Amslico plánuje získať 150 tis. nových klientov
Amslico vidí v zlúčení jej matky, životnej poisťovne American Life Insurance Company, s poisťovňou MetLife perspektívu rastu.
Amslico AIG Life poisťovňa, ktorá má v súčasnosti na Slovensku vyše 330 tis. klientov, plánuje v strednodobom horizonte získať 150 tis. nových zákazníkov. Ako ďalej agentúru SITA informovali zástupcovia Amslica, firma tak chce využiť nové spoločné zdroje a širokú základňu po zlúčení jej matky, životnej poisťovne American Life Insurance Company (Alico), s poisťovňou MetLife. Amslico zároveň chce zdvojnásobiť počet viazaných finančných agentov, resp. brokerských partnerov.
Spojenie poisťovne Alico s MetLife vníma Amslico pozitívne. Podľa jej vyjadrení sa pozícia spoločnosti na slovenskom trhu posilní, keďže spojením vznikne svetový líder v oblasti poisťovacích služieb, finančného zabezpečenia a investičných produktov. Nová globálna organizácia tak bude pôsobiť vo viac ako 63 krajinách.
Americká poisťovacia spoločnosť American International Group (AIG) sa totiž v pondelok 8. marca definitívne dohodla na predaji svojej divízie životného poistenia Alico, ktorú kúpi spoločnosť MetLife za približne 15,5 mld. USD, z toho 6,8 mld. USD v hotovosti a zvyšok vo forme cenných papierov MetLife. Ukončenie celého procesu predaja sa očakáva koncom roka. Po dokončení tejto transakcie sa odhaduje, že AIG bude vlastníkom do 20 % akcií spoločnosti MetLife.
MetLife, ktorá vznikla v roku 1868, má prevádzky v Spojených štátoch amerických a Latinskej Amerike, Európe a regiónoch Pacifiku a Ázie. MetLife je najväčšou životnou poisťovňou v Spojených štátoch amerických podľa počtu existujúcich poistných zmlúv. Má viac ako 70 mil. klientov po celom svete. Jej celkové príjmy za rok 2009 predstavovali vyše 34 mld. USD a zisk dosiahol 2,37 mld. USD.