Zriadenie životného poistenia komplikuje nízka informovanosť
Téma životného poistenia je relevantná u 75 % opýtaných Slovákov. Napriek tomu 37 % má o jeho plnení a podmienkach nízke povedomie.
Ďalšia štvrtina Slovákov nemá životné poistenie a uvádza, že ho ani nepotrebuje. Vyplýva to z prieskumu digitálnej finančnej platformy Moneyhoon spolu s Mindworx na základe odpovedí 1 065 Slovákov.
Oproti tomu je v Česku číslo nepoistencov ešte vyššie. Podľa údajov spoločnosti EMA má životné poistenie len polovica Čechov, 47 % o ňom uvažuje a 28 % by si ho najradšej zriadilo online. Nedostatočné informácie o tom, čo životné poistenie zahŕňa, aké sú jeho podmienky a akým spôsobom môže byť prospešné pre rodiny a jednotlivcov, sú tak často prekážkou pri jeho zriadení.
Najmenšiu potrebu zriadenia životného poistenia majú v 36 % mladí pracujúci Slováci do tridsať rokov a hneď na druhom mieste sú mladé rodiny. „Mnoho z nich si pritom neuvedomuje možné riziká. Rodiny a domácnosti s maloletými deťmi v prípade straty kľúčového príjmu a absencie životného poistenia môžu mať naozaj obrovské existenčné problémy,“ hovorí šéf Moneyhoon Erik Čebík.
Nedostatok informácií, časová a fyzická náročnosť pri výbere konkurenčných produktov životného poistenia a strach pred ďalším finančným záväzkom bráni Slovákom uzavrieť životné poistenie. Takmer 30 % ľudí si tak podľa prieskumu Moneyhoon na Slovensku myslí, že životné poistenie nepotrebuje, 15,6 % vôbec nezaujíma a 14,8 % o ňom uvažuje, ale ešte neurobili žiadne definitívne rozhodnutie.
U českých susedov je pritom podľa dát spoločnosti EMA životné poistenie dôležité pre menej ľudí, až o jednu štvrtinu, ako na Slovensku. Viac ako nadpolovičná väčšina opýtaných Čechov nad životným poistením z nejakého dôvodu neuvažuje a nemá ho zriadené. Hoci u Slovákov je tento počet len 25,4 %, najviac nepoistených je v skupine mladých zamestnaných ľudí do 30 rokov, a to 36,1 % a podnikateľov či SZČO nad 25 rokov s podielom 22,7 %, ktorí predstavujú najohrozenejšie skupiny v prípade rizík.
Oproti tomu je v Česku číslo nepoistencov ešte vyššie. Podľa údajov spoločnosti EMA má životné poistenie len polovica Čechov, 47 % o ňom uvažuje a 28 % by si ho najradšej zriadilo online. Nedostatočné informácie o tom, čo životné poistenie zahŕňa, aké sú jeho podmienky a akým spôsobom môže byť prospešné pre rodiny a jednotlivcov, sú tak často prekážkou pri jeho zriadení.
Najmenšiu potrebu zriadenia životného poistenia majú v 36 % mladí pracujúci Slováci do tridsať rokov a hneď na druhom mieste sú mladé rodiny. „Mnoho z nich si pritom neuvedomuje možné riziká. Rodiny a domácnosti s maloletými deťmi v prípade straty kľúčového príjmu a absencie životného poistenia môžu mať naozaj obrovské existenčné problémy,“ hovorí šéf Moneyhoon Erik Čebík.
Nedostatok informácií, časová a fyzická náročnosť pri výbere konkurenčných produktov životného poistenia a strach pred ďalším finančným záväzkom bráni Slovákom uzavrieť životné poistenie. Takmer 30 % ľudí si tak podľa prieskumu Moneyhoon na Slovensku myslí, že životné poistenie nepotrebuje, 15,6 % vôbec nezaujíma a 14,8 % o ňom uvažuje, ale ešte neurobili žiadne definitívne rozhodnutie.
U českých susedov je pritom podľa dát spoločnosti EMA životné poistenie dôležité pre menej ľudí, až o jednu štvrtinu, ako na Slovensku. Viac ako nadpolovičná väčšina opýtaných Čechov nad životným poistením z nejakého dôvodu neuvažuje a nemá ho zriadené. Hoci u Slovákov je tento počet len 25,4 %, najviac nepoistených je v skupine mladých zamestnaných ľudí do 30 rokov, a to 36,1 % a podnikateľov či SZČO nad 25 rokov s podielom 22,7 %, ktorí predstavujú najohrozenejšie skupiny v prípade rizík.