Životné poistenie môžete uzavrieť bez ohľadu na to, či ste alebo nie ste očkovaní proti COVID-19
Na internete sa šíri nepravdivá informácia o tom, že ľudia zaočkovaní proti ochoreniu COVID-19 si nemôžu uzavrieť životné poistenie. Overovali sme túto informáciu v poisťovniach.
Allianz ani Generali poisťovňa pri uzatváraní životného poistenia neskúmajú, či klient je alebo nie je zaočkovaný.
Niekoľko tisíc Slovákov zdieľalo na Facebooku začiatkom mája 2021 príspevky, podľa ktorých poisťovne odmietajú ponúkať životné poistenie zaočkovaným proti ochoreniu COVID-19. Ide však o nepravdivé tvrdenie. „Pri uzatváraní životného poistenia poisťovňa Generali neskúma, či je klient zaočkovaný proti ochoreniu COVID-19 alebo nie, rovnako tak neskúmame ani zaočkovanosť klienta proti iným ochoreniam,“ vyvracia šíriacu sa dezinformáciu Peter Koštival, riaditeľ Úseku personálneho poistenia poisťovne Generali.
Klient má zo životného poistenia nárok na poistné plnenie aj v prípade, ak sa zaočkuje akoukoľvek schválenou vakcínou a napriek tomu sa nakazí ochorením COVID-19. Poisťovne v súvislosti s ochorením COVID-19 kryjú zo životného poistenia napr. práceneschopnosť, hospitalizáciu alebo úmrtie.
Ak máte uzavreté životné poistenie, zistite si, či v rámci asistenčných služieb máte k dispozícii aj takéto konzultácie s odborníkmi. „Klienti životného poistenia, ktorí trpia dlhodobými symptómami po prekonaní COVID-19, sa môžu objednať na konzultáciu s jedným z našich špecialistov, ktorí im pomôžu zvládnuť zdravotné komplikácie. V prípade, že pôjde o vážny problém a bude potrebné vyhľadať odbornú pomoc, poradia, na koho sa obrátiť a ako ďalej správne postupovať, “ hovorí manažérka poistenia osôb UNIQA Eva Trajboldová.
Niekoľko tisíc Slovákov zdieľalo na Facebooku začiatkom mája 2021 príspevky, podľa ktorých poisťovne odmietajú ponúkať životné poistenie zaočkovaným proti ochoreniu COVID-19. Ide však o nepravdivé tvrdenie. „Pri uzatváraní životného poistenia poisťovňa Generali neskúma, či je klient zaočkovaný proti ochoreniu COVID-19 alebo nie, rovnako tak neskúmame ani zaočkovanosť klienta proti iným ochoreniam,“ vyvracia šíriacu sa dezinformáciu Peter Koštival, riaditeľ Úseku personálneho poistenia poisťovne Generali.
- PORADŇA: Zdravotné poistenie
- Korona vs. psychiatrické diagnózy. Ako stúpol ich počet?
- Ako zistím, či som prekonala COVID-19?
- BLOG: Životné poistenie
Klient má zo životného poistenia nárok na poistné plnenie aj v prípade, ak sa zaočkuje akoukoľvek schválenou vakcínou a napriek tomu sa nakazí ochorením COVID-19. Poisťovne v súvislosti s ochorením COVID-19 kryjú zo životného poistenia napr. práceneschopnosť, hospitalizáciu alebo úmrtie.
Pacientov s postcovidovými komplikáciami pribúda
Lekári na celom Slovensku upozorňujú, že v ambulanciách pribúdajú pacienti s dlhodobými následkami COVID-19. Podľa predbežných odhadov sa tzv. postcovidový syndróm môže týkať až štvrtiny ľudí, ktorí toto ochorenie prekonali. Ťažkosti spôsobené prekonaním koronavírusovej infekcie môžu pretrvávať niekoľko týždňov až mesiacov, preto je potrebné obrátiť sa čím skôr na odborníka. Pacienti často uvádzajú rôzne dlhodobé komplikácie, ako je bolesť hlavy, tŕpnutie končatín, problémy s dýchaním a so srdcom a pribúdajú aj vážne neurologické problémy a chronická únava.Ak máte uzavreté životné poistenie, zistite si, či v rámci asistenčných služieb máte k dispozícii aj takéto konzultácie s odborníkmi. „Klienti životného poistenia, ktorí trpia dlhodobými symptómami po prekonaní COVID-19, sa môžu objednať na konzultáciu s jedným z našich špecialistov, ktorí im pomôžu zvládnuť zdravotné komplikácie. V prípade, že pôjde o vážny problém a bude potrebné vyhľadať odbornú pomoc, poradia, na koho sa obrátiť a ako ďalej správne postupovať, “ hovorí manažérka poistenia osôb UNIQA Eva Trajboldová.