Téma: Poistenie domácnosti
Otázka:

Ak som uzatvorila poistku nehnuteľnosti + domácnosti pred 3 rokmi a medzitým sme do bytu prikúpili novšie drahšie vybavenie, mala by som kontaktovať poisťovňu, aby sme upravili poistku? Je to bezplatné alebo ma čakajú poplatky?

Odpoveď:
Áno, ak klient nehnuteľnosť či domácnosť zveľadil, vždy je potrebné, aby upravil aj poistnú sumu na reálnu, novú hodnotu majetku. Ľudia si totiž veľakrát neuvedomujú, že tým, ako si svoj majetok zveľaďujú, nadobúda vyššiu hodnotu, a teda je potrebné navýšiť aj výšku poistnej sumy. Ak ju nechajú na pôvodnej úrovni, v prípade poistnej udalosti sa môže stať, že poistné plnenie im nepokryje dostatočne náklady na to, aby si zabezpečili bývanie v rovnakom komforte.

Hrozbu podpoistenia môže naznačiť už samotná dĺžka poistnej zmluvy. Podľa štatistík poisťovne Generali je priemerná dĺžka zmluvy pri poistení majetku 7 rokov. Rekordérom je poistná zmluva, ktorá bola uzatvorené už pred 50 rokmi.

Úpravu poistnej sumy poskytujeme našich klientom bezplatne.
Odpovedal: Milan Janásik (13.10.2017)
Späť

Vyberáme z banky.sk