Poisťovňa Generali odhalila pokusy o podvod za 2 mil. eur

V porovnaní s minulým rokom ide o nárast odhalení zhruba o pätinu.






Poisťovňa Generali odhalila od začiatku januára do konca septembra takmer päťsto špekulatívnych pokusov o získanie poistného plnenia. Podarilo sa jej tak podľa vyjadrení firmy uchrániť finančné prostriedky za viac ako dva milióny eur. V porovnaní s minulým rokom ide o nárast odhalení zhruba o pätinu. Podieľalo sa na ňom podľa vyjadrení firmy dôslednejšie monitorovanie podozrivých poistných udalostí a využívanie nových technológií.

Špekulatívne a nekalé praktiky poisťovňa odhaľuje najčastejšie v oblasti poistenia motorových vozidiel, ide až o 62 % prípadov. Pri poistení vozidiel sa často vyskytujú nafingované parkovacie škody. Klienti sa snažia uvádzať poškodenia väčšieho rozsahu, ako sa v skutočnosti stali. V mnohých prípadoch sa šetrením preukáže, že k poškodeniam auta došlo inak, ako poistený uviedol.

Ďalšou kategóriou častých podozrivých poistných udalostí sú v Generali úmyselne vyvolané dopravné nehody. Spoločnosť zaznamenala niekoľko prípadov, keď motorové vozidlá krátko po vzniku poistenia úmyselne spôsobili kolíziu, pričom na základe odborného technického šetrenia sa podarilo tento úmysel preukázať.

Pri úrazovom poistení eviduje Generali podozrenia najmä pri tzv. mäkkých diagnózach - podvrtnutia kĺbov či pomliaždeniny. Poisťovňa dokonca zaznamenala diagnózy, ktoré podľa vyjadrení posudkových lekárov neexistujú. Podozriví z nekalého konania v niektorých prípadoch nie sú len klienti, ale aj lekári, ktorí sporné diagnózy popísali.

Spoločnosť Generali Poisťovňa, a. s. pôsobí na slovenskom trhu od roku 1996. Orientuje na poistenie vozidiel, majetku, cestovného, životného a úrazového poistenia, ako aj na individuálne poistné riešenia pre podnikateľov. Je súčasťou Generali Group, ktorá pôsobí vo viac ako 60 krajinách. V desiatich krajinách strednej a východnej Európy pôsobí prostredníctvom holdingovej spoločnosti Generali CEE Holding.

Vyberáme z poistovne.sk

woman-checking-phone

Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka

Po online sprievodcovi škodou v havarijnom a povinnom zmluvnom poistení, môžu odteraz klienti Allianzu sledovať online aj riešenie škody na majetku. Menšie škody na majetku vyrieši Allianz kompletne online. Aj nahlásenie škody je odteraz v Allianzi jednoduchšie.
17.06.2021
Čítať viac o Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka
hand-on-steering-wheel

Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Čo robí poisťovňa v prípade, ak klient nezaplatí poistné a stane sa mu škodová udalosť? Vyplatí mu poisťovňa celé poistné plnenie, alebo si uplatní postih? Musí klient poistné doplatiť skôr, ako mu poisťovňa vyplatí náhradu škody?
15.06.2021 | Katarína Macková
Čítať viac o Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Vyberáme z banky.sk