Pandémia znížila výskyt infekčných ochorení o tretinu

Viac ako o tretinu sa vlani znížil počet prípadov bežných infekčných ochorení. O tretinu zároveň klesol aj počet návštev u všeobecných lekárov oproti roku 2019. Na druhej strane o sto percent vzrástol počet telefonických konzultácií.

Doktor a peniaze-001
Zdravotná poisťovňa Dôvera zverejnila porovnanie počtu infekčných ochorení za roky 2019 a 2020. Spomedzi bežných infekčných ochorení najviac ubudlo žltačky typu A, ovčích kiahní a angíny.

dovera_1

K nižšiemu počtu nahlásených ochorení prispela aj častejšia samoliečba. Počet návštev u všeobecných lekárov pre dospelých sa totiž vlani znížil o 1,3 milióna (26 %) a u všeobecných lekárov pre deti a dorast o takmer 900-tisíc (33 %).

Návštevnosť ambulancií síce klesla, no lekári viac než inokedy ordinovali po telefóne – počet telefonických konzultácii vzrástol o 100%. V horeuvedenej tabuľke sú zahrnuté aj tie ochorenia, ktoré lekári diagnostikovali cez telefón.

Podľa lekárov za nižším počtom infekčných ochorení sú najmä protiepidemické opatrenia – lepšia hygiena, obmedzenie osobných kontaktov a nosenie rúška. „Lepšia hygiena eliminuje choroby špinavých rúk ako je napríklad žltačka, teda hepatitída A. Rúško zas znižuje prenos kvapôčkových infekcií. Okrem covidu-19 aj nádchu, chrípku či iné vírusové a bakteriálne ochorenia,“ hovorí MUDr. Ivo Hybrant, manažér odboru revízií a kontrol v Dôvere.

Návštevy ambulancií

dovera_2

Telefonické konzultácie

dovera_3

Vyberáme z Poistovne.sk

woman-checking-phone

Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka

Po online sprievodcovi škodou v havarijnom a povinnom zmluvnom poistení, môžu odteraz klienti Allianzu sledovať online aj riešenie škody na majetku. Menšie škody na majetku vyrieši Allianz kompletne online. Aj nahlásenie škody je odteraz v Allianzi jednoduchšie.
17.06.2021
Čítať viac o Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka
hand-on-steering-wheel

Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Čo robí poisťovňa v prípade, ak klient nezaplatí poistné a stane sa mu škodová udalosť? Vyplatí mu poisťovňa celé poistné plnenie, alebo si uplatní postih? Musí klient poistné doplatiť skôr, ako mu poisťovňa vyplatí náhradu škody?
15.06.2021 | Katarína Macková
Čítať viac o Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Vyberáme z banky.sk