Téma: Cestovné poistenie
Otázka:

 Čo mám urobiť, keď na dovolenke zistím, že mi ukradli batožinu?

Odpoveď:
Ak klientovi ukradnú na dovolenke batožinu, je potrebné, aby v prvom rade zabezpečil zdokumentovanie škody, ktorá sa stala – treba privolať políciu, nahlásiť stratu v ubytovacom zariadení, urobiť súvisiacu fotodokumentáciu (napríklad poškodených dverí a aute). Polícia, ubytovacie zariadenie alebo dopravca (ak je batožina odcudzená počas dpravy) vystavia potvrdenie o odcudzení, ktoré by malo obsahovať aj zoznam odcudzených vecí.

Zároveň v prípade vzniku akejkoľvek nepredvídanej udalosti - choroba, úraz, strata batožiny a pod.- odporúčame klientom, aby telefonicky kontaktovali asistenčnú službu. Telefónne čísla sú uvedené v poistnej zmluve, resp. na poistnej karte. Pri telefonickom nahlasovaní udalosti a pre získanie poradenstva je potrebné, aby klient uviedol nasledujúce údaje:
• presné číslo telefónu, štát a mesto, kde sa zdržiava resp. kde je ubytovaný,
• meno a priezvisko,
• číslo poistky,
• začiatok a koniec poistenia,
• presnú adresu miesta, kde sa v súčasnosti nachádza,
• popis ťažkostí a akú pomoc potrebuje.

Po návrate do SR je potrebné bez zbytočného odkladu nahlásiť poistnú udalosť v najbližšej pobočke poisťovne. Pre urýchlenie vybavenia je potrebné spolu s tlačivom Oznámenie o poistnej udalosti (dostupne aj na www.koop.sk) doložiť aj originály súvisiacich dokladov podľa typu udalosti ku ktorej došlo. Všetky doklady je možné poslať aj poštou.
 
Odpovedal: Ing. Miriam Fuňová (11.06.2015)
Späť

Vyberáme z banky.sk