Téma: Cestovné poistenie
Otázka:

 V cestovnej kancelárii mi ponúkli cestovné poistenie. Zaujíma ma, či je nejaký rozdiel, keď sa poistím priamo v poisťovni alebo v CK alebo cez internet. Ako dlho pred cestou je potrebne sa poistiť v CK?

Odpoveď:
Pre klientov, ktorí na zahraničnú dovolenku cestujú v rámci zájazdu organizovaného cestovnou kanceláriou odporúčame si hneď pri objednaní zájazdu v CK spolu so zaplatením zálohy za zájazd objednať aj balík komplexného cestovného poistenia pre účastníkov zájazdov. Súčasťou tohto balíka je okrem poistenia liečebných nákladov v zahraničí vrátane asistenčnej služby, úrazového poistenia, poistenia batožiny vrátane straty dokladov a oneskoreného dodania batožiny leteckou spoločnosťou a poistenia zodpovednosti za škody (na zdraví, na majetku, náklady na advokáta a náklady kaucie) aj poistenie storna zájazdu. Vďaka poisteniu storna zájazdu máte istotu, že ak v prípade vážnych dôvodov nebudete môcť na zájazd nastúpiť dostanete späť 80 - 100% stornopoplatku, ktorý si CK vyúčtuje. Komplexné cestovné poistenie pre účastníkov zájazdu okrem týchto 5 rizík obsahuje ešte ďalších 9 rizík, ako je napr. poistenie predčasného návratu a nečerpaných služieb, poistenie nevydarenej dovolenky, poistenie neskorého nástupu na dovolenku a ďalšie.
V prípade, že sa rozhodnete si uzatvoriť cestovné poistenie samostatne odporúčame Vám uzatvoriť si individuálne komplexné cestovné poistenie, ktorého súčasťou je poistenie liečebných nákladov v zahraničí vrátane asistenčnej služby, úrazové poistenie, poistenie batožiny vrátane straty dokladov a oneskoreného dodania batožiny leteckou spoločnosťou a poistenie zodpovednosti za škody (na zdraví, na majetku, náklady na advokáta a náklady kaucie).
V tomto prípade si môžete okrem tradičných foriem na uzatvorenia poistenia ako je návšteva pobočky 24 hodín denne, 365 dní v roku uzatvoriť cestovné poistenie môžete z pohodlia domova prostredníctvom internetu. Výhodou on-line poistenia je predovšetkým jeho rýchlosť, vysoké pohodlie, jednoduchosť a dostupnosť. V Union poisťovni ako jedinej poisťovni sa môžete poistiť aj na poslednú chvíľu prostredníctvom SMS. Zaslaním prázdnej SMS správy na číslo 6655, následne dostanete SMS správu s inštrukciami, ako máte ďalej postupovať. Klienti pri takto uzatváranom cestovnom poistení oceňujú hlavne rýchlosť, dostupnosť, pohodlnosť. Poistenie je možné uzatvoriť pre viac ľudí, než je vlastník paušálu alebo predplatenej karty konkrétneho mobilného operátora a poistné zaplatíte až v nasledujúcej faktúre mobilného operátora. Ak nie ste dostatočne zbehlí v moderných technológiách poistenie môžete uzatvoriť aj osobne na pobočkách Union poisťovne. Tam môžete získať praktické rady, ako dlho asi trvá celý priebeh uzatvorenie poistenia na kontaktnom mieste, čo potrebuje mať klient pri sebe, čo by si mal vopred premyslieť. Poistenie si môžete uzatvoriť aj na telefónnom čísle zákazníckeho centra Union poisťovne 0850 111 211, pričom si môžete vybrať z troch spôsobov doručenia poistnej zmluvy, resp. návrhu na uzavretie poistnej zmluvy, a to:

- klient si môže poistnú zmluvu osobne prevziať priamo v Unione
- Union môže klientovi doručiť návrh na uzavretie poistnej zmluvy cez SMS
- Union môže klientovi doručiť návrh na uzavretie poistnej zmluvy prostredníctvom e-mailu
 
Odpovedal: Kristína Vašková (16.06.2010)
Späť

Vyberáme z banky.sk