8 rád pre pacientov so srdcovým zlyhávaním
Srdcové zlyhávanie sa prejavuje viacerými príznakmi a pacient častokrát ani nevie pomenovať svoju diagnózu. POZOR! Srdcové zlyhávanie nie je infart. Mnohí dokonca neuvádzajú žiadne ťažkosti so srdcom. Ponúkame vám užitočné rady, čo robiť po hospitalizácii.

Počet hospitalizácií pre srdcové zlyhávanie je až dvojnásobný v porovnaní s priemerom EÚ. Až polovica pacientov zomiera do 5 rokov od diagnostikovania. Po hospitalizácii je veľmi dôležitá kontrola u kardiológa do 6 týždňov.
1. Objednajte sa na kontrolu ku kardiológovi čo najskôr po hospitalizácii, aj keď už máte vopred dohodnutý termín
2. Pri objednávaní povedzte, že ste sa práve vrátili z nemocnice kvôli srdcovému zlyhávaniu
3. Nezamieňajte si odovzdanie prepúšťacej správy s kontrolou. Odovzdanie správy nenahrádza kontrolu.
4. Opýtajte sa lekára, ak vám niečo nie je jasné. Ľahšie sa dodržiavajú odporúčania, ak svojmu ochoreniu rozumiete.
5. Dodržiavajte odporúčania vášho lekára a upravte svoj životný štýl. Robte tak aj v prípade, že sa cítite lepšie.
7. Zistite si viac informácií aj mimo ordinácie. Využite informačné linky, napríklad:
Dôvera: Linka pre zdravie 0850 850 888
Dôvera: Dovera.sk/srdce
Union: Zdravé reči - podcast
Ďalšie: Kapitoly o zdraví
8. Nepopierajte závažnosť svojho ochorenia. Ak vás trápi duša, povedzte to svojim blízkym alebo využite pomoc odborníka.
1. Objednajte sa na kontrolu ku kardiológovi čo najskôr po hospitalizácii, aj keď už máte vopred dohodnutý termín
2. Pri objednávaní povedzte, že ste sa práve vrátili z nemocnice kvôli srdcovému zlyhávaniu
3. Nezamieňajte si odovzdanie prepúšťacej správy s kontrolou. Odovzdanie správy nenahrádza kontrolu.
4. Opýtajte sa lekára, ak vám niečo nie je jasné. Ľahšie sa dodržiavajú odporúčania, ak svojmu ochoreniu rozumiete.
5. Dodržiavajte odporúčania vášho lekára a upravte svoj životný štýl. Robte tak aj v prípade, že sa cítite lepšie.
- Srdcové zlyhávanie: venujte pozornosť týmto príznakom
- Toto robia pacienti s vysokým krvným tlakom nesprávne
- Zdravotná poisťovňa Union rozšírila ponuku telemedicínskych služieb o Zdravomer
- Nový benefit pre poistencov Dôvery – Lekár na telefóne. Aké telemedicínske služby ponúka konkurencia?
7. Zistite si viac informácií aj mimo ordinácie. Využite informačné linky, napríklad:
Dôvera: Linka pre zdravie 0850 850 888
Dôvera: Dovera.sk/srdce
Union: Zdravé reči - podcast
Ďalšie: Kapitoly o zdraví
8. Nepopierajte závažnosť svojho ochorenia. Ak vás trápi duša, povedzte to svojim blízkym alebo využite pomoc odborníka.