Poistenie firemných vozových parkov je lákavý biznis
Martin Daller, člen predstavenstva ČSOB Poisťovne a riaditeľ Divízie neživotného poistenia, vidí na slovenskom poistnom trhu potenciál na zvýšenie podielu v poistení firemných vozových parkov.
Čo ste študovali a ako ste sa dostali do poisťovacieho biznisu?
Vyštudoval som ekonómiu so zameraním na poisťovníctvo, takže bolo prirodzené, že som po škole začal pracovať v tomto sektore.
Vo vašich predchádzajúcich postoch ste sa venovali marketingu. Čo sa v tejto oblasti zmenilo od 90. rokoch, keď ste začínali?
Konkurencia je dnes oveľa vyššia a cena poistného oveľa nižšia. Preto je dnes dôležité zamerať sa na ziskové segmenty poistenia a starať sa pozorne o svoje portfólio.
Aké vidíte najväčšie rozdiely v poistom biznise v Rakúsku a na Slovensku?
Hlavný rozdiel je v cene poistného. Preto vidím veľký potenciál na slovenskom trhu najmä vo vylepšení cross-sellingu a vo vylepšovaní produktov pre klientov.
Posledné štatistiky ukázali, že viac ako dve tretiny vodičov na Slovensku nemá havarijné poistenie. Prečo si myslíte, že sú auta tak málo poisťované?
Finančná a ekonomická kríza dopadla aj na Slovensko, ale aj na predaj áut. Preto sa Slováci zameriavajú v rámci šetrenia iba na základné povinné zmluvné poistenie. Akonáhle sa predaj nových áut znova rozbehne, bude pribúdať aj havarijných poistiek.
V ČSOB skupine využívate aj cross-selling, ako ste s ním spokojní?
Cross-selling je naším hlavným cieľom na zlepšenie a snažíme sa ním uspokojovať potreby klientov.
Vidíte na slovenskom poistnom trhu nejaké medzery, kde by sa dalo ešte preniknúť?
Najmä v poistení firemných vozových parkov vidím potenciál na rast. Kvôli nízkym daniam má veľa zahraničných dopravných firiem sídlo na Slovensku, ale ich vozidlá sa pohybujú po celej Európe. Mám pocit, že trhové poistné v tomto segmente nie je dostatočné.
Myslíte si, že online poistenie bude v budúcnosti rásť alebo zostane na trhu marginálne ako doteraz? Môže byť úspešné aj v životnom poistení?
Podľa mňa len štandardizované poistné produkty majú šancu uspieť na internete. Pri životnom poistení je zvyčajne nutný osobný poradca, preto si myslím, že online predaj v tomto segmente nie je vhodný.
Myslíte si, že vo svete internetu bude úloha poisťovacích agentov klesať?
Pevná sieť agentov je chrbticou našej distribučnej stratégie, preto som presvedčený, že osobné poradentstvo kvalitných agentov má a bude mať na trhu miesto, aby pokryli všetky potreby klientov.
Pozrite si tiež:
Vyše dve tretiny vodičov nemá havarijnú poistku
Poisťovne nebudú veľmi dvíhať ceny PZP
Naším cieľom je prepojenie poisťovne s bankou