Tretina Slovákov na vianočných nákupoch šetrí. Patríte medzi nich aj vy?
Koniec roka sa blíži a spolu s ním pre mnohých ľudí aj tie najväčšie a najkrajšie sviatky v roku. Tohtoročné Vianoce ale poznačila pandémia, pre ktorú šetrí na vianočných darčekoch viac ako tretina Slovákov.
Tento údaj vyplýva z prieskumu agentúry Focus, ktorá ho realizovala pre poisťovňu Groupama v októbri 2020. V prieskume sa agentúra respondentov pýtala na otázku – „Keď zvážite, koľko Vaša domácnosť minie na vianočné nákupy, teda na nákupy darčekov, potravín, vianočných ozdôb a iných vecí súvisiacich s Vianocami, plánujete tento rok v porovnaní s predchádzajúcim rokom minúť na vianočné nákupy viac peňazí, približne rovnako alebo menej peňazí?“
Viac ako polovica opýtaných (56%) minie rovnaký objem financií ako v predchádzajúcich rokoch. Podľa šéfa agentúry Focus, Martina Slosiarika, takto odpovedala skupina ľudí, ktorých sa pandémia nemusela až tak finančne dotknúť alebo boli na horšie časy lepšie pripravení a majú finančnú rezervu. „Častejšie ide na jednej strane o starších respondentov vo veku 65 a viac rokov so stabilným mesačným dôchodkom a na druhej strane o respondentov s vysokoškolským vzdelaním, ktorí pracujú predovšetkým v nemanuálnych profesiách, ako sú napr. tvoriví odborní pracovníci, ktorí na rozdiel od manuálnych profesií môžu počas koronakrízy využívať home-office. Vyššiu ochotu respondentov minúť na vianočné nákupy rovnakú sumu sme zaznamenali skôr v menších obciach a mestách, než veľkých sídlach.“
„Nie je tak vôbec prekvapivé, že viac ako minulý rok plánujú míňať na vianočné výdavky len 2% ľudí. Pochybnosti a finančná neistota, ktoré pandémia priniesla, sa odrazili aj na kúpyschopnosti obyvateľov. Výsledky tak odzrkadľujú aktuálnu situáciu v spoločnosti,“ dodáva PR konzulant poisťovne Groupama, Ivan Bobošík.
(Tlačová správa)
Viac ako polovica opýtaných (56%) minie rovnaký objem financií ako v predchádzajúcich rokoch. Podľa šéfa agentúry Focus, Martina Slosiarika, takto odpovedala skupina ľudí, ktorých sa pandémia nemusela až tak finančne dotknúť alebo boli na horšie časy lepšie pripravení a majú finančnú rezervu. „Častejšie ide na jednej strane o starších respondentov vo veku 65 a viac rokov so stabilným mesačným dôchodkom a na druhej strane o respondentov s vysokoškolským vzdelaním, ktorí pracujú predovšetkým v nemanuálnych profesiách, ako sú napr. tvoriví odborní pracovníci, ktorí na rozdiel od manuálnych profesií môžu počas koronakrízy využívať home-office. Vyššiu ochotu respondentov minúť na vianočné nákupy rovnakú sumu sme zaznamenali skôr v menších obciach a mestách, než veľkých sídlach.“
- Aké sú dopady pandémie na financie ľudí? Niektorí prišli o odmeny, iným sa znížil plat
- PRIESKUM: Financie alebo zdravie? Z čoho majú Slováci väčšie obavy?
„Nie je tak vôbec prekvapivé, že viac ako minulý rok plánujú míňať na vianočné výdavky len 2% ľudí. Pochybnosti a finančná neistota, ktoré pandémia priniesla, sa odrazili aj na kúpyschopnosti obyvateľov. Výsledky tak odzrkadľujú aktuálnu situáciu v spoločnosti,“ dodáva PR konzulant poisťovne Groupama, Ivan Bobošík.
(Tlačová správa)