Union ZP evidovala vlani od poistencov 43 sťažností a 157 mailových podnetov

Neochotný prístup nemocničného personálu, problém s objednaním sa u špecialistu alebo nedostatok informácií o svojej diagnóze – aj na toto sa môže pacient sťažovať.





V minulom roku dostala Union zdravotná poisťovňa od poistencov 43 sťažností a 157 mailových podnetov. Ako informovala poisťovňa, najviac podnetov prichádza na jar a v zime, v lete sa poistenci sťažujú najmenej.

Neochotný prístup nemocničného personálu, problém s objednaním sa u špecialistu alebo nedostatok informácií o svojej diagnóze - aj na toto sa môže pacient sťažovať. "Je to jeden z bodov, o ktorom hovorí Charta práv pacienta, podľa ktorej máte právo podať sťažnosť, ak sa domnievate, že sa porušilo vaše právo na poskytovanie zdravotnej starostlivosti," dodala Union ZP.

Podľa vedúcej oddelenia vybavovania sťažností v Union ZP Zuzany Valkovej, pacienti využívajú toto právo viac ako v minulosti. "Poistenci sa už ozývajú podstatne častejšie, ak sú nespokojní, hoci na Slovensku je stále veľmi živé presvedčenie, že "pán doktor má vždy pravdu“. Tí, ktorí nechcú ísť do otvoreného konfliktu, využívajú skôr možnosť podať sťažnosť anonymne,“ vysvetlila Valková.

Ak totiž sťažovateľ požiada o utajenie totožnosti, zdravotná poisťovňa jeho žiadosť akceptuje. Každý zúčastnený na vybavovaní takejto sťažnosti je následne povinný o nej zachovať mlčanlivosť. "Najčastejšie pomáhame s vyhľadaním špecialistu, vysvetľovaním situácie, či objednaním na konkrétny termín k lekárovi. Prípadne odporúčame preposlať sťažnosť na iné kompetentné orgány – VÚC, komoru lekárov, Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou alebo priamo na zriaďovateľa,“ dodala Valková.

Vyberáme z poistovne.sk

female-executive-looks-out-modern-office-window

Ako urýchliť vyplatenie poistného plnenia?

Aby ste mali peniaze z poistky k dispozícii čo najskôr, je potrebné správne postupovať pri hlásení poistnej udalosti a dodržiavať tri zásady, ktoré pomôžu s hladkým vybavením poistného plnenia. Aj zdanlivé nepresnosti na strane klienta totiž môžu oddialiť, v horšom prípade dokonca znemožniť jeho výplatu.
06.12.2024 | redakčne upravené
Čítať viac o Ako urýchliť vyplatenie poistného plnenia?
woman-checking-phone

Ak ste zmenili zdravotnú poisťovňu, nezabudnite to nahlásiť do 8. januára

k ste zmenili zdravotnú poisťovňu, mali by ste to nahlásiť najneskôr do 8. januára. Ako informuje Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP), okrem zamestnávateľa je potrebné informovať aj všetkých ďalších zamestnávateľov, ak ich máte, a tiež svojho ošetrujúceho lekára.
05.12.2024
Čítať viac o Ak ste zmenili zdravotnú poisťovňu, nezabudnite to nahlásiť do 8. januára
hands-grasping-a-steering-wheel

Havarijné poistenie sa môže oplatiť aj pre staršie vozidlá

Staršie vozidlá nemusia byť automaticky bez potreby havarijného poistenia, tvrdí ČSOB Poisťovňa.
04.12.2024
Čítať viac o Havarijné poistenie sa môže oplatiť aj pre staršie vozidlá

Vyberáme z banky.sk