Ľudia sa pri uzatváraní PZP zaujímajú predovšetkým o výšku poistného
Vodiči si vyberajú povinnú poistku svojho vozidla takmer výhradne podľa ceny a poistné krytie či pripoistenia pre nich nie sú až také dôležité.
V prieskume, ktorý spoločnosť FinGO.sk realizovala medzi svojimi finančnými maklérmi z celého Slovenska, až 97 % z nich uviedlo, že ich klienti sa pri uzatváraní povinného zmluvného poistenia (PZP) zaujímajú predovšetkým o výšku poistného. Menej ako tretina maklérov hovorí, že sa klienti aktívne zaujímajú o možné pripoistenia a ešte menej, len pätina, má skúsenosť s klientmi, pre ktorých sú podstatné rôzne benefity poskytované jednotlivými poisťovňami.
Podobné je to aj pri zmene poisťovne. Aj tu podľa 97 % maklérov hlavnú úlohu zohráva práve cena. Podľa riaditeľa pre neživotné poistenie spoločnosti FinGO.sk Jaroslava Krajňáka je to však chyba. „Cena je pri PZP nepochybne dôležitá, ale určite by som si všímal, aké benefity majú poisťovne v základnom balíčku a aký je rozsah ponúkaných asistenčných služieb. Tieto aspekty môžu pri poistnej udalosti v konečnom dôsledku PZP výrazne predražiť,” hovorí Krajňák.
Z prieskumu FinGO.sk vyplýva, že medzi najpopulárnejšie pripoistenia k PZP patrí stret so zverou, čelné sklo a živel. Každé z nich stojí pár desiatok eur ročne. Dokážu však podľa odborníka motoristovi ušetriť náklady na škody niekedy aj vo výške tisícov eur. Podľa slovenských štatistík z roku 2020, až 250-tisíc vozidiel vtedy nemalo uzatvorené PZP.
Podobné je to aj pri zmene poisťovne. Aj tu podľa 97 % maklérov hlavnú úlohu zohráva práve cena. Podľa riaditeľa pre neživotné poistenie spoločnosti FinGO.sk Jaroslava Krajňáka je to však chyba. „Cena je pri PZP nepochybne dôležitá, ale určite by som si všímal, aké benefity majú poisťovne v základnom balíčku a aký je rozsah ponúkaných asistenčných služieb. Tieto aspekty môžu pri poistnej udalosti v konečnom dôsledku PZP výrazne predražiť,” hovorí Krajňák.
Z prieskumu FinGO.sk vyplýva, že medzi najpopulárnejšie pripoistenia k PZP patrí stret so zverou, čelné sklo a živel. Každé z nich stojí pár desiatok eur ročne. Dokážu však podľa odborníka motoristovi ušetriť náklady na škody niekedy aj vo výške tisícov eur. Podľa slovenských štatistík z roku 2020, až 250-tisíc vozidiel vtedy nemalo uzatvorené PZP.