Zmeškaný let vám v niektorých prípadoch uhradí poisťovňa. Zrušený let však nie.
Meškanie či rušenie letov aktuálne zažívajú cestujúci v celej Európe. Mnohí klienti sa letu nedočkajú vôbec, iní musia čakať na letisku hodiny. Ponúkame rady, čo robiť v prípade meškania či zmeškania letu a kedy majú klienti v rámci cestovného poistenia nárok na náhradu.
Mnohých aktuálne zaujíma, či a ako kryje cestovné poistenie súčasné situácie na letiskách, kedy lietadlá meškajú či už z dôvodu štrajku zamestnancov alebo nedostatku personálu. Niekdy lietadlo nemešká, no zmeškáme ho my. Ako to teda je s poistením?
Napríklad v poisťovni UNIQA, meškanie letu a zrušenie letu do zahraničia napríklad z dôvodu štrajku zamestnancov leteckej spoločnosti alebo letiskového personálu nie je cestovným poistením kryté. „V prípade zrušenia letu alebo meškania letu, ktorý je zabezpečovaný európskou leteckou spoločnosťou alebo s odletom v rámci európskeho priestoru majú cestujúci podľa európskeho práva nárok na odškodnenie. Odporúčame klientom obrátiť sa na príslušnú leteckú spoločnosť priamo na letisku a žiadať riešenie alebo sa obrátiť na spoločnosti, ktoré vymáhajú od leteckých spoločností náhrady,“ radí manažérka cestovného poistenia UNIQA Ľubomíra Hricová.
Poisťovňa poskytne pri meškaní batožiny poistné plnenie za veci osobnej spotreby, ktorými sú toaletné potreby a náhradné oblečenie do výšky limitu, ktorý je uvedený v rozsahu krytia. Doklady o zakúpení nezabudnite poisťovni doručiť včas.
Napríklad v poisťovni UNIQA, meškanie letu a zrušenie letu do zahraničia napríklad z dôvodu štrajku zamestnancov leteckej spoločnosti alebo letiskového personálu nie je cestovným poistením kryté. „V prípade zrušenia letu alebo meškania letu, ktorý je zabezpečovaný európskou leteckou spoločnosťou alebo s odletom v rámci európskeho priestoru majú cestujúci podľa európskeho práva nárok na odškodnenie. Odporúčame klientom obrátiť sa na príslušnú leteckú spoločnosť priamo na letisku a žiadať riešenie alebo sa obrátiť na spoločnosti, ktoré vymáhajú od leteckých spoločností náhrady,“ radí manažérka cestovného poistenia UNIQA Ľubomíra Hricová.
- Aké máte práva ako občan EÚ?
- Odškodnenie za meškajúci let. Kedy na neho máte nárok a ako treba postupovať?
Za poistnú udalosť sa však nepovažuje meškanie
- nepravidelnej leteckej linky (charter)
- spôsobené meškaním dopravného prostriedku z prevádzkových dôvodov prepravcu
- spôsobené štrajkom alebo prevádzkovým dôvodom, ktoré spôsobili meškanie letu, pričom tieto dôvody boli známe v deň rezervácie letu
- ak poistený zmeškal let vlastným zavinením
- ak poistený neprešiel odbavovacím priestorom
Čo poisťovňa preplatí?
V rámci pripoistenia zmeškania letu má klient napríklad nárok na plnenie za cestovné náklady potrebné na cestu do inej cieľovej stanice, z ktorej môže pokračovať v ceste do cieľovej destinácie v zahraničí. Poistenie takisto kryje nutné výdavky na občerstvenie, toaletné potreby či nevyhnutný nocľah do výšky limitu. „Toto plnenie sa týka prípadov, ak klient zmeškal dopravný prostriedok z objektívnych príčin, akým je napr. úraz, dopravná nehoda, technická porucha použitého dopravného prostriedku, meškanie rezervovaného letu/ dopravného prostriedku napríklad z dôvodu nepriaznivého počasia,“ pripomína Ľ. Hricová z UNIQA.- BLOG: Cestovné poistenie
- Cestovné poistenie: Najdrahšie poistné udalosti stoja poisťovne stovky tisíc euro
- Poistenie batožiny - čo vám poisťovňa nepreplatí
Zmeškanú alebo poškodenú batožinu reklamujte priamo na letisku
Dovolenkári sa stretávajú aj s prípadmi, keď ich batožina po prílete nedorazí do destinácie alebo sa počas prepravy poškodí. V prípade, že máte v rámci cestovného poistenia zahrnuté aj pripoistenie batožiny, je potrebné, aby ste ihneď stratu alebo poškodenie batožiny nahlásili na letisku a požadoval tlačivá dokumentov pod názvom Demage Report, Property irregularity report (PIR). „Tieto dokumenty sú dôležité pri nahlasovaní poistnej udalosti do poisťovne. Bez týchto dokumentov nie je možné nahlásiť poistnú udalosť,“ upozorňuje Ľ. Hricová.Poisťovňa poskytne pri meškaní batožiny poistné plnenie za veci osobnej spotreby, ktorými sú toaletné potreby a náhradné oblečenie do výšky limitu, ktorý je uvedený v rozsahu krytia. Doklady o zakúpení nezabudnite poisťovni doručiť včas.