Pandémia zmenila štruktúru škôd, cestovné poistenie prepadlo

Priemerné náklady na jednu škodu stúpli minulý rok o 15 %. Cestovné poistenie sa prepadlo o 60 %. Prírodné živly vyčíňali napriek pandémii, škody na privátnom majetku medziročne stúpli.

34148_obr
Pretrvávajúca celosvetová pandémia zasiahla takmer všetky oblasti a sektory a ovplyvnila aj poisťovne. V Allianz - Slovenskej poisťovni sa situácia okolo koronakrízy premietla najmä do štruktúry poistných udalostí. Hoci v niektorých sektoroch počet poistných udalostí klesol, celková suma za vyplatené škody bola porovnateľná s predchádzajúcim rokom, keď dosiahla takmer 238 miliónov eur, v roku 2019 to bolo 247 miliónov eur. „Minulý rok nám klienti Allianz - SP nahlásili dohromady takmer 211-tisíc poistných udalostí. Priemerná výška nákladov na jednu poistnú udalosť bola 1128 eur, čo je medziročný nárast o 15 %,“ vysvetľuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz - SP Milan Rajec.

Cestovné poistenie prepadlo

Najväčší medziročný rozdiel zaznamenalo cestovné poistenie, kde počet poistných udalostí, ktoré klienti nahlásili zo svojich dovoleniek, klesol o takmer 60 %. „Je to pochopiteľné. Z dôvodu pandémie aj Slováci tento rok cestovali výrazne menej a menej si aj uzatvárali cestovné poistenie. Za všetky škody našich klientov v cestovnom poistení sme tak uhradili 2,7 milióna eur, rok predtým to bolo 4,3 milióna eur,“ konštatuje M. Rajec. S cestovným poistením je spojená aj najväčšia poistná udalosť, ktorú Allianz – SP v minulom roku riešila – krach jednej z cestovných kancelárií.

Škody na majetku napriek korone

Za škody v poistení priemyslu a podnikateľov vyplatila Allianz – SP klientom 39,6 milióna eur, čo je porovnateľné s rokom 2019 (40,3 milióna eur). Najväčšou škodou v tomto segmente bol požiar v elektrárni za takmer milión eur. Ďalšou veľkou poistnou udalosťou bola porucha turbíny v priemyselnom podniku, škoda tam dosiahla takmer 600-tisíc eur.

Jednou z mála oblastí, ktorú pandémia takmer neovplyvnila, bolo privátne poistenie. Vyčíňanie počasia v podobe silných víchric, búrok a krupobití, ktoré sa počas skorej jari, leta a jesene prehnali Slovenskom, spôsobili, že náklady za škody na domoch, bytoch a ďalšom majetku klientov v roku 2020 medziročne stúpli na 13,7 milióna eur.

V životnom poistení klienti nahlásili takmer 65-tisíc poistných udalostí, za ktoré Allianz - SP vyplatila 32,5 milióna eur, rovnako ako v roku 2019.

(Tlačová správa)

Vyberáme z poistovne.sk

womens-watch-on-wrist

Koronakríza posilnila záujem o životné poistenie

Ľudia uzatvárali nové zmluvy, alebo si navyšovali doterajšie krytia rôznych rizík spojených so zdravím či úmrtím.
26.02.2021 | redakcia
Čítať viac o Koronakríza posilnila záujem o životné poistenie
woman-in-grey-sweater-wearing-disposable-face-mask

Zdravotná poradňa: Ako zistím, či som prekonala COVID-19?

Viackrát som sa stretla s niekým, kto bol COVID pozitívny. Ja som však mala zakaždým negatívny výsledok antigénového testu. Je môžné, že som toto ochorenie už prekonala? Ako to môžem zistiť?
25.02.2021 | redakcia
Čítať viac o Zdravotná poradňa: Ako zistím, či som prekonala COVID-19?
HERMES 2020

Allianz je opäť najlepšie komunikujúcou poisťovňou

Allianz – Slovenská poisťovňa opäť obhájila prvenstvo v súťaži Hermes Komunikátor roka 2020, keď sa stala najlepšie komunikujúcou poisťovňou na trhu. Pozíciu najlepšieho komunikátora medzi poisťovňami obhájila v 7. ročníku súťaže, ktorá hodnotí komunikáciu spoločnosti so zákazníkom.
22.02.2021
Čítať viac o Allianz je opäť najlepšie komunikujúcou poisťovňou

Vyberáme z banky.sk