Nahlasovnaie poistných udalostí po snehovej kalamite
Poisťovne v týchto dňoch evidujú zvýšený počet škôd spôsobených snehovou kalamitou, a to najmä zo severných a východných okresov Slovenska. Klienti najčastejšie hlásia škody spôsobené ťarchou snehu - poškodené strechy, odtrhnuté rýny, poškodené oplotenia od pádu snehu zo striech, či poškodené prestrešenia bazénov. Zvýšený je aj počet škôd na vozidlách.
![auto-zima-redakcia](/data/images/19088.jpg)
Po ochladení poisťovne zaznamenali aj nárast škôd spôsobených prasknutým vodovodným potrubím. Po roztopení snehu zas očakávajú škody spôsobené zatečením stropov a domácich interiérov.
Po nahláseni škody sa riaďte pokynmi poisťovne.
Ako nahlásiť škodu
Akúkoľvek vzniknutú škodu je potrebné poisťovni bez zbytočného odkladu čo najskôr nahlásiť. Najrýchlejší a najjednoduchší spôsob je nahlásenie škody online. Nahlásiť škodu môžete aj telefonicky, alebo osobne v pobočke vašej poisťovne.- Zimné poistné riziká. Čomu sa vyhnúť, aby ste si nespôsobili problémy?
- Úrazy na zľadovatenom chodníku. Od koho si môžete žiadať odškodné?
- Ak kamarát nabúra vašim autom, kto preplatí škodu?
- Sú alebo nie sú povinné zimné pneumatiky?
|
Čo robiť pri poistnej udalosti
Ak je to možné, po poistnej udalosti by mali klienti s odstraňovaním následkov alebo opravou počkať do obhliadky poisťovne. Samozrejme, ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov nevyhnutné začať s odstraňovaním škôd skôr, ľudia to môžu urobiť. V takom prípade je potrebné poistnú udalosť zdokumentovať fotografiami. Poisťovni postačia aj fotky odfotené na telefóne.Po nahláseni škody sa riaďte pokynmi poisťovne.