Zvažujete zmenu zdravotnej poisťovne?

Prečítajte si, akú novú službu pripravila pre svojich poistencov Dôvera.







O telemedicíne a jej dostupnosti sme už nedávno písali. Teraz s nonstop telemedicínskou linkou prichádza aj poisťovňa Dôvera. Počas leta bola linka v testovacej prevádzke, od 5.9.2016 ju má k dispozícii 150-tisíc poistencov. Pre všetkých poistencov bude dostupná na jar 2017.

DôveraLinka24 (inými slovami lekár na telefóne) nemá ambíciu liečiť, skôr ide o odborné poradenstvo, hlavne pri bežných zdravotných ťažkostiach ako:
  • chrípka
  • prechladnutie
  • bolesti hlavy
  • tráviace ťažkosti, hnačka
  • alergické reakcie
Služba je užitočná aj v situáciach, keď pacienti potrebujú poradiť, čo robiť do návštevy lekárskej ambulancie - napríklad keď k nej majú zhoršený prístup pre vzdialenosť, komplikovaný terén, alebo slabé dopravné spojenie.

V porovnaní s ostatnými telemedicínskymi službami, výhodou DôveraLinky24 je, že lekár má k dispozícii zdravotnú dokumentáciu pacienta. Lekár presne vie, aké lieky pacient užíva, akými diagnózami trpí a tieto informácie vie zohľadniť pri poradenstve.

Pre ktorých pacientov môže byť táto služba zaujímavá

Poisťovňa očakáva, že túto službu budú využívať najmä mladí a pracovne vyťažení ľudia, rodičia malých detí a starí ľudia. Počas testovacej prevádzky na linku volali najviac deti, ktoré majú chronicky chorých starých rodičov a žiadali pre nich rady ohľadom užívania liekov.

lista Neprehliadnite Keďže cez telefón budú môcť pacienti odborne vyriešiť časť svojich zdravotných problémov, bude to mať viacero výhod:
  • pacienti sa už nebudú musieť spoliehať na dezinformácie z internetu, ktoré často vôbec nie sú odborné a môžu skôr uškodiť ako pomôcť
  • odbremenia sa čakárne
  • pri včasnom odchytení vážnych problémov (podozrenie na infarkt a pod.) a pri zavolaní okamžitej pomoci to prinesie aj finančné úspory. Predsa len, operácia a liečba akútneho stavu je drahšia ako podchytenie pacienta v rannom štádiu.

Ako to funguje

Po zavolaní na DôveraLinku24 sa pacient bude musieť identifikovať (potrebuje svoju kartičku poistenca). Po identifikácii rozoberie svoj zdravotný problém so zdravotníkom a lekárom. Služba je bezplatná, volajúci platí len cenu hovoru.

Vyberáme z poistovne.sk

dovolenka10-redakcia

Poistenie liečebných nákladov a úrazové poistenie. Aký je medzi nimi rozdiel?

Základ cestovného poistenia tvorí poistenie liečebných nákladov. Navyše si môžete pripoistiť aj úraz. Aj keď obe poistenia sa týkajú nášho zdravia, je medzi nimi zásadný rozdiel.
07.07.2025 | Katarína Macková
Čítať viac o Poistenie liečebných nákladov a úrazové poistenie. Aký je medzi nimi rozdiel?
two-people-in-a-car-with-a-large-map-held-up

13 tipov od Allianzu pre bezpečnú jazdu autom na dovolenku

Tretina všetkých nehôd na vozidlách v zahraničí sa stane v letných mesiacoch, denne ich Allianz rieši v priemere 28. Za škody po nehode v Taliansku vyplatil Allianz klientovi z havarijného poistenia 150-tisíc eur. Zelenou kartou sa od začiatku roka stačí preukázať elektronicky.
04.07.2025
Čítať viac o 13 tipov od Allianzu pre bezpečnú jazdu autom na dovolenku
Doktor a peniaze-005

Nedoplatky na zdravotnom poistení. Aké sú dôsledky?

Nedoplatky na zdravotnom poistení vám skomplikujú život v mnohých oblastiach. Aj tam, kde by ste to nečakali. Pozrite si, čo čaká dlžníkov.
04.07.2025 | Katarína Macková
Čítať viac o Nedoplatky na zdravotnom poistení. Aké sú dôsledky?

Vyberáme z banky.sk