Téma: Zdravotné poistenie
Otázka:

Dobrý deň, chcem sa opýtať, v roku 2014 som mal konzultáciu u zubára ohľadne snímateľnej zubnej náhrady, boli mi vykonané otlačky aj dve skúšky, ale zuby mi nesedeli a tlačili, po mesiaci som bol reklamovať, boli mi vykonané opätovne asi dva krát otlačky a skúška bola asi tri krát, ale aj tak zubná náhrada nesedela, stále vypadávala, a nemôžem prednými zubami nič odhryznúť. Znovu som sa informoval, ale bolo mi povedané, aby som si kúpil koregu. Chcem sa opýtať, keď znovu požiadam o novú protézu, bude mi uhradená v plnej výške, alebo len časť sumy? Je to obyčajná klasická zubná vyberateľná náhrada.

Dobrý deň, chcem sa opýtať, v roku 2014 som mal konzultáciu u zubára ohľadne snímateľnej zubnej náhrady, boli mi vykonané otlačky aj dve skúšky, ale zuby mi nesedeli a tlačili, po mesiaci som bol reklamovať, boli mi vykonané opätovne asi dva krát otlačky a skúška bola asi tri krát, ale aj tak zubná náhrada nesedela, stále vypadávala, a nemôžem prednými zubami nič odhryznúť. Znovu som sa informoval, ale bolo mi povedané, aby som si kúpil koregu. Chcem sa opýtať, keď znovu požiadam o novú protézu, bude mi uhradená v plnej výške, alebo len časť sumy? Je to obyčajná klasická zubná vyberateľná náhrada.

--> Odpoveď:
Záručná doba v zmysle Občianskeho zákonníka je 24 mesiacov a poistenec má preto možnosť ju využiť aj pri zubnej náhrade. V tomto prípade sa reklamácia uplatňuje u zubného lekára a nie u laboranta, alebo prípadného subdodávateľa, ktorý ju mohol pre príslušného poskytovateľa (stomatológa)  vyhotovovať. Ak stomatológ uzná reklamáciu za opodstatnenú, tak úprava by mala byť realizovaná bez dodatočných nákladov zo strany poistenca.

V prípade ak poistencovi reklamácia nie je uznaná, ten môže požiadať o stanovisko aj SKLZ, ich názor však nie je právne záväzný.

Pokiaľ poistenec nebude úspešný má možnosť domáhať sa svojho nároku súdnou cestou. Súd by mal v konaní na základe znaleckého posudku,  ako aj po posúdení ďalších aspektov rozhodnúť s definitívnou platnosťou.

Ak sa poistenec domnieva, že zdravotná starostlivosť mu nebola poskytnutá v súlade so zákonom má možnosť taktiež podať aj podnet na ÚDZS.



Odpovedal: Mgr. Petra Balážová (09.03.2016)
Späť

Vyberáme z banky.sk