Koronakríza posilnila záujem o životné poistenie
Ľudia uzatvárali nové zmluvy, alebo si navyšovali doterajšie krytia rôznych rizík spojených so zdravím či úmrtím.

Počas pandémie koronavírusu si mnohí ľudia zrazu uvedomili, že môžu pre chorobu prísť o časť príjmu, o prácu, ale aj o blízkych. Reakcia na seba nenechala dlho čakať. Po jarnom šoku a poklese aktivity v uzatváraní zmlúv, už v lete 2020 zaznamenávali poisťovne zvýšený záujem ľudí o uzatvorenie životného poistenia (ŽP). Ten pretrval až do konca roka. Bolo to spôsobené práve obavami ľudí o zdravie a život.
„Počas leta nám stúpol záujem o životné poistenie o 36 percent a to z mesiaca na mesiac. Klienti sa odvtedy zaujímajú najmä o riziká, ktoré priamo súvisia s pandémiou ako sú choroba, PN, nezamestnanosť či ušlý zárobok,“ uvádza Helena Kanderková, PR špecialistka Allianz- Slovenskej poisťovne.
Oslovené poisťovne zhodne potvrdzujú, že pandémia urýchlila rozhodnutie ľudí uzatvoriť si životné poistenie. Niektorí dokonca navýšili svoje poistné sumy. Len minimum ľudí zrušilo svoje poistné zmluvy, aby ušetrili. „Práve v neľahkých časoch je zväčša poistenie to, čo si ľudia skôr uzatvárajú, než rušia,“ vysvetľuje Katarína Kukurová, hovorkyňa Generali poisťovne. Záujem bol najmä o rôzne pripoistenia k životnej poistke. „Ide najmä o pripoistenia kryjúce práceneschopnosť, hospitalizáciu či invaliditu,“ vymenúva Daniela Tomášková, hovorkyňa NN Životnej poisťovne.
Allianz-SP zaznamenala vlani viac ako 400 poistných udalostí súvisiacich s korona vírusom a z nich bolo až 162 úmrtí. Celkovo táto najväčšia poisťovňa na Slovensku do konca minulého roku vyplatila skoro 238-tisíc eur za škody súvisiace s koronavírusom. Najvyššia suma za smrť klienta bola viac ako 10-tisíc eur.
Generali hlási 271 poistných udalostí v celkovej hodnote 123- tisíc eur.
Životné poisťovne vlani dokonca menili zloženie životného poistenia, aby lepšie pokrývalo rizika spojene s korona epidémiou. Väčšinou tieto zmeny boli v prospech klientov. Napríklad Generali rodičom, ktorí v dôsledku ochorenia dieťaťa na Covid-19 zostanú doma ho ošetrovať, vyplatí poistné plnenie z rizika ošetrovné. Je to akýsi bonus, pretože podľa poistných podmienok by klient na takéto poistné plnenie nemal nárok.
Uniqa si zase v rámci pripoistenia dávok pri PN neuplatňovala sankcie za neskoré nahlásenie poistnej udalosti. Štandardne táto poisťovňa požadovala nahlásiť udalosť najneskôr do ukončenia PN.
Viaceré poisťovne aj rušili či skracovali čakacie doby, ktoré sú nutné na vyplatenie poistného pri chorobe.
„Počas leta nám stúpol záujem o životné poistenie o 36 percent a to z mesiaca na mesiac. Klienti sa odvtedy zaujímajú najmä o riziká, ktoré priamo súvisia s pandémiou ako sú choroba, PN, nezamestnanosť či ušlý zárobok,“ uvádza Helena Kanderková, PR špecialistka Allianz- Slovenskej poisťovne.
Oslovené poisťovne zhodne potvrdzujú, že pandémia urýchlila rozhodnutie ľudí uzatvoriť si životné poistenie. Niektorí dokonca navýšili svoje poistné sumy. Len minimum ľudí zrušilo svoje poistné zmluvy, aby ušetrili. „Práve v neľahkých časoch je zväčša poistenie to, čo si ľudia skôr uzatvárajú, než rušia,“ vysvetľuje Katarína Kukurová, hovorkyňa Generali poisťovne. Záujem bol najmä o rôzne pripoistenia k životnej poistke. „Ide najmä o pripoistenia kryjúce práceneschopnosť, hospitalizáciu či invaliditu,“ vymenúva Daniela Tomášková, hovorkyňa NN Životnej poisťovne.
Nárast plnení
Poisťovne dokresľujú záujem o životné poistenie aj číslami. Minulý rok vyplatili stovky tisíc eur pri udalostiach spojených s ochorením Covid-19. Odškodnených bolo niekoľko stoviek klientov. Napríklad NN Životná poisťovňa vyplatila pre koronavírus už 100-tisíc eur 150 rodinám.- To, či vám životná poistka pomôže zmierniť následky koronakrízy závisí od pripoistení
- Môžem uzatvoriť životné poistenie ak som COVID-19 pozitívny?
- BLOG: Životné poistenie
Allianz-SP zaznamenala vlani viac ako 400 poistných udalostí súvisiacich s korona vírusom a z nich bolo až 162 úmrtí. Celkovo táto najväčšia poisťovňa na Slovensku do konca minulého roku vyplatila skoro 238-tisíc eur za škody súvisiace s koronavírusom. Najvyššia suma za smrť klienta bola viac ako 10-tisíc eur.
Generali hlási 271 poistných udalostí v celkovej hodnote 123- tisíc eur.
- Podstata životného poistenia. Z čoho si vyberať a na čo nezabúdať?
- Životné poistenie - na čo treba prihliadať, aby ste si ho nastavili správne 1. časť
- Životné poistenie - na čo treba prihliadať, aby ste si ho nastavili správne 2. časť
- Univerzálna životná poistka neexistuje. Treba ju "ušiť na mieru".
Zmeny v poistení: online zmluvy
Veľmi skoro po zavedení prvého lockdownu už prišli poisťovne s možnosťami ako uzatvárať zmluvy aj na diaľku cez internet. Niektoré z nich dokonca umožnili uzatvárať nové zmluvy aj cez aplikáciu.Životné poisťovne vlani dokonca menili zloženie životného poistenia, aby lepšie pokrývalo rizika spojene s korona epidémiou. Väčšinou tieto zmeny boli v prospech klientov. Napríklad Generali rodičom, ktorí v dôsledku ochorenia dieťaťa na Covid-19 zostanú doma ho ošetrovať, vyplatí poistné plnenie z rizika ošetrovné. Je to akýsi bonus, pretože podľa poistných podmienok by klient na takéto poistné plnenie nemal nárok.
Uniqa si zase v rámci pripoistenia dávok pri PN neuplatňovala sankcie za neskoré nahlásenie poistnej udalosti. Štandardne táto poisťovňa požadovala nahlásiť udalosť najneskôr do ukončenia PN.
Viaceré poisťovne aj rušili či skracovali čakacie doby, ktoré sú nutné na vyplatenie poistného pri chorobe.
Na čo sa treba zamerať v životnom poistení
- Covid 19 je pľúcne ochorenie. Štandardne by malo byť zahrnuté v poistných rizikách, no pre istotu si overte, či nie je vo výlukách vašej poisťovne.
- Výšku poistného krytia si nastavte podľa svojich potrieb. Viac sme o tom písali tu.
- Nezabudnite na poistenie kritických chorôb.
- Poistite sa aj pre prípad úmrtia živiteľa rodiny.
- Pokiaľ nemáte dostatočne vysoké úspory, alebo pasívny zdroj príjmu, pripoistite si aj PNku či ošetrovné člena rodiny.
- Pripoistiť si môžete aj nezamestnanosť a ušlý zárobok.