Škody po búrke, povodni a záplavách treba nahlásiť poisťovni čím skôr.
Už niekoľko dní trápi Slovákov výdatný dážď. Rozvodnené rieky zaplavujú pivnice a ničia všetko čo im príde do cesty. Ak máte poistenú nehnuteľnosť a domácnosť, poradíme vám, ako postupovať pri uplatňovaní náhrady škody v poisťovni.

Poisťovne evidujú tisíce škôd na majetku a výška škôd sa pohybuje v miliónoch euro. Generali odhaduje škody vo výške 568 000 euro, Allianz viac ako milión euro, Uniqa 300 000 euro. Tieto čísla však nie sú konečné.
Už teraz poisťovňa Generali eviduje 115 poistných udalostí a škody vo výške takmer 200 000 eur, ktoré vznikli pri posledných dažďoch.
Čo sa týka škôd, ide najmä o zaplavené pivnice, garáže, či zatečené steny. Výnimkou nie sú ani škody na motorových vozidlách. Počet poistných udalostí bude zrejme ešte narastať.
Optimálne je zhotoviť fotografie z poškodenia, prípadne fotografie zo samotného odstraňovania následkov a nahlásiť udalosť hneď, ako to situácia umožní.
Škodu je spravidla možné poisťovni nahlásiť cez online formulár , ktorý je zverejnený na webovej stránke poisťovne, alebo telefonicky.
A ešte jedna rada na záver:
Už teraz poisťovňa Generali eviduje 115 poistných udalostí a škody vo výške takmer 200 000 eur, ktoré vznikli pri posledných dažďoch.
Čo sa týka škôd, ide najmä o zaplavené pivnice, garáže, či zatečené steny. Výnimkou nie sú ani škody na motorových vozidlách. Počet poistných udalostí bude zrejme ešte narastať.
- Búrky, víchrice či záplavy pribúdajú. Aký vplyv majú výkyvy počasia na poisťovne a ich klientov?
- Ako ochrániť seba i majetok pred letnou búrkou?
Prinášame vám užitočné rady, ak váš majetok zasiahol prírodný živel:
1. Čo mám ako prvé urobiť, keď mi vytopí dom, garáž, pivnicu, záhradu?
Je dobré sledovať predpoveď počasia – keď hlásia silné búrky, premiestnite veci z garáže a pivnice na vyššie miesto, odložte voľne stojace veci v záhrade a preparkujte auto. Ak už samotná škodová udalosť nastane, odporúčame vyhotoviť z nej fotodokumentáciu. Ak je to možné, poškodené veci nevyhadzujte. Samozrejme, pokiaľ sa jedná o veci, ktoré podliehajú skaze (napríklad vám voda zničí mrazák plný mäsa) a z hygienických dôvodov nie je možné uskladniť ich, nafoťte ich a vyhoďte, aby ste predišli šíreniu nákazy.2. Do kedy mám nahlásiť škodu
Ak klient zistí, že na jeho majetku došlo k škode, odporúčame túto škodu nahlásiť poisťovni čím skôr. Ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov potrebné začať s odstraňovaním škôd, vzniknuté škody si podrobne nafoťte.Optimálne je zhotoviť fotografie z poškodenia, prípadne fotografie zo samotného odstraňovania následkov a nahlásiť udalosť hneď, ako to situácia umožní.
Škodu je spravidla možné poisťovni nahlásiť cez online formulár , ktorý je zverejnený na webovej stránke poisťovne, alebo telefonicky.
3. Ako dlho bude trvať likvidácia?
Dĺžka likvidácie je závislá od spôsobu odstraňovania škôd – teda či to klient urobí svojpomocne alebo si na to zavolá firmu. No a potom ešte od toho, ako rýchlo pošle doklady o odstránení škôd do poisťovne.4. Musím čakať na človeka z poisťovne alebo stačí poslať fotky?
Podľa rozsahu škody a kvality zaslanej fotodokumentácie sa likvidátor rozhodne, či je nutné vykonať obhliadku aj osobne alebo to stačí urobiť cez mobilný telefón. Klient si v takomto prípade len dohodne presný čas, kedy sa telefonicky spojí s likvidátorom, ktorý cez kameru mobilného telefónu vidí naživo miesto škody a vie ju rovno zdokumentovať. Týmto sa značne zrýchli celý proces likvidácie škody a klient po niekoľkominútovom telefonáte bude mať peniaze za škodu na účte v omnoho kratšom čase.5. Čo ak mi veľká voda poškodila auto?
Takéto poškodenia sú predmetom náhrady škody, ak má klient dojednané havarijné poistenie alebo pripoistenie k PZP. V prípade, že je vozidlo nepojazdné, odporúčame kontaktovať asistenčnú službu a dohodnúť si odtiahnutie vozidla do servisu, ktorý vykoná jeho diagnostiku.A ešte jedna rada na záver: