Online akcie pre zamestnancov majú byť spojené aj so zábavou a zážitkom
Aj poisťovne, ktoré museli kvôli prísnym opatreniam presunúť zamestnancov do online prostredia, hľadajú spôsob, ktorým dokážu osobný kontakt nahradiť.
Online porady či školenia pre zamestnancov sa dajú robiť cez známe virtuálne platformy ako je Teams či Zoom. Lenže ako urobiť online konferenciu, aby bola prínosna a zábavna zároveň?
Zdroj: Eventnadialku.sk
Firemný večierok robený na kolene má veľa nástrah, s ktorými sa treba popasovať. Technická stránka je len jedna z nich, ďalšou je moderovanie celého podujatia, aby sa kolegovia neprekrikovali, aby dostal priestor každý účastník a aby celá online akcia neskončila fiaskom. Hanbu si odnesie technik, ale skazený firemný večierok si zapamätajú všetci. Aj preto odborníci radia radšej si najať na organizáciu online eventu skúseného externého dodávateľa.
„Najväčší záujem je o online ochutnávky vína a piva spojené s cateringom. Objednávajú si ich firmy, ktoré majú zamestnancov na home-office a chcú ich vytrhnúť z dennej rutiny niečím nezvyčajným. Vieme však ponúknuť aj profesionálne online teambuildingové hry,“ dodáva M. Farkaš. Zamestnanci poisťovne si môžu vyskúšať aj varenie so známym šéfkuchárom či karaoke. Bežne sa na online firemné večierky pozýva aj stand-up komik, ktorý vie rozprúdiť zábavu.
Nezanedbateľnú úlohu pri online podujatí hrá aj kvalitný moderátor. Musí mať väčšie práva ako ostatní účastníci, napríklad môže účastníkovi vypnúť mikrofón.
Po firemnom evente je vhodné vypýtať si od zamestnancov spätnú väzbu. „Je dôležité si spísať akékoľvek postrehy, nedostatky a podnety skôr než ich zabudnete, zíde sa to pri organizácii ďalšieho online eventu,“ radí M. Farkaš.
Stavte na profesionálov
Na trhu už existujú firmy, ktoré ponúkajú aj tieto služby v online priestore. Odborníci tvrdia, že klasický firemný večierok tiež bežne organizuje eventová agentúra a podobne to funguje aj v online priestore. Technickej príprave aj managementu online akcie treba venovať primeranú časovú kapacitu. „Firma môže poveriť svojho technicky zdatného kolegu, aby online akciu pripravil a určite to nejako zvládne. Na konci akcie bude vystresovaný pracovník, ktorý urobí akciu podľa svojho najlepšieho vedomia, avšak tá bude mať kopec nedostatkov a všetko bude jeho vina, keď sa niečo technicky nepodarí,“ vysvetľuje Marek Farkaš, riaditeľ projektu Eventnadialku.sk.Zdroj: Eventnadialku.sk
Firemný večierok robený na kolene má veľa nástrah, s ktorými sa treba popasovať. Technická stránka je len jedna z nich, ďalšou je moderovanie celého podujatia, aby sa kolegovia neprekrikovali, aby dostal priestor každý účastník a aby celá online akcia neskončila fiaskom. Hanbu si odnesie technik, ale skazený firemný večierok si zapamätajú všetci. Aj preto odborníci radia radšej si najať na organizáciu online eventu skúseného externého dodávateľa.
Ako zabaviť poistných agentov
Pred organizovaním online firemného večierku by si mala poisťovňa zadefinovať ciele, ktoré od virtuálneho eventu očakáva. Ak chce, aby z neho zamestnanci odchádzali s lepšími vedomosťami, vhodný je kvíz o poistných produktoch či o zaujímavostiach zo sveta financií. V prípade, že chce ľudí len zabaviť a poskytnúť im zážitok odborníci skôr odporúčajú online teambuilding v akčnejšej podobe.„Najväčší záujem je o online ochutnávky vína a piva spojené s cateringom. Objednávajú si ich firmy, ktoré majú zamestnancov na home-office a chcú ich vytrhnúť z dennej rutiny niečím nezvyčajným. Vieme však ponúknuť aj profesionálne online teambuildingové hry,“ dodáva M. Farkaš. Zamestnanci poisťovne si môžu vyskúšať aj varenie so známym šéfkuchárom či karaoke. Bežne sa na online firemné večierky pozýva aj stand-up komik, ktorý vie rozprúdiť zábavu.
Ako vyzerá úspešný firemný event
Úspech akcie záleží nielen na technike a kvalitných hosťoch. Zamestnanci by mali byť počas eventu vtiahnutí do virtuálneho deja a nemali by sa na ňom nudiť. Prvé pravidlo je mať zapnuté kamery pre všetkých účastníkov a vhodne štrukturovať podujatie, vrátane prestávok. Odborník na online eventy odporúča vytvoriť zo zamestnancov menšie skupiny a použiť aj interaktívne komunikačné technológie. „Psychohygiena je dôležitá, keďže udržať pozornosť pri online evente je iné ako pri klasických akciách,“ vysvetľuje M. Farkaš.Nezanedbateľnú úlohu pri online podujatí hrá aj kvalitný moderátor. Musí mať väčšie práva ako ostatní účastníci, napríklad môže účastníkovi vypnúť mikrofón.
Po firemnom evente je vhodné vypýtať si od zamestnancov spätnú väzbu. „Je dôležité si spísať akékoľvek postrehy, nedostatky a podnety skôr než ich zabudnete, zíde sa to pri organizácii ďalšieho online eventu,“ radí M. Farkaš.