Union ZP evidovala vlani od poistencov 43 sťažností a 157 mailových podnetov

Neochotný prístup nemocničného personálu, problém s objednaním sa u špecialistu alebo nedostatok informácií o svojej diagnóze – aj na toto sa môže pacient sťažovať.





V minulom roku dostala Union zdravotná poisťovňa od poistencov 43 sťažností a 157 mailových podnetov. Ako informovala poisťovňa, najviac podnetov prichádza na jar a v zime, v lete sa poistenci sťažujú najmenej.

Neochotný prístup nemocničného personálu, problém s objednaním sa u špecialistu alebo nedostatok informácií o svojej diagnóze - aj na toto sa môže pacient sťažovať. "Je to jeden z bodov, o ktorom hovorí Charta práv pacienta, podľa ktorej máte právo podať sťažnosť, ak sa domnievate, že sa porušilo vaše právo na poskytovanie zdravotnej starostlivosti," dodala Union ZP.

Podľa vedúcej oddelenia vybavovania sťažností v Union ZP Zuzany Valkovej, pacienti využívajú toto právo viac ako v minulosti. "Poistenci sa už ozývajú podstatne častejšie, ak sú nespokojní, hoci na Slovensku je stále veľmi živé presvedčenie, že "pán doktor má vždy pravdu“. Tí, ktorí nechcú ísť do otvoreného konfliktu, využívajú skôr možnosť podať sťažnosť anonymne,“ vysvetlila Valková.

Ak totiž sťažovateľ požiada o utajenie totožnosti, zdravotná poisťovňa jeho žiadosť akceptuje. Každý zúčastnený na vybavovaní takejto sťažnosti je následne povinný o nej zachovať mlčanlivosť. "Najčastejšie pomáhame s vyhľadaním špecialistu, vysvetľovaním situácie, či objednaním na konkrétny termín k lekárovi. Prípadne odporúčame preposlať sťažnosť na iné kompetentné orgány – VÚC, komoru lekárov, Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou alebo priamo na zriaďovateľa,“ dodala Valková.

Vyberáme z poistovne.sk

man-driving-in-car-interior

Mobil za volantom zabíja čím ďalej tým viac ľudí. Čo nato poisťovne?

V rámci EÚ Slovensko aktuálne patrí k piatim krajinám, ktoré majú nadpriemerný počet úmrtí pri dopravných nehodách. Kým počet obetí v EÚ klesá, na Slovensku nelichotivo rastie.
22.04.2024 | redakčne upravené
Čítať viac o Mobil za volantom zabíja čím ďalej tým viac ľudí. Čo nato poisťovne?
burst-reading-in-hospital

eRecept už funguje 10 rokov. Poznáte všetky jeho výhody?

Potrebujete lieky? Nemusíte chodiť do ambulancie, stačí zavolať.
19.04.2024 | redakcia
Čítať viac o eRecept už funguje 10 rokov. Poznáte všetky jeho výhody?
freelancer-typing-on-keyboard

Aký je rozdiel medzi oprávnenou osobou a dedičom?

Pri niektorých finančných produktoch je možné určiť oprávnenú osobu. Pozrite si, prečo sa ju oplatí určiť a aký je rozdiel medzi oprávnenou osobou a dedičom.
17.04.2024 | redakcia
Čítať viac o Aký je rozdiel medzi oprávnenou osobou a dedičom?

Vyberáme z banky.sk