Budúcnosť poisťovníctva a trendy v poistení
Doba sa mení veľmi rýchlo a na tieto zmeny musí reagovať aj sektor poisťovníctva. Ako bude vyzerať v budúcnosti? Akým výzvam čelia poisťovne? Pozrite si zaujímavý webinár.
"Poistenie bude existovať vždy, keď budú existovať riziká", hovorí v online webinári Marián Bátovský, generálny riaditeľ poisťovne Colonnade. Poisťovníctvo ako odvetvie čelí zmenám v oblasti klimatických zmien, kybernetických rizík a environmentálnych výziev. Čoraz častejšie nás postihujú silné búrky, tornáda, či dlhotrvajúce sucho. Na internete zas čelíme hrozbám ukradnutej identity.
Poisťovníctvo sa bude musieť vysporiadať aj s demografickými zmenami. Do pozornosti by sa mala dostať "strieborná ekonomika" - budúci seniori, ktorí budú žiť dlhšie a aktívnejšie, budú požadovať produkty, ktoré dnes nie sú pre nich dostupné.
V segmente seniorov však budú aj takí, ktorí budú žiť osamote, či budú trpieť chorobami, čo im znemožní starať sa o seba. S tým súvisia aj asistenčné služby, ktoré možno budú zahŕňať vybavovanie nákupov, domáceho lekára, sprevádzanie seniorov na úrady a podobne. Asistenčné služby začnú v budúcnosti pravdepodobne zohrávať väčšiu úlohu v poistnom portfóliu.
Aj v poisťovníctve veľkú úlohu zohráva a aj bude zohrávať digitalizácia a využívanie umelej inteligencie. V súčasnosti pri výbere finančných produktov sa klienti nechávajú zlákať emóciami, neriadia sa raciom. Budúcnosť možno prinesie automatizáciu pri porovnávaní a výbere produktov, čím sa môžu minimalizovať chyby spôsobené našimi emóciami.
Ďalšie výzvy čakajú poisťovne aj v oblasti mobility, keď sa na cesty dostanú autonómne vozidlá.
Pri tvorbe produktov sa poisťovne inšpirujú v zahraničí, a ak hovoríme o klientskom zážitku, lovia nápady aj mimo poisťovníctva, inšpirujúci je Booking, Uber či Amazon.
Poisťovníctvo sa bude musieť vysporiadať aj s demografickými zmenami. Do pozornosti by sa mala dostať "strieborná ekonomika" - budúci seniori, ktorí budú žiť dlhšie a aktívnejšie, budú požadovať produkty, ktoré dnes nie sú pre nich dostupné.
V segmente seniorov však budú aj takí, ktorí budú žiť osamote, či budú trpieť chorobami, čo im znemožní starať sa o seba. S tým súvisia aj asistenčné služby, ktoré možno budú zahŕňať vybavovanie nákupov, domáceho lekára, sprevádzanie seniorov na úrady a podobne. Asistenčné služby začnú v budúcnosti pravdepodobne zohrávať väčšiu úlohu v poistnom portfóliu.
Aj v poisťovníctve veľkú úlohu zohráva a aj bude zohrávať digitalizácia a využívanie umelej inteligencie. V súčasnosti pri výbere finančných produktov sa klienti nechávajú zlákať emóciami, neriadia sa raciom. Budúcnosť možno prinesie automatizáciu pri porovnávaní a výbere produktov, čím sa môžu minimalizovať chyby spôsobené našimi emóciami.
Ďalšie výzvy čakajú poisťovne aj v oblasti mobility, keď sa na cesty dostanú autonómne vozidlá.
Pri tvorbe produktov sa poisťovne inšpirujú v zahraničí, a ak hovoríme o klientskom zážitku, lovia nápady aj mimo poisťovníctva, inšpirujúci je Booking, Uber či Amazon.