Môžem uzatvoriť životné poistenie ak som COVID-19 pozitívny?

Niektoré poisťovne pridali do svojho zdravotného dotazníka otázky ohľadom ochorenia COVID-19. Snažia sa tak zistiť, či záujemca o poistenie nie je nakazený koronavírusom. Pozrite si, za akých podmienok vás poistia.

portrait-of-a-woman-wearing-disposable-face-mask
Už aj pri uzatváraní zmlúv o životnom poistení niektoré poisťovne zisťujú, či klienti aktuálne netrpia ochorením COVID-19. Do zdravotných dotazníkov pridali otázky, ktoré im majú pomôcť zistiť, či klient v čase podpisu zmluvy nemá príznaky alebo nie je pozitívny na toto ochorenie. Nové otázky nájdu klienti v zdravotnom dotazníku poisťovne Kooperativa.

Poisťovňa MetLife používa Covid-19 dotazník len v niektorých prípadoch.

Poisťovňa Allianz, ČSOB poisťovňa, Generali Poisťovňa, Uniqa poisťovňa a Wüstenrot poisťovňa svoje zdravotné dotazníky kvôli koronavírusu neupravovali. Spoliehajú sa totiž na základnú podmienku pri uzatváraní životného poistenia, podľa ktorej musí byť človek pri dojednávaní zmluvy zdravý.

Klienta s pozitívnym výsledkom COVID-19 nepoistia

Ak je klient pozitívny, poisťovňa neakceptuje návrh na uzatvorenie poistnej zmluvy životného poistenia. „Poisťovňa MetLife má pre uzatvorenie zmlúv s klientami s potvrdeným COVID-19 stanovené aj presné pravidlá: Ak bol klient v kontakte s človekom s potvrdeným koronavírusom a nemá žiadne príznaky, mal by s uzatvorením zmluvy počkať mesiac od kontaktu resp. od ukončenia karantény. Ak má klient pozitívny test, tak by na základe závažnosti príznakov, mal odložiť uzatvorenie zmluvy na mesiac až rok,“ upozorňuje Peter Mocker, poistný analytik spoločnosti Swiss Life Select Slovensko.

Po prekonaní ochorenia bez následkov, poisťovne budú k záujemcovi o životné poistenie pristupovať štandardne a poistenie bude môcť uzatvoriť.

Ak pri uzatváraní životného poistenia budete vedome klamať o svojom zdravotnom stave, vrátane toho, že zamlčíte svoju pozitivitu alebo príznaky ochorenia COVID-19, poisťovňa má právo zamietnuť poistné plnenie a vaše konanie bude považované za poistný podvod, za čo môžete byť aj trestne stíhaný.

Vyberáme z poistovne.sk

34148_obr

Allianz – SP vyplatila za COVID-19 už skoro štvrť milióna eur, najviac za úmrtia

Za necelých 10 mesiacov pandémie nahlásili klienti Allianz – SP poistné udalosti súvisiace s ochorením za takmer 350-tisíc eur. Najviac vyplatila Allianz – SP za úmrtia v dôsledku COVID-19. Životná poistka kryje v súvislosti s ochorením PN-ku, hospitalizáciu, smrť, invaliditu, chirurgický zákrok aj ušlý zárobok.
27.01.2021
Čítať viac o Allianz – SP vyplatila za COVID-19 už skoro štvrť milióna eur, najviac za úmrtia
computer-security-lock-and-payment

Pri sporoch s e-shopom aj pri zneužití karty vám môže pomocť banka i poisťovňa

Poradíme čo robiť, ak ste natrafili na falošný alebo neseriózny e-shop, alebo čo máte robiť, ak niekto zneužil vašu platobnú kartu.
25.01.2021 | redakcia
Čítať viac o Pri sporoch s e-shopom aj pri zneužití karty vám môže pomocť banka i poisťovňa
34148_obr

Pandémia zmenila štruktúru škôd, cestovné poistenie prepadlo

Priemerné náklady na jednu škodu stúpli minulý rok o 15 %. Cestovné poistenie sa prepadlo o 60 %. Prírodné živly vyčíňali napriek pandémii, škody na privátnom majetku medziročne stúpli.
20.01.2021
Čítať viac o Pandémia zmenila štruktúru škôd, cestovné poistenie prepadlo

Vyberáme z banky.sk