Zdravotná poradňa: Ako zistím, či som prekonala COVID-19?

Viackrát som sa stretla s niekým, kto bol COVID pozitívny. Ja som však mala zakaždým negatívny výsledok antigénového testu. Je môžné, že som toto ochorenie už prekonala? Ako to môžem zistiť?

17736

Odpovedá Matej Štepiansky, PR špecialista zdravotnej poisťovne Dôvera:

To, že ste bola vždy po kontakte s pozitívnym na Covid-19 negatívne testovaná môže znamenať aj to, že ste sa dostatočne chránili alebo máte dobre fungujúci imunitný systém. Alebo aj to, že máte v tele už vytvorené protilátky, ktoré vás chránia, čo znamená, že ste ochorenie už prekonali a ani ste o tom nemuseli vedieť. Podiel asymptomatických (pacientov bez príznakov) je u ochorenia Covid-19 relatívne vysoký.

To, či ste sa už s ochorením stretli, môžete zistiť testom na vyšetrenie protilátok na Covid-19, ktorý sa robí odberom z krvi. Protilátky konkrétne IgG trieda vzniká v organizme asi 14. deň od nakazenia a ostáva v tele týždne až mesiace po prekonaní nákazy. Avšak u pacientov, ktorí si ochorením prešli ľahko a bez príznakov sa zväčša tvorí len veľmi malé množstvo protilátok, a tak test nemusí ich prítomnosť dokázať. Naši poistenci majú možnosť absolvovať test na prítomnosť protilátok na Covid-19 so zľavou 25 percent z ceny testu. Testovanie odhalí, či sa po prekonaní ochorenia vytvorili v krvi testovaného protilátky na Covid-19, a tak môže byť pred ďalšou nákazou chránení. Všetko o teste sa dozviete na www.dovera.sk/test.
 

Pozrite si, čo najviac zaujíma našich čitateľov o zdravotnom poistení. Pýtať sa môžete aj vy.

Vyberáme z Poistovne.sk

woman-checking-phone

Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka

Po online sprievodcovi škodou v havarijnom a povinnom zmluvnom poistení, môžu odteraz klienti Allianzu sledovať online aj riešenie škody na majetku. Menšie škody na majetku vyrieši Allianz kompletne online. Aj nahlásenie škody je odteraz v Allianzi jednoduchšie.
17.06.2021
Čítať viac o Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka
hand-on-steering-wheel

Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Čo robí poisťovňa v prípade, ak klient nezaplatí poistné a stane sa mu škodová udalosť? Vyplatí mu poisťovňa celé poistné plnenie, alebo si uplatní postih? Musí klient poistné doplatiť skôr, ako mu poisťovňa vyplatí náhradu škody?
15.06.2021 | Katarína Macková
Čítať viac o Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Vyberáme z banky.sk