Ako sa dá vypovedať poistná zmluva? 2.časť
Poradíme vám, ako treba postupovať, ak chcete vypovedať zmluvu v poisťovni. Pozor si dajte na formu aj na lehoty.
Podľa Kataríny Kukurovej, hovorkyne poisťovne Generali, klient môže vypovedať poistnú zmluvu buď osobne, poštou, e-mailom alebo online prostredníctvom Klientskej zóny.
Pred koronakrízou poisťovne elektronické výpovede zmluvy neakceptovali, preto je vhodné vopred si overiť v poisťovni (napríklad cez call centrum), či e-mailovú výpoveď poisťovňa aktuálne akceptuje alebo nie.
Ak poisťovňa vypovedá zmluvu klientovi, o tejto skutočnosti klienta vždy písomne informuje, a to zaslaním výpovede v zákonom stanovenej lehote doporučenou zásielkou (poštou) na uvedenú adresu bydliska klienta.
Poštou
Klient napíše žiadosť o zrušenie poistnej zmluvy, pričom je potrebné uviesť meno a priezvisko poistníka, adresu jeho bydliska, číslo zmluvy a jednoznačné vyjadrenie vôle k zániku poistnej zmluvy. Výpoveď treba poslať v dostatočnom predstihu tak, aby ju doručovateľ (respektíve pošta) stihla doručiť v stanovenej lehote pre daný typ výpovede. Viac o lehotách si pozrite tu.Osobne
Ak sa klient rozhodne odovzdať žiadosť o zrušenie poistky osobne na obchodnom mieste poisťovne, nemal by zabudnúť na potvrdenie o jej prevzatí.Klientska zóna
Prostredníctvom Klientskej zóny vie klient vypovedať akúkoľvek poistnú zmluvu niekoľkými klikmi. Po prihlásení si zvolí poistnú zmluvu, ktorú chce zrušiť, a vyberie možnosť zadať storno poistenia. Klient bude o vybavení svojej požiadavky informovaný e-mailovou notifikáciou. Týmto spôsobom môže klient vypovedať zmluvu len v lehote 6 týždňov pred koncom poistného obdobia.- Ako podať výpoveď poistnej zmluvy k PZP?
- Lekári sa sťažujú na byrokraciu pri plnení škôd zo životnej poistky
- Allianz – SP minulý rok odhalila najväčší objem podvodov za posledných 15 rokov
- Poistenie na hory: Poisťovne všetky škody nepreplatia. Na čo si treba dať pozor?
E-mailom
Tento rok z dôvodu koronakrízy pristúpili poisťovne aj k akceptácii emailových výpovedí. Je potrebné, aby v tele e-mailu klient uviedol meno a priezvisko, adresu bydliska, číslo zmluvy a jednoznačné vyjadrenie vôle k zániku poistnej zmluvy. Rovnako poisťovne akceptujú aj e-mailovú žiadosť o zrušenie poistnej zmluvy, ku ktorej klient pripojí ako prílohu sken podpísanej žiadosti o zrušenie.Pred koronakrízou poisťovne elektronické výpovede zmluvy neakceptovali, preto je vhodné vopred si overiť v poisťovni (napríklad cez call centrum), či e-mailovú výpoveď poisťovňa aktuálne akceptuje alebo nie.
Ak poisťovňa vypovedá zmluvu klientovi, o tejto skutočnosti klienta vždy písomne informuje, a to zaslaním výpovede v zákonom stanovenej lehote doporučenou zásielkou (poštou) na uvedenú adresu bydliska klienta.