Neobyčajné prípady poistných udalostí

Život je niekedy nevyspytateľný. S kurióznymi prípadmi sa poisťovne nestretávajú len počas Vianoc a Veľkej noci, ale počas celého roka.

business-women-talking

Duševná porucha ako príčina požiaru

Požiar patrí medzi významné riziká a každý rok spôsobuje množstvo škôd. Okrem úmyselne založených požiarov sa vyskytujú aj skraty v elektroinštaláciách alebo nabíjačkou od mobilu ponechanou v elektrickej sieti.

„Nešťastný bol napríklad požiar bytu, ktorý spôsobil sám poistený, ktorý v dôsledku duševnej choroby pálil v umývadle rôzne predmety, až zbĺkla celá kuchyňa,“ uvádza Jana Kuchtová riaditeľka Úseku underwitingu a likvidácie poisťovne Wüstenrot.

Zrážka s medveďom

Poisťovňa zaznamenala aj udalosť, kedy sa s medveďom zrazil cyklista. Klient na bicykli sa zrazil s medveďom, ktorý mu vbehol do cesty z obilia. Následne do klienta narazil druhý cyklista, ktorý sa nachádzal za ním. Medveď ušiel, klient upadol do bezvedomia a utrpel sériu zranení.

Pozor na ostré náboje

Kuriózna situácia nastala aj v prípade, keď si v rámci nácviku zásahu proti páchateľovi príslušník Polície SR pomýlil cvičnú zbraň s ostrou a postrelil svojho kolegu. Prípad poisťovňa riešila zo zodpovednosti za spôsobenú škodu.

Aj s neúspešnou reklamáciou vám vie pomôcť poisťovňa

V oblasti právnej ochrany poisťovne riešia aj prípady pracovných a susedských sporov, ale aj neúspešné reklamácie. „Klientke vypadla na dovolenke zo zuba plomba, po návrate to reklamovala u svojej zubárky, tá však až po tom, ako jej zub opravila začala tvrdiť, že to nebola reklamácia, lebo jej opravovala iný zub. Kontaktovali sme riaditeľa kliniky s tým, že lekárka mala vybaviť reklamáciu a ak ju neuznáva, uviesť dôvod, najmä klientku informovať, že jej reklamáciu neuznáva a upozorniť ju, že jej ide opravovať iný zub, k čomu si mala vyžiadať jej súhlas s opravou iného zuba. Nakoniec klinika reklamáciu uznala a klientka za opravu zuba nemusela platiť,“ dodáva Kuchtová.

Niekedy aj hlásenie poistných udalostí je úsmevné. Z archívu Allianz poisťovne vyberáme:

Operátor: Poprosím Vaše krstné meno...
Klient: To je to prvé alebo druhé?

Operátor: Pošlem Vašu požiadavku likvidátorovi, bude Vás kontaktovať.
Klient: Ale to auto nejde na likvidáciu! Ja ho chcem opravovať.

Operátor: Odkedy máte uzatvorenú poistnú zmluvu?
Klient: „Odvtedy, ako zhodili Mečiara."

Klient nahlasuje škodu: Dobrý deň, srnka mi narazila do auta a chcem si to uplatniť z jej zmluvy.

Klient nahlasuje škodu: Voda nám zaplavila dom a z toho nám opuchli parkety.

Maďarsky hovoriaci klient nahlasuje škodu: Bol taký silný dážď, že sme močili z balkóna.

Operátor: „Aké poistné zmluvy máte uzatvorené v našej poisťovni?"
Klient: „Mám u vás poistené auto, byt aj vnútornosti." (klient mal na mysli zariadenie domácnosti)

Nespokojný klient hlási: „Suseda odmieta priznanie viny za vytopenie môjho bytu. Ako dôvod uvádza, že nepoužíva vodu.“

Klient nám hlási: „Nahlasoval som dnes udalosť a kolegyňa mi dala číslo 2044147 a ja sa tam nemôžem dovolať.“ (išlo o číslo škodovej udalosti)

Kuriózne poistné udalosti v Allianz:

V byte nastal požiar. Klient nám nahlásil: „Sporák bol zakrytý kobercami, kde ležala mačka a pes tam skákal, zapol sporák a vznikol požiar.“

Klient nahlásil poškodený digestor skratom, likvidátorka mu vysvetlila, že potrebujeme vyjadrenie servisu k príčine poškodenia. Keď prišiel elektrikár zistil, že digestor celý čas nebol zapojený do elektriny.

Klient nahlásil poškodenie fasády hnedou tekutinou: „Zatepľovali nám dom a museli tam byť včely a ako to zateplili, ostali vnútri. Zo steny nám potom začal vytekať med - aj dve misy medu sme odchytali.“

O neuveriteľné poistné prípady nemajú núdzu ani v poisťovni Generali:

Chránil auto vlastným telom
Klient bol na benzínovej pumpe, keď išiel zaplatiť, zrazu zbadal, že mu kradnú auto. Rýchlo vybehol von a vrhol sa celým telom na kapotu svojho vozidla. Zlodeji však, samozrejme, nezastavili, ale práve naopak, zrýchlili, čím majiteľa auta z kapoty striasli. Ten utrpel ľahké zranenia. Vznikli mu tak dve škody – odcudzené vozidlo aj škoda na zdraví.

Obchodné rokovanie môže skončiť aj „napadnutím“
Úrazom skončilo obchodné rokovanie klienta, ktorý do hlásenia poistnej udalosti uviedol, že mu úraz spôsobil obchodný partner, ktorý ho počas pracovného stretnutia zúrivo uhryzol do oboch rúk.

Čivava
Z poistenia domácich miláčikov bola hradená poistná udalosť, ktorá sa stala čivave. Psík prepadol cez zábradlie a okrem zlomených končatín si poškodil semenníky, v dôsledku čoho ho museli kastrovať.

V zime neroztláčajte auto holými rukami
V nepriaznivom počasí pri teplote -20 stupňov, sa klient snažil roztlačiť svoje nepojazdné auto holými rukami. Dlane mu pri tom primrzli o kapotu vozidla, čím utrpel mimoriadne bolestivý úraz.

Neustrážil byt
Zlodeji počas noci vykradli celý byt, zatiaľ čo rodina pokojne spala. Najkurióznejším na celom prípade bolo odcudzenie jedného „člena rodiny“ a to psíka, ktorého zlodeji tiež odniesli. V následnom hlásení poistnej udalosti rodina uviedla, že psík ich ráno pravidelne budil a keďže v dané ráno neprišiel, začali pátrať, čo sa deje.

Niekto vie naraziť aj do lietadla
Klient, ktorý mal v poisťovni uzatvorené havarijné poistenie, išiel vo svojom aute smerom na Bohdanovce. Zišiel však na vedľajšiu cestu, kde nebolo označenie, že cesta vedie priamo na letisko. Keď zistil, že s vozidlom vošiel na nesprávnu „cestu“, snažil sa otočiť. V tom čase však na letisku pristávalo lietadlo. Auto sa s pristávajúcim lietadlom zrazilo, škoda nastala len našťastie na vozidle, ktorému počas nárazu poškodilo strechu.

Vyberáme z poistovne.sk

redakcia-nehoda

Allianz hlási nárast odhalených podvodov, v niektorých oblastiach padli celoročné rekordy

Za prvých 8 mesiacov tohto roka odhalil Allianz podvody za viac ako 10 miliónov eur. Najviac stúpli podvody v PZP a v poistení privátneho majetku. Jeden klient si chcel z novej poistky uplatniť starší úraz ramena, iný chcel novou poistkou zaplatiť 4 roky zničenú strechu.
20.09.2023
Čítať viac o Allianz hlási nárast odhalených podvodov, v niektorých oblastiach padli celoročné rekordy
girl-using-sidewalk-chalk-in-schoolyard

Úrazy počas prestávky, krádeže a kyberšikana - kto nesie zodpovednosť za škody, ktoré sa stanú žiakom v škole?

Úrazy, zranenia, strata alebo krádež vecí sú najčastejšie škody, ktoré sa deťom stanú v škole počas vyučovania. Stále častejšie sa však školy stretávajú aj s prípadmi kyberšikany. Pozrite si, v ktorých prípadoch nesie zodpovednosť za škody škola.
20.09.2023 | redakčne upravené
Čítať viac o Úrazy počas prestávky, krádeže a kyberšikana - kto nesie zodpovednosť za škody, ktoré sa stanú žiakom v škole?
AdobeStock-Komunalna-p-18-9-2023

Havarijné poistenie: Prečo má zmysel aj u starších vozidiel?

Havarijné poistenie patrí medzi majiteľmi ojazdených áut k často diskutovaným témam. U mnohých vodičov „jazdeniek“ panuje názor, že sa neoplatí, no v skutočnosti má množstvo výhod, ktoré vám dokáže uľahčiť život na cestách. A to dokonca aj v prípadoch, že má vaše vozidlo už čosi za sebou.
18.09.2023
Čítať viac o Havarijné poistenie: Prečo má zmysel aj u starších vozidiel?

Vyberáme z banky.sk