Asistenčné služby k cestovnému poisteniu

Viete, že asistenčné služby môžete využiť aj v iných prípadoch ako je škodová udalosť? Pozreli sme sa na situácie, kedy vám vedia pomôcť.

Asistenčné služby k cestovnému poisteniu

Asistenčné služby sú bežnou súčasťou cestovného poistenia. Môžete ich využiť ešte pred vycestovaním, poradia vám v oblasti hygieny, bezpečnosti, cestovania v danej krajine, dajú vám aj informácie ohľadom očkovania a kontaktné údaje na konzulát. Klientom sú k dispozícii nepretržite 24 hodín.

Poisťovňa poskytne okamžitú telefonickú asistenciu poistenému klientovi v prípade, ak sa ocitne v zahraničí v ťažkej situácii v dôsledku úrazu, akútnej choroby, odcudzenia alebo straty cestovného dokladu v zahraničí, spáchania priestupku alebo trestného činu z vedomej nedbanlivosti alebo sa v zahraničí dostane do tiesňovej situácie.

Asistenčné služby vám pomôžu najmä pri:

  • zabezpečení zdravotníckeho zariadenia vzhľadom na zdravotný stav
  • úhrade nákladov alebo poskytnutie platobných záruk zdravotníckym zariadeniam
  • sprostredkovaní informácií týkajúcich sa spôsobu liečby v materinskom jazyku
  • zabezpečení liekov, ak nie sú dostupné
  • komunikáciu s blízkymi osobami
  • prevoz späť do vlasti
Poisťovne dokonca ponúkajú možnosť doplatiť si nadštandardné asistenčné služby, ktoré môžu zahŕňať aj:
  • právnu pomoc
  • pomoc v prípade straty / odcudzenia dokladov
  • oneskorené dodanie batožiny leteckým dopravcom - náhrada za nákup nevyhnutných odevov a toaletných potrieb
  • technickú asistenciu – asistenčná pomoc v prípade značnej škody na majetku v mieste bydliska počas vašej cesty
  • asistenciu pri predčasnom návrate

Ak máte záujem o nadštandardné asistenčné služby, informujete sa na nich pred uzavretím cestovného poistenia, pretože ponuka jednotlivých poistovní sa líši. Taktiež si pozrite aj limity poistného plnenia, sú uvedené v poistných podmienkach.

Ak sa na dovolenke zraníte, alebo sa vám stane iná nepríjemnosť=poistná udalosť, vždy kontaktujte asistenčné služby. Môžete sa tak vyhnúť následným neprijemnostiam pri riešení poistnej udalosti. Pokiaľ vám asistenčná služba odporučí zdravotnícke zariadenie, využite jeho služby (niektoré poisťovne majú čiernu listinu lekárov, s ktorými nechcú spolupracovať, lebo poskytujú neadekvátne služby).
Ak nestihnete kontaktovať asistenčnú službu pred ošetrením, poproste o pomoc na recepcii hotela alebo vyhľadajte priamo lekársku pomoc. Asistenčnú službu kontaktujte bezprostredne po ošetrení.
 

Vyberáme z poistovne.sk

woman-sits-in-front-of-computer-talking-on-the-phone

Životné poistenie: Jednorázová výplata alebo renta? Aké doklady budete potrebovať?

Ako sa vypláca poistné plnenie zo životného poistenia? Predtým, ako vám ho poisťovňa vyplatí, budete musieť predložiť niekoľko dokladov. Kedy vám vyplatia sumu jednorázovo a kedy dostanete rentu?
05.09.2024 | Katarína Macková
Čítať viac o Životné poistenie: Jednorázová výplata alebo renta? Aké doklady budete potrebovať?
girl-running

Na začiatku školského roka Allianz registruje viac úrazov detí

Denne eviduje Allianz v priemere 30 úrazov detí, v septembri a októbri je to v priemere 37 hlásení denne. Drobné poranenia stoja stovky, vážne úrazy či trvalé následky tisíce aj desaťtisíce eur. Za pád z preliezky na školskom dvore vyplatil Allianz 3 450 eur. Záujem o skupinové poistenie škôl každý rok mierne stúpa.
02.09.2024
Čítať viac o Na začiatku školského roka Allianz registruje viac úrazov detí
hands-grasping-a-steering-wheel

Treba vypnúť motor pri tankovaní?

Na čerpacích staniciach ste sa určite stretli s varovnými tabuľami, že pred začatím tankovania treba vypnúť motor. Je to skutočne pravda a nutnosť? Hrozí vám nejaké nebezpečenstvo?
02.09.2024 | redakčne upravené
Čítať viac o Treba vypnúť motor pri tankovaní?

Vyberáme z banky.sk