Asistenčné služby 2. časť (poistenie nehnuteľnosti a domácnosti)

Viete, že asistenčné služby môžete využiť aj v iných prípadoch ako je škodová udalosť? Pozreli sme sa na situácie, kedy vám vedia pomôcť.

pexels-anilkarakaya-6419128

Asistenčné služby nie sú samozrejmosťou

Pri poistení nehnuteľnosti asistenčné služby nemusia byť automaticky súčasťou poistenia. Napríklad v Kooperative a Komunálnej poisťovni sú asistenčné služby zahrnuté len v komplexnom balíku poistenia. Ak si zvolíte lacnejší balík, asistenčné služby je potrebné doplatiť zvlášť.

V poisťovni Allianz, Uniqa, Union, Generali a Wüstenrot poisťovni sú asistenčné služby automaticky zahrnuté  vo všetkých balíkoch poistenia.

V ČSOB poisťovni sú v najlacnejších balíkoch zahrnuté len základné asistenčné služby, v najdrahšom balíku poistenia sú zahrnuté rozšírené asistenčné služby.

Rozsah asistenčných služieb

Rozsah a limity asistenčných služieb má každá poisťovňa uvedené v poistných dokumentoch. Aký rozsah asistenčných služieb sa vzťahuje k vašej poistke vám povedia aj na call centre poisťovne.  Netreba však zabúdať, že vo väčšine prípadov vám poisťovňa pomôže zavolať montérov, ale za ich služby musíte uhradiť z vlastného vrecka. Pomoc odborníka ide na účet poisťovne len v stave núdze. Ak sa "vybuchnete" a zámočník bude musieť vyvŕtať zámok, poisťovňa vám nový preplatí len do určitej výšky.

Asistenčné služby môžu zahŕňať:

  • poskytnú vám rady, ako postupovať v prípade poistnej udalosti a oznámia ju za vás do poisťovne
  • pomoc v prípade technickej havárie, živelnej udalosti, či zablokovaných/zabuchnutých dverí
  • zabezpečia odborníka ako je zámočník, inštalatér, elektrikár, kúrenár, plynár, sklenár či pokrývač
  • vyčistia a vysušia domácnosť
  • po havárii, ak je nehnuteľnosť neobývaná: krátkodobé náhradné ubytovanie, prevoz zariadenia domácnosti, uskladnenie zariadenia domácnosti, ochrana nezabezpečenej domácnosti
  • právna asistencia (spotrebiteľské spory, spory z úverových zmlúv, susedské spory a pod.)
  • oprava pokazených domácich spotrebičov (chladnička, sporák, umývačka, práčka, sušička) – podľa podmienok poisťovne (cena a vek)
  • dezinsekcia a deratizácia
  • cykloasistencia

Výhodou asistenčných služieb je to, že sú k dispozícii nepretržite 24 hodín denne. V prípade potreby stačí keď zavoláte na call centrum poisťovne - asistenčné služby. Čísla majú zverejnené poisťovne na svojich webových stránkach. Nemusíte obvolávať opravárov a hľadať takého, ktorý má čas, aby ku vám prišiel.

Vyberáme z Poistovne.sk

hands-grasping-a-steering-wheel

Havarijné poistenie sa môže oplatiť aj pre staršie vozidlá

Staršie vozidlá nemusia byť automaticky bez potreby havarijného poistenia, tvrdí ČSOB Poisťovňa.
04.12.2024
Čítať viac o Havarijné poistenie sa môže oplatiť aj pre staršie vozidlá
Union-zdravomer

Zdravotná poisťovňa Union rozšírila ponuku telemedicínskych služieb o Zdravomer

Zdravomer dokáže monitorovať stav niektorých vitálnych parametrov. Pozrite si, ako táto apka funguje a aké telemedicínske služby poskytujú ostatné zdravotné poisťovne.
04.12.2024 | redakcia
Čítať viac o Zdravotná poisťovňa Union rozšírila ponuku telemedicínskych služieb o Zdravomer
womens-athletic-leggings

Telemedicína: Aký je rozdiel medzi telemonitoringom a používaním fitness aplikácie? Časť 3.

V poslednej dobe nastal rozmach nositeľných zariadení (náramkov, prsteňov,...), ktoré slúžia na sledovanie vlastného zdravia a umožňujú monitorovať podobné veličiny ako v telemedicíne. Dokáže fitness aplikácia nahradiť telemedicínsku? Aké sú v nich rozdiely?
02.12.2024 | redakcia
Čítať viac o Telemedicína: Aký je rozdiel medzi telemonitoringom a používaním fitness aplikácie? Časť 3.

Vyberáme z banky.sk