Nesprávne nastavené poistenie znamená podľa odborníka finančnú stratu
Dôležité je kvalitné nastavenie akejkoľvek zmluvy.
Nesprávne nastavené poistenie klientom škodí. Ako povedal Tomáš Jezerčák zo spoločnosti Partners Group SK, najdrahšie je nepoistiť sa, no aj nesprávne nastavené podmienky znamenajú finančnú stratu. Zmluvy odporúča pravidelne kontrolovať.
Štandardne máme poistené autá, nehnuteľnosti, život, zdravie, no nie vždy je jasné, aké plnenie nám v prípade nehody z poistnej zmluvy plynie. „Dôležité je kvalitné nastavenie akejkoľvek zmluvy, lebo aj nesprávne nastavené cestovné poistenie môže pri problémoch v zahraničí narobiť veľkú škodu,“ upozorňuje Jezerčák. Napríklad keď sa v zahraničí zraníme pri aktivite, ktorú nemáte zahrnutú v poistnom krytí.
Životné poistenie má zase ochrániť náš majetok v prípade straty príjmu v dôsledku dlhodobého ochorenia, v tom najhoršom prípade zabezpečiť rodinu v prípade úmrtia. „Zo skúseností však viem, že ľudia málokedy venujú zmluvám dostatočný čas na to, aby si poriadne prečítali a aj pochopili, čo si poisťujú. Poistenec si často nevie správne vyhodnotiť, ktoré riziká sa ho týkajú a ktoré pripoistenia naozaj potrebuje,“ vysvetľuje Jezerčák.
Poistné zmluvy je potrebné pravidelne aktualizovať. Ak aj u klienta nenastala zmena, je pravdepodobné, že poisťovňa urobila úpravy v jednotlivých doplnkových poisteniach. „Často sa stretávame s tým, že klient sa roky nestará o svoje zmluvy a keď sa niečo stane, je prekvapený,“ upozornil Jezerčák.
Štandardne máme poistené autá, nehnuteľnosti, život, zdravie, no nie vždy je jasné, aké plnenie nám v prípade nehody z poistnej zmluvy plynie. „Dôležité je kvalitné nastavenie akejkoľvek zmluvy, lebo aj nesprávne nastavené cestovné poistenie môže pri problémoch v zahraničí narobiť veľkú škodu,“ upozorňuje Jezerčák. Napríklad keď sa v zahraničí zraníme pri aktivite, ktorú nemáte zahrnutú v poistnom krytí.
Životné poistenie má zase ochrániť náš majetok v prípade straty príjmu v dôsledku dlhodobého ochorenia, v tom najhoršom prípade zabezpečiť rodinu v prípade úmrtia. „Zo skúseností však viem, že ľudia málokedy venujú zmluvám dostatočný čas na to, aby si poriadne prečítali a aj pochopili, čo si poisťujú. Poistenec si často nevie správne vyhodnotiť, ktoré riziká sa ho týkajú a ktoré pripoistenia naozaj potrebuje,“ vysvetľuje Jezerčák.
Poistné zmluvy je potrebné pravidelne aktualizovať. Ak aj u klienta nenastala zmena, je pravdepodobné, že poisťovňa urobila úpravy v jednotlivých doplnkových poisteniach. „Často sa stretávame s tým, že klient sa roky nestará o svoje zmluvy a keď sa niečo stane, je prekvapený,“ upozornil Jezerčák.