Vodičov v zime trápia na cestách kamienky. Čo sa dá robiť s rozbitým čelným sklom?

Problémy s čelným sklom zažívame často v zime. Keď sú cesty posypané kvôli snehu a námraze, šanca, že vám z pred vami idúceho auta odstrelí do čelného skla kamienok, je hneď vyššia. Skúsení vodiči to dobre poznajú. Poďme sa pozrieť na to, kedy je ešte auto s prasknutým sklom pojazdné, kedy by ste už mali ísť priamo do servisu a následne, kto vám za škodu zaplatí?

exiting-car-for-hike

Kedy treba sklo vymeniť?

Ak máte prasknuté sklo v oblasti, kam dosiahnu stierače a poškodenie je väčšie ako 2 cm, mali by ste auto odstaviť, pretože už nie je technicky spôsobilé na prevádzku. Hrozí vám pokuta a zadržanie technického preukazu. Situáciu ale nepodceňujte ani v prípade, že je prasklina menšia ako 2 cm. Na sklo pôsobia aerodynamické sily a aj zmeny teploty. Z malej jamky v skle sa ľahko môžu rozšíriť ďalšie praskliny a potom vás čaká už len výmena. Oprava menších poškodení sa vykonáva pomocou živice a špecializovaný servis vám ju urobí na počkanie za pár desiatok eur.
 
groupama_1

Kto uhradí výmenu skla?

Ak vám sklo praskne v zornom poli vodiča a jamka je väčšia ako 2 cm, čaká vás už len výmena. Kedy vám pomôže poisťovňa a kedy si výmenu čelného skla budete musieť zaplatiť jednoducho z vlastného vrecka? „Pri Povinnom zmluvnom poistení je potrebné, aby poškodený preukázal, ako sa konkrétna udalosť stala. Ideálne je, ak klient dokáže preukázať reálny priebeh nehody, napríklad pomocou kamerového záznamu z auta. V každom prípade ale poisťovňa postupuje individuálne a prešetruje špecifické okolnosti každej takejto škodovej udalosti,“ vysvetľuje PR konzultant poisťovne Groupama, Ivan Bobošík. Ak teda máte v aute kameru a môžete poisťovni poskytnúť záznam z jazdy, na ktorom je vidieť či počuť, ako vám skalka/kameň z pred vami idúceho vozidla trafila čelné sklo, nemali by ste mať problém. Inak je takéto dokazovanie pri PZP veľmi náročné, pretože ani samotný vodič auta, z ktorého vám kamienok odletel sa len tak ku škode neprizná. Akákoľvek škoda má totiž negatívny vplyv na jeho škodovú históriu. Je preto dôležité, aby ste preukázali nielen priebeh škodovej udalosti, ale aj objektívne určili vodiča, ktorý za škodu zodpovedá a je si danej škody vedomý.

Havarijné poistenie vybaví všetko za vás

Problém ale rieši havarijné poistenie. Ak ho máte uzatvorené, poisťovňa vám škodu preplatí automaticky. „Havarijné poistenie je pre takéto škody ideálne. Stačí, ak nehodu zdokumentujete, nahlásite poisťovni a potom pošlete faktúru za výmenu či opravu. Poisťovňa si odráta spoluúčasť a celý proces je ukončený,“ vysvetľuje vedúci tímu poistenia motorových vozidiel v poisťovni Groupama, Ján Krištofík.

Čo však v prípade, že nemáte čas na to, aby ste s autom utekali do servisu? Poisťovňa Groupama sa v rámci havarijného poistenia postará aj o tento problém, pretože pre svojich klientov pripravila službu Pick-UP servis. Stačí, ak zavoláte do jedného z partnerských servisných stredísk, ktoré sú po celom Slovensku. Technici prídu vyzdvihnúť auto na dohodnuté miesto a v dohodnutý čas, vymenia vám čelné sklo a auto s novým alebo opraveným čelným sklom vám bezplatne dovezú. Za službu ani opravu, či výmenu skla nič neplatíte, pretože o všetko sa postará servis v spolupráci so samotnou poisťovňou. Službu Pick-UP servisu ponúka Groupama ako základ v havarijnom poistení. Aby vás prasknutie čelného skla už nikdy nevyviedlo z miery.
 
groupama_2

(Tlačová správa)

Vyberáme z poistovne.sk

IMG_8015-500

Prieskum: Viac ako tretina Slovákov nemá poistenú nehnuteľnosť, v ktorej býva

Poistenie nehnuteľnosti či poistenie domácnosti je pre mnohých Slovákov témou až po negatívnej skúsenosti. Mnohí stále veria, že im sa škody stať nemôžu a škodové situácie ich budú obchádzať. Sú však aj takí, ktorí nevedia, kedy ich majetok chráni poistenie domácnosti a kedy poistenie nehnuteľnosti. Potvrdzuje to aj prieskum poisťovne Groupama, v ktorom sme spolu s agentúrou Focus zisťovali poistenosť nehnuteľností a domácnosti na Slovensku.
02.08.2021
Čítať viac o Prieskum: Viac ako tretina Slovákov nemá poistenú nehnuteľnosť, v ktorej býva

Čo robiť, ak vás zasiahol ničivý živel na dovolenke?

Náhle zmeny počasia každý rok spôsobujú problémy aj dovolenkárom. Požiare, silné búrky a víchrice neobchádzajú ani európske letoviská a spôsobujú obrovské škody na majetku aj na životoch. Ponúkame rady pre dovolenkárov, čo robiť v takýchto prípadoch.
29.07.2021 | redakcia
Čítať viac o Čo robiť, ak vás zasiahol ničivý živel na dovolenke?
Asistenčné služby Groupama

Klienti zbytočne prichádzajú o výhody. Nevedia, čo zahŕňajú asistenčné služby

Sú pre klientov k dispozícii zadarmo, no mnohí vôbec nevedia, čo všetko zahŕňajú a kedy sa dajú využiť. Hovoríme vo všeobecnosti o asistenčných službách, ale najmä o tých v havarijnom poistení. Klienti často nevedia, že ich vôbec majú a pri nehode či poruche auta na ceste ich využívajú len veľmi málo.
27.07.2021
Čítať viac o Klienti zbytočne prichádzajú o výhody. Nevedia, čo zahŕňajú asistenčné služby

Vyberáme z banky.sk