Téma: Cestovné poistenie
Otázka:

Mám cestovné poistenie na VISA karte. V banke som sa pýtal, ako mám postupovať v prípade poistnej udalosti. Povedali mi, že ak nastane poistný prípad mám ísť do súkromnej nemocnice, v štátnej vraj musím mať preukaz europského poistenca a naopak, preukaz europského poistenca neplatí v súkromnych ambulanciách. Je to pravda ? Ako mám postupovať v prípade poistnej udalosti?

Odpoveď:

V tomto prípade postupujte rovnako, ako keby ste si uzatvorili cestovné poistenie prostredníctvom internetu, cez SMS, osobne na pobočke alebo u sprostredkovateľa poistenia (cestovná kancelária, cestovná agentúra, maklér, ...)

Odporúčame, aby ste sa v prípade vážnejšieho ochorenia alebo úrazu (opakovaná návšteva lekára, hospitalizácia) v zahraničí urýchlene skontaktovali s pracovníkmi asistenčnej spoločnosti, ak máte ku karte cestovné poistenie od Union poisťovne, je to asistenčná služba EuroCross Assistance (tel.: ++420 2 9633 9644), ktorí sú Vám k dispozícii 24 hodín denne a komunikujú po slovensky alebo česky. Ak máte poistenie od inej poisťovne, je potrebné sa o asistenčnej službe a všeobecných poistných podmienkach informovať v banke, ktorá Vám kartu vydala.

Pri oznamovaní vzniku udalosti je potrebné uviesť meno a priezvisko, číslo poistnej zmluvy, prípadne číslo poistnej karty, dobu platnosti poistenia, adresu a tel. číslo miesta, na ktorom sa nachádzate a kde je možné Vás zastihnúť. Následne stručne opíšte situáciu (vznik poistnej udalosti). V prípade asistenčnej služby EuroCross Assistance Stačí raz zatelefonovať a ďalej sa s Vami už budú kontaktovať pracovníci spoločnosti EuroCross.

Ak potrebujete pomoc veľmi naliehavo a tiež pri bežných ochoreniach a zdravotných problémoch, odporúčame vyhľadať najskôr pomoc lekára a preukázať sa poistnou zmluvou alebo poistnou kartou. V prípade komerčného cestovného poistenia môžete v prípade ochorenia, úrazu navštíviť ako štátne zdravotnícke zariadenie, tak aj súkromné. Na základe Európskeho preukazu zdravotného poistenia sa nárok na poskytnutie zdravotnej starostlivosti dá uplatniť iba v zdravotníckych zariadeniach, ktoré sú napojené na miestny systém verejného zdravotného poistenia. Vždy si od ošetrujúceho lekára vyžiadajte doklad o uhradení nákladov za poskytnutú zdravotnú starostlivosť.

V prípade hospitalizácie je nutné kontaktovať asistenčnú spoločnosť bezodkladne, najneskôr však do 24 hodín. Potrebný lekársky prevoz je možné realizovať zvyčajne len so súhlasom asistenčnej spoločnosti alebo poisťovne.
Ak úraz zavinila konkrétna osoba (napr. v prípade dopravnej nehody), je potrebné do poisťovne predložiť aj policajnú správu.
 
Odpovedal: Kristína Vašková (15.06.2010)
Späť

Vyberáme z banky.sk