Klienti Allianz digitálnou komunikáciou ušetrili už vyše 1000 stromov

Milióny ušetrených dokumentov a obálok klientov Allianz zachránilo 2 hektárový les. Takmer polovica klientov komunikuje s Allianzom elektronicky, pri nových klientoch je to 100 %. Efektívnym nástrojom online komunikácie je portál Môj Allianz.

long-tree-trunks-stab-the-sky
Tisíce dokumentov, formulárov, poistných zmlúv či poistných podmienok a obálok, ktoré by skončili ako papierová korešpondencia, no vďaka elektronickej komunikácií zachránili už vyše 1000 stromov. Klienti Allianz – Slovenskej poisťovne svojím ekologickým prístupom zachránili priemerný slovenský les o rozlohe viac ako 2 hektáre.

Bez papiera na vstupe aj na výstupe

Najväčšia poisťovňa na trhu za posledných desať rokov intenzívne investuje do bezpapierovej komunikácie a digitalizácia je jedným z jej základných pilierov. Pandémia tento trend ešte potvrdila a viaceré naštartované procesy ešte urýchlila. „Nové poistné zmluvy uzatvárame výlučne bezpapierovo. Intenzívne sa venujeme zberu digitálnych údajov, teda e-mailov a mobilných kontaktov našich klientov, aby sme im dokázali poskytovať digitálne produkty a služby. Aj vďaka tomu dnes s už takmer polovicou (45,6 %) klientov v našom portfóliu komunikujeme výlučne elektronicky,“ vysvetľuje riaditeľ odboru organizačného riadenia Allianz Milan Belica. Allianz digitalizuje aj vstupy a v súčasnosti až 94 % dokumentov, ktoré prichádzajú do poisťovne je v elektronickej forme, čo prispieva k udržateľnosti prostredia. „Stále viac požiadaviek klienta dokážeme sprocesovať elektronicky a bez dokladovania tak, aby boli automaticky spracované v reálnom čase. Klientom vieme takto spracovať napríklad žiadosť o zmenu na vozidle, zmenu spôsobu platenia, aktualizáciu kontaktných údajov klienta, aj storno zmluvy v poistení vozidiel,“ vymenúva M. Belica.

Stromy šetríme aj online kontom Môj allianz

Dôležitým nástrojom digitálnej komunikácie je online konto Môj Allianz - portál, ktorý poisťovňa naplno spustila tento rok. Ide o osobný online účet, kde má klient detailný prehľad o všetkých poistných zmluvách, dokumentoch, platbách, poistných udalostiach aj notifikáciách o ďalšom predpise poistného. „Online konto Môj Allianz je veľmi intuitívne, jednoduché a klient si ho môže vytvoriť sám už za niekoľko minút. Cez účet vie tiež nahlásiť poistnú udalosť, sledovať jej riešenie, či pozrieť si všetky doterajšie škody. Na portáli neustále pracujeme a už v decembri tam pribudnú nové funkcionality,“ dodáva M. Belica.

(*) Výpočet podľa https://c.environmentalpaper.org/individual.html

Vyberáme z poistovne.sk

Narodna Banka Slovenska -002

Zisk poisťovní klesol, rastúce poistné v neživotnom poistení kompenzovalo vyššiu škodovosť

Hospodársky výsledok poisťovní pred zdanením za rok 2024 medziročne poklesol o 5,1 %, čistý zisk sa znížil o 0,9 %. Podľa údajov Národnej banky Slovenska (NBS) sa vývoj líšil medzi domácimi poisťovňami a pobočkami poisťovní z iných členských štátov.
20.06.2025
Čítať viac o Zisk poisťovní klesol, rastúce poistné v neživotnom poistení kompenzovalo vyššiu škodovosť
illuminated-staircase-in-a-busy-station

Ako sa odškodňuje zrušenie resp. meškanie lietadla, vlaku, autobusu a lode?

Cestujúci v rámci EÚ majú právo na odškodnenie v prípade problémov pri cestovaní verejnými dopravnými prostriedkami, vrátane lietadiel, vlakov, autobusov a lodí. Pozrite si, na čo máte nárok.
20.06.2025 | redakčne upravené
Čítať viac o Ako sa odškodňuje zrušenie resp. meškanie lietadla, vlaku, autobusu a lode?
burst-partners-doctor-reaches-towards-shelf

Máte nárok na bezplatné ošetrenie v zahraničí?

Európsky zdravotný preukaz vám môže pomôcť, no i skomplikovať dovolenku. Na toto len málokto myslí.
20.06.2025 | redakcia
Čítať viac o Máte nárok na bezplatné ošetrenie v zahraničí?

Vyberáme z banky.sk