Ako urýchliť vyplatenie poistného plnenia?
Aby ste mali peniaze z poistky k dispozícii čo najskôr, je potrebné správne postupovať pri hlásení poistnej udalosti a dodržiavať tri zásady, ktoré pomôžu s hladkým vybavením poistného plnenia. Aj zdanlivé nepresnosti na strane klienta totiž môžu oddialiť, v horšom prípade dokonca znemožniť jeho výplatu.
Za hospitalizáciu, vážne úrazy, invaliditu či úmrtie vlani poisťovne vyplatili cez 360 miliónov eur pri celkovom počte bezmála 240 tisíc udalostí. Zo štatistík asociácie SLASPO vyplýva, že denne likvidátori vyriešia zhruba dva a pol tisíca prípadov. Aby nedochádzalo k zbytočným prieťahom v šetrení, treba sa riadiť tromi zásadami, ktoré pomôžu s rýchlym a bezproblémovým vybavením poistného plnenia.
Po náhlásení poistnej udalosti je dôležitá aktívna komunikácia z oboch strán. Ak ste boli v hlásení poistnej udalosti precízni, celý proces likvidácie bude rýchlejší. Ak ste poisťovni nedodali všetky potrebné doklady/informácie, bude ich o vás žiadať. Každé zdržanie oddiaľuje proces šetrenia a výplaty poistnej udalosti. Pozorne sledujte, či vám poisťovňa neposlala výzvu na doplnenie informácií, aby ste predišli zbytočným prieťahom.
Hoci sa na prvý pohľad môže hlásenie poistnej udalosti zdať ako zložité, nemusí to tak byť. Zásadné je postrážiť si všetky potrebné dokumenty, termíny a využiť elektronickú formu hlásenia. V prípade potreby sa klient môže obrátiť na odborníkov (poradcovia a pracovníci poisťovne), väčšinou tým dokáže eliminovať prípadné komplikácie v súvislosti so šetrením a výplatou plnenia.
1. Odovzdanie kompletnej dokumentácie
Prvou a najdôležitejšou zásadou je postrážiť si dodanie všetkých nutných dokumentov. „V prípade, že vznikne škodová udalosť, je ideálne pripraviť poistnú zmluvu, fotodokumentáciu alebo lekárske správy. Je tiež dôležité si presne zaznamenať všetky relevantné informácie o danej udalosti vrátane dátumu, miesta a okolností, ktoré k nej viedli,“ uvádza Denisa Kahánková z poisťovne YOUPLUS, ktorá sa špecializuje na životné poistenie.- Aké doklady potrebujem pre poisťovňu pri hlásení poistnej udalosti?
- Ako sa odškodňujú škody na zdraví pri dopravnej nehode?
- Poistenie dlhodobej starostlivosti ponúkajú tieto poisťovne
- Životné poistenie: Jednorázová výplata alebo renta? Aké doklady budete potrebovať?
Po náhlásení poistnej udalosti je dôležitá aktívna komunikácia z oboch strán. Ak ste boli v hlásení poistnej udalosti precízni, celý proces likvidácie bude rýchlejší. Ak ste poisťovni nedodali všetky potrebné doklady/informácie, bude ich o vás žiadať. Každé zdržanie oddiaľuje proces šetrenia a výplaty poistnej udalosti. Pozorne sledujte, či vám poisťovňa neposlala výzvu na doplnenie informácií, aby ste predišli zbytočným prieťahom.
2. Dodržte termín na nahlásenie poistnej udalosti
Každá poistná zmluva obsahuje konkrétne termíny pre nahlásenie škodovej udalosti, ktoré je potrebné dodržať. Ak ľudia tieto lehoty nedodržia, môže dôjsť ku kráteniu alebo neposkytnutiu poistného plnenia.- Dokedy treba nahlásiť poistnú udalosť?
- Poistenie pracovnej neschopnosti: Ak ste chorí, buďte doma a liečte sa. Inak riskujete, že prídete o dávky
3. Využívajte elektronickú komunikáciu
Poistnú udalosť dokážete najrýchlejšie nahlásiť vyplnením online elektronického formuláru. Zároveň tým znížite riziko straty dokumentov, pretože ich viete jednoducho nahrať ako prílohu k hláseniu.Hoci sa na prvý pohľad môže hlásenie poistnej udalosti zdať ako zložité, nemusí to tak byť. Zásadné je postrážiť si všetky potrebné dokumenty, termíny a využiť elektronickú formu hlásenia. V prípade potreby sa klient môže obrátiť na odborníkov (poradcovia a pracovníci poisťovne), väčšinou tým dokáže eliminovať prípadné komplikácie v súvislosti so šetrením a výplatou plnenia.