Asistenčné služby 2. časť (poistenie nehnuteľnosti a domácnosti)
Viete, že asistenčné služby môžete využiť aj v iných prípadoch ako je škodová udalosť? Pozreli sme sa na situácie, kedy vám vedia pomôcť.
Asistenčné služby nie sú samozrejmosťou
Pri poistení nehnuteľnosti asistenčné služby nemusia byť automaticky súčasťou poistenia. Napríklad v Kooperative a Komunálnej poisťovni sú asistenčné služby zahrnuté len v komplexnom balíku poistenia. Ak si zvolíte lacnejší balík, asistenčné služby je potrebné doplatiť zvlášť.
V poisťovni Allianz, Uniqa, Union, Generali a Wüstenrot poisťovni sú asistenčné služby automaticky zahrnuté vo všetkých balíkoch poistenia.
- Živelná udalosť a zodpovednosť za škodu
- Dokedy treba nahlásiť poistnú udalosť?
- Ako nahlásiť škody po búrke, víchrici a povodni? Na toto by ste nemali zabudnúť
- Blog: Poistenie nehnuteľnosti
- Odporúčané a povinné revízie v rodinnom dome. Viete, čo ste povinný kontrolovať?
V ČSOB poisťovni sú v najlacnejších balíkoch zahrnuté len základné asistenčné služby, v najdrahšom balíku poistenia sú zahrnuté rozšírené asistenčné služby.
Rozsah asistenčných služieb
Rozsah a limity asistenčných služieb má každá poisťovňa uvedené v poistných dokumentoch. Aký rozsah asistenčných služieb sa vzťahuje k vašej poistke vám povedia aj na call centre poisťovne. Netreba však zabúdať, že vo väčšine prípadov vám poisťovňa pomôže zavolať montérov, ale za ich služby musíte uhradiť z vlastného vrecka. Pomoc odborníka ide na účet poisťovne len v stave núdze. Ak sa "vybuchnete" a zámočník bude musieť vyvŕtať zámok, poisťovňa vám nový preplatí len do určitej výšky.
Asistenčné služby môžu zahŕňať:
- poskytnú vám rady, ako postupovať v prípade poistnej udalosti a oznámia ju za vás do poisťovne
- pomoc v prípade technickej havárie, živelnej udalosti, či zablokovaných/zabuchnutých dverí
- zabezpečia odborníka ako je zámočník, inštalatér, elektrikár, kúrenár, plynár, sklenár či pokrývač
- vyčistia a vysušia domácnosť
- po havárii, ak je nehnuteľnosť neobývaná: krátkodobé náhradné ubytovanie, prevoz zariadenia domácnosti, uskladnenie zariadenia domácnosti, ochrana nezabezpečenej domácnosti
- právna asistencia (spotrebiteľské spory, spory z úverových zmlúv, susedské spory a pod.)
- oprava pokazených domácich spotrebičov (chladnička, sporák, umývačka, práčka, sušička) – podľa podmienok poisťovne (cena a vek)
- dezinsekcia a deratizácia
- cykloasistencia
Výhodou asistenčných služieb je to, že sú k dispozícii nepretržite 24 hodín denne. V prípade potreby stačí keď zavoláte na call centrum poisťovne - asistenčné služby. Čísla majú zverejnené poisťovne na svojich webových stránkach. Nemusíte obvolávať opravárov a hľadať takého, ktorý má čas, aby ku vám prišiel.