Systém malusu pri PZP funguje len niekde

Ak ste nezodpovedný vodič, s bohatou históriou vami spôsobených nehôd, stále sa vám oplatí meniť poisťovňu. Máloktorá totiž uplatňuje prirážky k poisteniu.  


Na bežnom poistnom trhu by mal okrem systému bonusov, keď poisťovne cenovo zvýhodňujú bezškodových vodičov, fungovať aj systém malusov, pri ktorom dostanete prirážku k cene, ak ste mali nehodu.

Na Slovensku však prirážky k povinnému zmluvnému poisteniu (PZP) zatiaľ nefungujú poriadne, pretože v rámci konkurenčného boja ho väčšina poisťovní neuplatňuje.

„Klienta neznevýhodňujeme v prípade poistnej udalosti v minulom období,“ informuje Katarína Vargová, z komunikačného oddelenia poisťovne Kooperativa. Podobne postupujú aj poisťovňa Generali Slovensko a Wüstenrot.
.

lista Neprehliadnite

Preverujú, ale nezohľadňujú


Ak prídete do poisťovne ako nový klient, tá si vás preklepne. V prvom rade si od vás vyžiada doklad o bezškodovom priebehu, ktorý vám vystaví predošlá poisťovňa. V Gererali podpisujete čestné prehlásenie, kde vyhlasujete, že ste nespôsobil škodu za posledných 36 mesiacov.

Nová poisťovňa si ho môže, ale nemusí overovať v registri poistných udalostí. Navyše negatívny nález nemusí zohľadniť v cene poistenia.

Ak by ste nepriznali všetky vaše prehrešky, môžete na to doplatiť. Konkrétne prípady, ak klient klamal o svojej vodičskej minulosti, sa riešia individuálne. Poisťovňa vám môže vypovedať poistku, zvýšiť cenu alebo vám vyplatiť menej peňazí pri škode.

„Pokiaľ klient v čestnom prehlásení klamal, je možné ho sankcionovať prostredníctvom krátenia poistného plnenia,“ vysvetľuje Lucia Makayová, hovorkyňa Generali.

Online poisťovňa Genertel uplatňuje veľmi prísne systém bonusov a malusov. “Môžete nájsť poisťovne, ktoré sú tolerantnejšie avšak klient, ktorý nespôsobí škodu zaslúži byť odmenený za to, že jazdí zodpovedne a nespôsobuje škody a to tak, že príspevok do fondu na krytie škôd sa zvýši práve tomu, kto škody spôsobuje,” tvrdí Miroslav Chovan, riaditeľ Genertel poisťovne v našej poradni.

Malusu sa nemusíte báť pri nezavinenej nehode


Keď máte nezavinenú nehodu v PZP (náraz zozadu) poisťovne vám nezhoršia bonus ani nezvýšia cenu poistky.

„Z povinného zmluvného poistenia je hradená poistná udalosť, ktorú zapríčinil vinník nehody. Škoda sa teda hradí z PZP vinníka a nie poškodeného vodiča. Poistenia PZP, ktoré má uzatvorené poškodený sa predmetná poistná udalosť nedotýka,“ dodáva Vargová.
 

Vyberáme z poistovne.sk

hands-grasping-a-steering-wheel

Ako podať výpoveď poistnej zmluvy k PZP?

Ak nie ste spokojný s ponukou PZP, ktorú vám dala vaša poisťovňa, môžete zmluvu vypovedať a poistiť sa v inej poisťovni. Pozrite si, akú formu má mať výpoveď, aké lehoty musíte dodržať a aké sú najčastejšie chyby, ktoré ľudia robia pri výpovedi PZP.
04.10.2024 | redakcia
Čítať viac o Ako podať výpoveď poistnej zmluvy k PZP?
vszp_logo

VšZP pokračuje vo zvyšovaní efektivity zmluvných vzťahov, zavádza dočasné opatrenia v sektore jednodňovej zdravotnej starostlivosti

Efektívnejšie vynakladanie prostriedkov z verejného zdravotného poistenia s maximálnym prínosom pre pacienta. Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) pristúpila k opatreniam, ktoré prinesú hospodárnejšie nakladanie s verejnými zdrojmi a chránia poistencov pred zbytočným finančným zaťažením. Zároveň tak zodpovedne pristupuje k požiadavkám zo strany Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou a tiež k výzvam Ministerstva zdravotníctva SR.
03.10.2024
Čítať viac o VšZP pokračuje vo zvyšovaní efektivity zmluvných vzťahov, zavádza dočasné opatrenia v sektore jednodňovej zdravotnej starostlivosti
Záplavy_Rudno_Allianz2

Živelná udalosť a zodpovednosť za škodu

Dobré susedské vzťahy môže narušiť škoda, ktorú spôsobí jeden sused druhému. Ktoré škody poisťovňa uhradí a ktoré nie?
02.10.2024 | redakčne upravené
Čítať viac o Živelná udalosť a zodpovednosť za škodu

Vyberáme z banky.sk