ČSOB Poisťovňa mierne zdvihla ceny PZP
Ceny povinného zmluvného poistenia (PZP) motorových vozidiel v ČSOB Poisťovni pre budúci rok ostanú v zásade rovnaké, resp. v niektorých segmentoch poisťovňa mierne upravila cenu smerom nahor. Ako ďalej na tlačovej konferencii povedal Peter Ripka z odboru upisovania rizík a produktového manažmentu v rámci retailu v ČSOB Poisťovni, ceny upravili v rámci niektorých rizikových segmentov. "Pri mladých vodičoch sme ceny napríklad upravili smerom nahor, avšak zohľadnili sme aj to, či má dieťa, v takom prípade získa zľavu," povedal Ripka.
Priemerné poistné na slovenskom trhu v rámci povinného zmluvného poistenia motorových vozidiel v posledných niekoľkých rokoch podľa Ripku stále klesá a trh je v tomto segmente vo všeobecnosti stratový. Ak sektor priemerne vyberie napríklad 100 eur na tomto produkte, tak celkovo zaplatí 110 eur. Poisťovne však predávajú aj iné produkty, čiže tento segment berú podľa neho skôr ako otvorenie dverí niekam inam a dúfajú, že po niekoľkých rokoch budú v pluse aj v PZP. "Ceny sú v súčasnosti už na dne, a preto si nemyslím, že by trh s nimi mohol ísť ešte nižšie," povedal Ripka.
Poisťovne majú vlastné parametre posudzovania v rámci stratégie povinného zmluvného poistenia motorových vozidiel, no záleží aj na vodičovi. Najrizikovejšími sú podľa Ripku mladí šoféri do 23 rokov a autá s výkonnejším motorom, ktoré najazdia ročne veľa kilometrov. Cenu poistenia môže ovplyvniť aj to, či jazdí šofér v meste alebo na vidieku. V mestách sa totiž eviduje podľa Ripku viac škôd ako mimo nich. Okrem prostredia, kde vodič jazdí, sa však zohľadňujú aj vodičské skúsenosti, správanie sa na ceste, ale aj to, či je skôr víkendovým šoférom alebo každodenným vodičom.
Cena poistky sa líši aj v závislosti od krajiny, kde je vozidlo evidované a po ktorej cestách väčšinou jazdí. V každej krajine sú totiž rôzne zákony, inak definované riziká, kvalita ciest, kvalita áut, či hustota premávky. Čím viac smerujeme na západ, tým sú tie ceny priemerného poistenia podľa Ripku vyššie. Napríklad 33 ročný vodič, ktorý šoféruje auto s výkonom 85 kilowattov a objemom motora 1 600 centimetrov kubických, by v Belgicku zaplatil zhruba 300 eur za zákonné poistenie, v Rakúsku by to bolo 230 eur, v Čechách zhruba 155 eur a v ČSOB Poisťovni na Slovensku by to bolo 117 eur.
Poisťovne majú povinnosť zverejniť nové sadzby do konca októbra, a to aj napriek tomu, že sú väčšinou klienti, ktorí platia poistky nie na kalendárny rok, ale na rok technický, teda od momentu kúpy či prepisu auta. Klienti, ktorí majú záujem zmeniť poisťovňu, musia najneskôr šesť týždňov pred vypršaním zmluvy podať výpoveď v pôvodnej poisťovni. Poisťovne musia 10 týždňov pred výročným dňom informovať zákazníkov o poistnom na ďalší rok. Tí vďaka tomu získajú takmer mesiac na to, aby sa rozhodli, či ostanú s aktuálnou poisťovňou alebo prejdú k inej.
ČSOB Poisťovňa vznikla v roku 1992, do augusta 2004 pôsobila pod názvom ERGO poisťovňa. Je súčasťou skupiny KBC, pričom hlavným akcionárom je belgická poisťovňa KBC Insurance NV.
Priemerné poistné na slovenskom trhu v rámci povinného zmluvného poistenia motorových vozidiel v posledných niekoľkých rokoch podľa Ripku stále klesá a trh je v tomto segmente vo všeobecnosti stratový. Ak sektor priemerne vyberie napríklad 100 eur na tomto produkte, tak celkovo zaplatí 110 eur. Poisťovne však predávajú aj iné produkty, čiže tento segment berú podľa neho skôr ako otvorenie dverí niekam inam a dúfajú, že po niekoľkých rokoch budú v pluse aj v PZP. "Ceny sú v súčasnosti už na dne, a preto si nemyslím, že by trh s nimi mohol ísť ešte nižšie," povedal Ripka.
Poisťovne majú vlastné parametre posudzovania v rámci stratégie povinného zmluvného poistenia motorových vozidiel, no záleží aj na vodičovi. Najrizikovejšími sú podľa Ripku mladí šoféri do 23 rokov a autá s výkonnejším motorom, ktoré najazdia ročne veľa kilometrov. Cenu poistenia môže ovplyvniť aj to, či jazdí šofér v meste alebo na vidieku. V mestách sa totiž eviduje podľa Ripku viac škôd ako mimo nich. Okrem prostredia, kde vodič jazdí, sa však zohľadňujú aj vodičské skúsenosti, správanie sa na ceste, ale aj to, či je skôr víkendovým šoférom alebo každodenným vodičom.
Cena poistky sa líši aj v závislosti od krajiny, kde je vozidlo evidované a po ktorej cestách väčšinou jazdí. V každej krajine sú totiž rôzne zákony, inak definované riziká, kvalita ciest, kvalita áut, či hustota premávky. Čím viac smerujeme na západ, tým sú tie ceny priemerného poistenia podľa Ripku vyššie. Napríklad 33 ročný vodič, ktorý šoféruje auto s výkonom 85 kilowattov a objemom motora 1 600 centimetrov kubických, by v Belgicku zaplatil zhruba 300 eur za zákonné poistenie, v Rakúsku by to bolo 230 eur, v Čechách zhruba 155 eur a v ČSOB Poisťovni na Slovensku by to bolo 117 eur.
Poisťovne majú povinnosť zverejniť nové sadzby do konca októbra, a to aj napriek tomu, že sú väčšinou klienti, ktorí platia poistky nie na kalendárny rok, ale na rok technický, teda od momentu kúpy či prepisu auta. Klienti, ktorí majú záujem zmeniť poisťovňu, musia najneskôr šesť týždňov pred vypršaním zmluvy podať výpoveď v pôvodnej poisťovni. Poisťovne musia 10 týždňov pred výročným dňom informovať zákazníkov o poistnom na ďalší rok. Tí vďaka tomu získajú takmer mesiac na to, aby sa rozhodli, či ostanú s aktuálnou poisťovňou alebo prejdú k inej.
ČSOB Poisťovňa vznikla v roku 1992, do augusta 2004 pôsobila pod názvom ERGO poisťovňa. Je súčasťou skupiny KBC, pričom hlavným akcionárom je belgická poisťovňa KBC Insurance NV.