SMS poistenie je vhodné iba pre kratšie zmluvy

Poistenie cez mobil zatiaľ ponúka na Slovensku iba Union poisťovňa. Skúsenosti má pozitívne. Počet sms poistiek jej každý rok rastie.


SMS poistenie bolo vyvinuté v Union poisťovni ako „poistenie na poslednú chvíľu“. Môžete ho využiť v prípade, ak si zabudnete pred cestou uzatvoriť poistenie. Jeho hlavnou výhodou je flexibilita a rýchlosť. „Platnosť poistenia je už do 2 hodín od uzatvorenia pri poistení liečebných nákladov v zahraničí a pri úrazovom poistení alebo do niekoľkých minút pri poistení nákladov na zásah Horskej záchrannej služby,“ informuje Marek Kopča, manažér odboru priameho predaja Union poisťovne. Ďalšou výhodou je možnosť poistiť sa kedykoľvek, teda 24 hodín denne a to aj zo zahraničia. Pohodlné je aj platenie poistného, ktoré zaplatíte v  rámci faktúry od svojho mobilného operátora. Kto by sa bál, že minie veľa esemesiek, tak sú jeho obavy zbytočné. SMS poistenie sa dá uzatvoriť iba dvoma SMS správami.

Na druhej strane má mobilné kupovanie poistenia aj nevýhody. V prvom rade je tam limitovaná doma trvania. „SMS poistenie je možné uzatvoriť maximálne na 12 dní, po vypršaní tejto doby je potrebné uzatvoriť novú poistnú zmluvu,“ hovorí Kopča. Poistiť sa cez mobil môže iba jedna osoba. Ak chcete poistiť celú rodinu, musíte uzatvárať stále novú zmluvu a posielať viac esemesiek. Týmto poistením si môžete poistiť iba niektoré riziká. Union poisťovňa ponúka tri druhy poistenia: poistenie liečebných nákladov v zahraničí, zásah Horskej záchrannej služby a úrazové poistenie. Niektorým klientom nemusí vyhovovať ani to, že pri tomto poistení nie je žiadna papierová zmluva. „Papierová poistná zmluva sa nevystavuje, klient obdrží SMS potvrdenie o platnosti poistenia a číslo poistnej zmluvy, čo niektorým, najmä skôr narodeným klientom nemusí vyhovovať,“ myslí si Kopča.

Podľa údajov Union poisťovne si najčastejšie klienti uzatvárajú SMS poistenie v letných mesiacoch pri ceste do zahraničia, menej v zimnom období, pri cestách na lyžovačku. „Z našich štatistík vyplýva, že typickým klientom SMS poistenia je muž vo veku 19 až 40 rokov, ktorý cestuje na dovolenku do zahraničia alebo do slovenských hôr na 3-4 dni,“ uvádza Kopča. Záujem o tento druh poistenia od jeho spustenia pred štyrmi rokmi stále stúpa. Za štyri roky si ho uzatvorilo viac ako 60 tisíc klientov.

Poisťovne, ktoré zatiaľ SMS poistenie neposkytujú túto možnosť nezavrhujú. Uvedomujú si jeho dostupnosť, jednoduchosť či rýchlosť a možnosti platieb cez mobil. „Rozhodnutie o využití SMS poistenia musí byť v súlade s celkovou distribučnou stratégiou spoločnosti. Naše preferencie sa skôr uberajú k posilneniu kontaktu klienta s jeho osobným rodinným finančným poradcom,“ hovorí Jana Janičová Tarčáková, hovorkyňa Axa poisťovne.

Vyberáme z poradne

Vyberáme z banky.sk