Rodinný lekár vám pomôže 24 h denne
Dlhé rady v čakárni u lekára sú realitou, s ktorou ste sa už určite stretli. Viete, že na Slovensku pôsobia aj lekári, ktorým môžete zavolať a poradiť sa kedykoľvek? Hoci aj o druhej hodine ráno. Dokonca im môžete zavolať aj vy.
Čo hovorí prieskum
Podľa prieskumu spoločnosti NN SR, chodia Slováci k lekárovi pomerne často. Za posledný rok bolo u lekára aspoň raz 9 z 10 opýtaných, viac ako 60% z nich dokonca viackrát. S návštevou lekára je často spojené i čakanie - polovica ľudí bežne čaká viac než pol hodinu. Viac ako hodinu čakalo na ošetrenie až 85% z nás. Takmer každému piatemu Slovákovi sa stalo, že sa po dlhom čakaní vôbec nedostal do ordinácie.
Od lekára si môžeme priniesť domov i chorobu
„K lekárovi si často ideme len pre odporučenie na vyšetrenie, ale aj tak musíme väčšinou čakať v čakárni plnej chorých ľudí. Okrem toho, že nás to stojí čas, vystavujeme sa i riziku nakazenia,“ hovorí MUDr. Etela Janeková, odborný garant služby NN Rodinný lekár. O tom, že toto riziko je reálne, hovoria aj skúsenosti ľudí. Podľa prieskumu si až tretina niekedy doniesla z čakárne neželaný suvenír. Nejedna matka s deťmi po čakaní v čakárni sa posťažuje, že išli k lekárovi s jednou chorobou a vrátili sa s dvoma.
Dôveruj, ale preveruj
Prieskum ďalej hovorí, že nie všetci ľudia dôverujú svojmu lekárovi pri stanovení diagnózy. Na prvé stanovenie diagnózy sa plne spolieha len 17% opýtaných. 54% respondentov síce považuje druhý lekársky názor za dôležitý, doteraz ho však nevyužilo. „Druhý lekársky názor vám môže nielen výrazne ušetriť čas a peniaze, ale niekedy i zachrániť život,“ tvrdí MUDr. Janeková. Niektoré krajiny, ako napríklad Česko, považujú druhý lekársky názor za veľmi užitočný. Dokonca ho zahrnuli do základnej zdravotnej starostlivosti a preplácajú ho i zdravotné poisťovne.
- Zákrok u nezmluvného lekára vám poisťovne preplatia len niekedy
- Overili ste si už niekedy, aké úkony si váš lekár za vás účtuje?
- Aké faktory zvažovať pri výbere životného poistenia
Internet ako hlavný medicínsky zdroj
Mnohí z nás sa už ocitli v situácii, keď potrebovali zdravotnú radu mimo ordinačných hodín lekára. No zavolať lekárovi o 21,00 h s tým, že vás bolí brucho, znie ako sci-fi. A tak si ľudia pomáhajú ako vedia, najčastejšie internetom. „Hlavným zdrojom medicínskych informácií sa tak stal najdostupnejší prostriedok súčasnosti – internet. No nepovažujem to za najšťastnejšie riešenie,“ hovorí MUDr. Janeková. Napriek tomu, že 84%* Slovákov považuje internetové informácie o zdraví za nespoľahlivé, spoliehajú sa na nich. (*priesmun EK 2014)
Telemedicína môže pomôcť
V mnohých prípadoch vám môžu jednoducho a rýchlo pomôcť telemedicínske služby. t.j. služby lekára poskytované na diaľku.
NN SR vychádza v ústrety svojim súčasným i budúcim klientom a prináša im asistenčnú službu NN Rodinný lekár. „Uvedomujeme si, že telemedicína nikdy úplne nenahradí štandardné zdravotné služby. V niektorých oblastiach to však ide, pričom to môže byť pre pacienta rýchlejšie, lacnejšie a pohodlnejšie riešenie.“ hovorí Jiří Čapek, generálny riaditeľ NN Slovensko.
Súčasťou služby NN Rodinný lekár, sú napríklad:
- 24-hodinová dostupnosť lekára na telefóne 7 dní v týždni.
- Poradenstvo so špičkovými lekármi aj prostredníctvom video hovoru.
- Získanie druhého lekárskeho názoru od špičkových odborníkov.
- Vyšetrenie bez dlhého čakania.
- Odporučenie na odborné vyšetrenie zaslané e-mailom.
- Objednanie na presný čas k odborníkovi v mieste podľa želania pacienta.
- Akékoľvek zdravotné konzultácie i k užívaniu liekov.
Telemedicínske služby nemajú ambíciu nahradiť štandardnú zdravotnú starostlivosť. Je do doplnková služba, ktorá vám ušetrí čas a pomôže získať odborný názor na váš zdravotný problém. Podľa slov MUDr. Janekovej z rodinnylekar.sk, čakacia doba na "call centre" rodinného lekára nie je žiadna. Pri telefonických konzuláciach porozprávate lekárovi, čo vás trápi, alebo mu prečítate svoju lekársku správu. Zdravotné dokumenty môžete aj oskenovať a poslať mailom. "Tele-lekár" vás vie vyšetriť aj pomocou videohovoru, napríklad cez skype.
Služba Rodinného lekára je vhodná najmä pre:
- rodičov malých detí
- dlhodobo chorých
- seniorov
- hypochondrov
- ľudí s oslabenou imunitou
- ľudí bývajúcich v odľahlých oblastiach
- ľudí často cestujúcich do zahraničia
Štandardná cena za tento balík služieb je 149 € ročne, klienti NN Životnej poisťovne a NN dôchodkových spoločností ich však môžu získať len za 1 € mesačne (12 € ročne).
Kto môže využiť NN Rodinného lekára?
Podmienky využitia sú jednoduché. Službu môže získať každý, kto si:
- zriadi životné poistenie, vrátane nového rizikového životného poistenia NN Protect,
- k akémukoľvek existujúcemu životnému poisteniu zriadi pripoistenie,
- uzatvorí zmluvu o doplnkovom dôchodkovom sporení.
Všetky služby sú následne plne k dispozícii pre štyroch členov rodiny, a to nielen pre poistencov. (Pozn.: za rodinu sa budú považovať tí, ktorí majú rovnakú adresu trvalého bydliska.) Služba je dostupná počas celej doby platnosti uzatvoreného poistenia, pripoistenia či 3. piliera.
Služby 24 hodinového lekára na telefón či vypracovanie druhého lekárskeho názoru ponúkajú v rôznej forme a k vybraným životným poisteniam aj poisťovne AEGON, Allianz Slovenská poisťovňa, ČSOB poisťovňa, poisťovňa UNIQA či v UNION poisťovňa. Viac informácií o týchto službách nájdete na ich webových stránkach.