú všetky tri poisťovne. Prihlášku vyplníte elektronicky na webe poisťovne. Na elektronický podpis budete potrebovať občiansky preukaz s čipom (eID). V Union poisťovni môžete podpísať prihlášku aj digitálnym podpisom, na čo vám postačí mobil s dotykovom obrazovkou.- Náklady na liečbu chronicky chorých pacientov sú enormné. Ako im vieme zabezpečiť kvalitnú liečbu?
- Sme dostatočne zaočkovaní pred 3. vlnou pandémie? Pomôcť majú lekári aj zdravotné poisťovne
- Zdravotné poisťovne lákajú poistencov na finančné benefity. Nie sú to len "prázdne" marketingové sľuby?
- Zdravotné poisťovne prichádzajú s novými benefitmi. Oplatí sa ich poznať, ušetriť môžete stovky euro
S mobilnou aplikáciou máte prehľad o všetkom
Priekopníkom v mobilnej apke je na Slovensku poisťovňa Dôvera. Prvú verziu poskytla svojim poistencom už v roku 2013. O pár rokov neskôr sa pridala aj Všeobecná zdravotná poisťovňa a nakoniec v roku 2020 aj Union.Mobilné apky štandardne obsahujú preukaz poistenca, digitálny COVID pass, kompletný prehľad zdravotných výkonov, predpísaných receptov, diagnóz, možnosť vyhľadania lekára. Užitočnými sú aj push notifikácie upozorňujúce na prevenciu a predpísané recepty. Cez apku dokážu poistenci pohodlne požiadať aj o preplatenie benefitov, bez nutnosti posielať písomnú žiadosť.
Navyše, poistenci Dôvery môžu cez apku využiť aj samodiagnostický nástroj, čo ocenia ak poruke nie je žiaden lekár.
Takto hodnotia mobilné aplikácie užívatelia
Hodnotenie | 4,7 | 4,0 | 4,0 |
Počet hodnotiteľov | 23 911 | 14 114 | 1 512 |
(zdroj: play.google.com, 5.9.2021)
Do mobilnej apky poisťovne integrujú aj funkcionality, ktoré nesúvisia so zdravím, ale s platením zdravotných odvodov. Napríklad, ak ste čerstvý živnostník a neviete kedy a v akej výške máte platiť zdravotné odvody, stačí ak sa prihlásite do mobilnej apky Dôvery a vidíte v nej všetko čo potrebujete. Pri úhrade poistného dokonca predvyplnia údaje za vás, aby sa znížila chybovosť platieb a platbu môžete zrealizovať priamo cez apku alebo e-pobočku. „Investujeme veľa energie napríklad do toho, aby sa naši poistenci – drobní podnikatelia, ktorých sú desaťtisíce, mohli sústrediť na svoj biznis a zdravotnú poisťovňu mali ako skutočného partnera,“ vysvetľuje Matej Štepianský, hovorca Dôvery a dodáva, že živnostníci, ale aj ďalší poistenci Dôvery môžu cez apku nahlásiť, že sa stali samoplatiteľmi, čerpajú neplatené voľno, ženy po nástupe na materskú dovolenku si môžu overiť, či za nich platí poistné štát a študenti, že idú študovať resp. pracovať do zahraničia, pokračujú v nadstavbovom štúdiu, či prerušili štúdium.
Elektronická pobočka nahrádza osobnú návštevu
Elektronickú pobočku majú k dispozícii všetky zdravotné poisťovne a slúži na jednoduchú a rýchlu komunikáciu medzi poistencom a poisťovňou. Užívateľ sa do nej prihlási cez web svojej poisťovne. Hlavným benefitom e-pobočky je interaktívna komunikácia s poistencom, čo sa prejavuje aj vo forme veľkého počtu elektronických žiadostí (formulárov a pod.), ktoré dokáže poisťovňa spracovať v krátkom čase. E-pobočka slúži aj ako rýchly informačný servis, napríklad pri vybavovaní a schvaľovaní kúpeľného pobytu.Vo všetkých poisťovniach môžu cez e-pobočku klienti požiadať o zmenu svojich kontaktných a osobných údajov, obdržať ročné zúčtovanie, či podať reklamáciu.
Niečo navyše
Súčasťou elektronickej pobočky v Dôvere je aj služba Bezpečné lieky. Upozorní pacienta na kombinácie liekov ktoré užíva a na ich interakcie s potravinami. Kompletné informácie o liekoch poslúžia aj lekárom a pomáhajú im lepšie sa rozhodnúť pri predpise vhodného lieku.Cez službu Výhodné lieky zas môžu poistenci Dôvery vidieť, koľko zaplatili za lieky a koľko mohli ušetriť, ak by si na recept od lekára vybrali cenovo výhodnejšie generické lieky.
V júni tohto roka poisťovňa Dôvera zjednodušila a zrýchlila prístup poistencov k nezmluvným zubným lekárom. O príspevok už nemusia žiadať 10 dní dopredu ako to bolo doteraz, nie je potrebné tlačiť žiadne dokumenty, ani zháňať pečiatky. V elektronickej pobočke si jednoducho vyhľadajú meno ošetrujúceho stomatológa. Potom stačí do 30 dní od ošetrenia odfotografovať doklad o úhrade a lekársku správu. Po splnení podmienok, im peniaze prídu na účet zvyčajne do 30 dní.